Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö heti mitä lapsi pyytää?

Vierailija
12.03.2016 |

Tuli vaan mieleen, kun oma äitini on sellainen että hän pomppaa sillä sekunnilla ylös kun lapset häneltä jotain pyytää. On ollut sellainen omassa lapsuudessani ja on lapsenlapsilleen myös. Itse sanon yleensä aina että odottavat, teen loppuun sen minkä olen tekemässä. Minusta se ei ole hyvä opettaa että toista voi hyppyyttää miten vaan. Edes äitiä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2-vuotias lapsi, ja laitan kyllä sen hetken odottamaan, jos minulla on siis joku asia kesken. Esimerkiksi vessasta en todellakaan ryntää heti toteuttamaan lapsen toivetta :D

Sitten taas jos vain olen, kuten nyt palstailen puhelimella kun lapsi kokoaa palapelejä, voin kyllä vastata toki heti.

Minun puolestani saa kyllä luvan oppia kärsivällisyyttä ja sitä, ettei asiat tapahdu aina heti; hän kun ei oikein sellaista vielä käsitä. Aina tosin perustelen, miksi joutuu odottamaan, esimerkkinä vaikka "odota hetki, äiti tekee nyt ruokaa ja tulee kohta".

Vierailija
2/4 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä lapsi pyytää. Jos mä oon puhelimella ja 3v pyytää lukemaan kirjaa, "hyppään" heti. Jos olen laittamassa ruokaa ja 3v pyytää lukemaan kirjaa, sanon, että ruoan jälkeen. Jos 12v pyytää tuomaan sohvalle vesilasin, sanon, että haepa itse. Eli on ihan täysin riippuvainen pyynnöstä ja hetkestä. Lähtökohtaisesti en ole kenenkään palvelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en tehnyt niin edes ekan lapsen ollessa pieni, saatikka kun oli kolme pientä. Hyvin oppivat ja osaavat vieläkin. Osaavat myös auttaa itseään.

Vierailija
4/4 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon ettei tää oo teboil. Pienestä asti opettanut mistä sitä palvelua voi pyytää. Jostain syystä muija ja lapset ei oo vuosiin pyytänyt multa mitään... Hieno homma, way to go teboil.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi