Nuoren rahankäyttöongelma
Minulla on ongelma. Olen 22-vuotias ja melko pihi, vaikkakin välillä innostun tuhlaamaan. Minulla on varoja n. 50k€ ja olen kiitollinen saamistani työpaikoista, sillä olen rahat pääasiassa itse tienannut. Koen, etten malta elää ja kokea asioita, sillä en halua rahojeni katoavan. Kauhulla kuuntelen ystävieni Australian matkoja, jotka veivät muutamassa kuukaudessa n. 12 tonnia.. Välillä taas mietin, että jokin päivä vielä palkkatasoni on niin hyvä, että nykyiset säästöni ovat parin kuukauden palkka ja äkkiä korvattavissa. Sellaisessa mielentilassa tulee taas tuhlailtua kalliisiin laukkuihin ja välillä onneksi myös reissuihin. Miten itse elät/eläisit tilanteessani? Molemmat olotilat kaduttavat minua jatkuvasti, enkä pysty olemaan tämän takia onnellinen.
Kommentit (23)
Lukiosta valmistuminen 2012 (lukion aikana työskentelin loppuvaiheessa osa-aikaisesti). Nyt olen opiskellut 4v oikiksessa ja kesät aina töissä kokopäiväisesti (käytännössä huhti-syys) ja muuten osa-aikaisesti. Ei mikään ihme siis mielestäni, varsinkin kun kesän aikana tienaan aina n. 15k€
Uskottava avautuminen tuloista....
Kuten kommentoijaa nro 20, niin muakin kiinnostaisi tietää, miten ihmeessä olet onnistunut 22 vuotiaaksi säästämään tuollaisen summan palkoistasi. Tuon ikäisinä ollaan yleensä opiskelijoita ja kitkutellaan opintotuella ja mahdollisilla osa-aikaduuneilla. Sulla ei ylipäätään voi vielä olla kovin paljoa työkokemusta, eikä ollenkaan sellaisilta aloilta, joilla on hyvä palkka. Myös tuo ihmetyttää, että uskot nykyisten säästöjesi olevan jossain vaiheessa parin kuukauden palkkasi... milläköhän alalla ajattelit tulevaisuudessa työskennellä?
Jos ongelmasi kuitenkin oli todellinen eikä provo (ehkä varasi todellisuudessa ovatkin olleet esim. perintöä tms.), niin voithan käyttää rahojasi esim. hieman halvempiin kuin 12 tonnin Australian matkoihin... esim. muutamalla satasella saa oikein mukavan kaupunkimatkan Euroopassa. Pääsisit nauttimaan rahoistasi ilman, että tili huomattavasti hupenee.