Mitä eroa on vegaanilla ja kasvissyöjällä?
Mitä eroa on vegaanilla ja kasvissyöjällä vai onko sama asia?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vegaani on kasvissyöjä, koska ei käytä mitään eläinkunnantuotteita. Kasvissyöjä on taas viher- ja valkopesty termi sekasyöjälle. Tuttavani on lakto-ovo-pesco-pollo-vegetaristi, eli kasvissyöjä joka ei syö aivan kaikkia mahdollisia eläimiä.
Eli tuttavasi ei ole kasvissyöjä vaan ihminen joka ei syö punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani on kasvissyöjä, koska ei käytä mitään eläinkunnantuotteita. Kasvissyöjä on taas viher- ja valkopesty termi sekasyöjälle. Tuttavani on lakto-ovo-pesco-pollo-vegetaristi, eli kasvissyöjä joka ei syö aivan kaikkia mahdollisia eläimiä.
Miksi elää niin köyhää elämää? Tuohan on kuin kieltäytyisi a-kirjaimen käyttämisestä. Minä yritän päin vastoin syödä elämäni aikana niin monta eläintä kuin mahdollista.
Ovat käytännössä sama asia. Useimmat vegaanit/kasvissyöjät syövät joskus lihaakin.
Kaikki kasvissyöjät ovat vegaaneja, mutta kaikki vegaanit eivät ole kasvissyöjiä. Erona esimerkiksi äidinmaitoon, hivaan ja kutunjuustoon suhtautuminen.
Kylläpäs täältä poistuu kasvissyöntiaiheiset ketjut :o
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on vegaanilla ja kasvissyöjällä vai onko sama asia?
On lähes sama asia. Noissa nimityksissä on niin paljon hajontaa, jotkut vegaanit syövät lihaa ja jotkut kasvissyöjät eivät kalaakaan.
Vegaanit eroavat toisistaan siinä, miten suuri osa ruoassa pitää olla vegaanista. Kasvissyöjät syövät pelkkiä kasviseja.
Mut oikeastihan pelkkä sana vegaani ei todellakaan tarkoita, että ei syö eläin peräisiä tuotteita, sillä sehän on sillon lakto ovo vegetaristi. Vegaani on kasvissyöjä. DILLET
Suurin osa ihmisistä syö kasviksia ja ovat näinollen kasvissyöjiä. Saattavat syödä tietysti muutakin, kuten ihmiset yleensä. Lihasta yms. vastaavista kieltäytyjät ovat monenkirjava joukko erilaisia ruokarajoitteita omaavia henkilöitä. Vegaanit kieltäytyvät kaikesta eläinperäisestä.
Kumpikin vauhkoaa samoista kasviksista, toinen hienommin (tyyliin broccoli) kuin toinen (parsakaali). Sairasta!
Ai että mua ärsyttää tämä sekasyöjien nillitys kasvissyöjä-sanasta. En mä ole sitä keksinyt. Nykyisin sanon kysyttäessä että en syö lihaa enkä määrittele itseäni yhtään sen enempää. Koska onhan se toisaalta epäloogista että kasvissyöjä ei todellakaan tarkoita sitä että syö pelkästään kasviksia. Vegaani on se, joka ei syö mitään eläinperäistä. Kasvissyöjä voi syödä myös kananmunia ja maitoa.
vegaani on kasvissyöjää ehdottomampi julistuksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua ärsyttää tämä sekasyöjien nillitys kasvissyöjä-sanasta. En mä ole sitä keksinyt. Nykyisin sanon kysyttäessä että en syö lihaa enkä määrittele itseäni yhtään sen enempää. Koska onhan se toisaalta epäloogista että kasvissyöjä ei todellakaan tarkoita sitä että syö pelkästään kasviksia. Vegaani on se, joka ei syö mitään eläinperäistä. Kasvissyöjä voi syödä myös kananmunia ja maitoa.
Jotkut sanovat, etteivät syö lihaa, mutta syövät kalaa ja kanaa. Eli ei punaista lihaa, sen verran täsmällinen saisi minust olla. - sekasyöjä
Kyllä vegaaneillakin ruokavalio voi vaihdella, itse syön kaikkea muuta paitsi kasviksia!
Itse en kyllä kananmunia ja maitoa syöviä sanoisi kasvissyöjäksi, koska eivät munat ja maitotuotteet käsittääkseni ole kasviksia.
Vegaani on "aito" kasvissyöjä.