Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

palashampoolla peseminen ja vahamaiset hiukset

Vierailija
11.03.2016 |

Miten tuosta vahamaisuudesta pääsee eroon? Ihan hirveät. Pesin ekaa kertaa palashampoolla ja nyt kuivatin hiukset normaalisti ja hiuksissa kauttaaltaan vahakerros ja kampautuu huonosti. Mitä teen väärin ja mitä pitäisi tehdä? Enkait ihmisten ilmoille voi tämän näköisillä hiuksilla mennä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Lushin shampoopala eikä ole koskaan ollut mitään vahaa hiuksissa, päinvastoin tosi puhtaat ja kiiltävät hiukset.

Lushin shampoopala ei ole luonnonmukainen ja sisältää ihan samoja puhdistusaineita kuin tavallisetkin shampoot. On kuin tavallinen shampoo palana. Sillä ei ole mitään tekemistä esim. Flow kosmetiikan palashampoiden kanssa joissa idea on ihan eri. Lushilla pesemällä ei saa samanlaista lopputulosta, koska INCI on eri. Muistaakseni Lushiss on sulfaattejakin, mutta en nyt muista kun siitä on jo yli vuosi kun vertailin.

Että on palashampoota ja sitten "palashampoota".

Palashampoo on kiinteässä muodossa oleva shampoo, riippumatta siitä, sisältääkö se sulfaatteja vaiko ei. Ihan kuten nestemäinen shampoo on nestemäisessä muodossa oleva shampoo, riippumatta siitä sisältääkö se sulfaatteja vaiko ei.

Itse totuttelin sulfaatittoman shampoon käyttöön mökkiloman aikana, kun ei ollut niin turhan tarkkaa miltä se kuontalo näyttää ja tuntuu. Arkeen palatessa hiukset olivat tottuneet ja vahamaisuus hiuksista hävinnyt. Noin kerran viikossa pesen hiukseni sulfaatillisella shampoolla, tällä hetkellä käytössä Lushin Seanik. Sulfaatiton shampoo on Flow kosmetiikalta.

Vierailija
22/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai palashampoon tarvitse tarkoittaa mitään luonnontuotetta. On ne Lushinkin shampoot palashampoita ja niillekin on paikkansa. Itse käytän vaelluksilla kun ei viitsi kannella tavallista shampoota mukana. Ja tulee puhdasta (ei mitään harmaata saippuatöhnää)

Ei tarvitse, mutta ero olisi hyvä tehdä mm. siksi, että sls allergisoi monet. Ja koska sitä on mm. suihkusaippuoissa, tulee suihkun jälkeistä kiristävää, kuivaa ja pistelevää ihoa pitäneeksi normaalitilana, ja sitten tarvitsee rasvata...

tuosta kierteestä voi päästä niinkin yksinkertaisella konstilla kuin palasaippua (-shampoo). Sulfaatitomuudesta tykkää myös päänahka, hiuksia ei lähde pestesä enää yhtään, harjaankin vain osa siitä mitä ennen.

Nämä ovat sis vain omia kokemuksiaan, mutta atoopikolle ne ovat isoja juttuja :)

Onhan se ero tehty siellä incissä, joka esim. Lushin nettisivuilla on erittäin selvästi esillä joka tuotteen kohdalla. Luulisi, että jos on allerginen sls:lle, kiinnittäisi erityistä huomiota shampoon inciin eikä vain olettaisi että kaikki kiinteässä muodossa olevat shampoot ovat sulfaatittomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki oliiviöljyshampoopalat ja palashampoot teki hiuksista tosi vahaiset. Ei auttanut vaikka pari viikkoa pesin niillä ja kuljin pipo päässä. Syväpuhdistavalla shampoolla sitten pesua pari päivää, että sai lähmän pois. Mulla on taipuisa ja värjätty hius, ei sovi mitkään muutkaan kosteuttavat yms kun tulee limatukka.

Vierailija
24/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai palashampoon tarvitse tarkoittaa mitään luonnontuotetta. On ne Lushinkin shampoot palashampoita ja niillekin on paikkansa. Itse käytän vaelluksilla kun ei viitsi kannella tavallista shampoota mukana. Ja tulee puhdasta (ei mitään harmaata saippuatöhnää)

Ei tarvitse, mutta ero olisi hyvä tehdä mm. siksi, että sls allergisoi monet. Ja koska sitä on mm. suihkusaippuoissa, tulee suihkun jälkeistä kiristävää, kuivaa ja pistelevää ihoa pitäneeksi normaalitilana, ja sitten tarvitsee rasvata...

tuosta kierteestä voi päästä niinkin yksinkertaisella konstilla kuin palasaippua (-shampoo). Sulfaatitomuudesta tykkää myös päänahka, hiuksia ei lähde pestesä enää yhtään, harjaankin vain osa siitä mitä ennen.

Nämä ovat sis vain omia kokemuksiaan, mutta atoopikolle ne ovat isoja juttuja :)

Onhan se ero tehty siellä incissä, joka esim. Lushin nettisivuilla on erittäin selvästi esillä joka tuotteen kohdalla. Luulisi, että jos on allerginen sls:lle, kiinnittäisi erityistä huomiota shampoon inciin eikä vain olettaisi että kaikki kiinteässä muodossa olevat shampoot ovat sulfaatittomia.

Niinpä. Selvennykseksi oletukseen olettamisestani: kirjoitin viestit 9, 13 ja lainaamasi 20, viimeisen kiireessä, kuten kirjoitusvirheistä näkee. Ja sattuneesta syystä tavaan incit aina varsin tarkasti, enkä käytä Lushia, pääsen helpommalla.

Vierailija
25/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.etsy.com/listing/260420264/1-piece-nettle-and-marshmallow-r…

Mä tilasin linkin palashampoon (ja pari nestemäistä shampoota), eikä siitä ainakaan tullut yhtään vahamainen pinta hiukseen. Oikein puhtailta tuntuivat pesun jälkeen.

Vierailija
26/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen Flow:n palashampoolla ja etikkahuuhtelu perään. Hiukset voivat paremmin kuin koskaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi