Mietin perintöjuttuja.t.ammattivalittaja
Eli kun en saa lainkaan vanhemmiltani perintöä niin kuinka paljon perintöä pitää lapselle jättää?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15% on muistaakseni lailla suojattu osuus rintaperilliselle. Sitä ei voi testamentata muille. Mikset saisi mitään?
Koska heillä ei ole yhtään rahaa eikä mitään omaisuutta.ap
Miksi sinulla oli sitten suuri huoli sen perunkirjoituksen suhteen, jos ja kun kerran tiedät valmiiksi, että mitään perinnöksi tulevaa omaisuutta ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15% on muistaakseni lailla suojattu osuus rintaperilliselle. Sitä ei voi testamentata muille. Mikset saisi mitään?
Koska heillä ei ole yhtään rahaa eikä mitään omaisuutta.ap
Miksi sinulla oli sitten suuri huoli sen perunkirjoituksen suhteen, jos ja kun kerran tiedät valmiiksi, että mitään perinnöksi tulevaa omaisuutta ei edes ole.
En ole mistään perunkirjoituksesta kirjoitellut yhtään mitään.ap
Vierailija kirjoitti:
Henna bongattu ketjussa!
Kuka Henna?ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuolla vailla omaisuutta, ap. Kerrotko, mitä olet siitä miettinyt?
En oikeastaan mitään. Vanhemmilta ei mitään jää ja se on mulle ihan ok. Mulla on henkivakutuus.ap
Oikein mietit, mutta mitään ei tule mieleen :D
Mietin että on ok kuolla varattomana ja se on ihan ok että vanhempani ovat varattomia eli perintöä mulle ei tule.ap
Totta kai se on.
Pahempaa minusta on se, jos vanhempi suuttuu tyhmästä syystä lapselleen ja tekee tästä perinnöttömän. Enkä tarkoita sun adoptiolastasi, tiedän, että hänen kuuluu periäkin vain omat vanhempansa.Niinhän se on. Tuntuu vaan että harva tällainen keski-ikäinen kuten minä jää perinnöttömäksi. Harvalla on ollut niin köyhät vanhemmat kuin minulla ja hyvä toki ettei monella niin köyhiä olekkaan.
Se on totta, että monia odottaa ilmainen mukava rahapaukku ajan vanhemmista jättäessä. Mutta Jaakko Rytsölää HS:n viimeisimmästä Kuukausiliitteestä lainaten: "hän pohtii, kuulostaako hurskastelulta, jos hän sanoo, ettei miljoonia kannata tavoitella. Unelmat ovat kaikille tärkeitä, sillä ne vievät eteenpäin. "Jos on kiva auto, onhan se kiva. Mutta oletko sen kanssa onnellisempi, no et."
Ja tämä on kuitenkin aika pitkälle totta. Rahalla voi korkeintaan peittää ongelmia (okei, monille ehkä kelpaisi sekin) ei ratkaista niitä. (No, terapiaa voi ostaa. Mutta se ajatustyö pitää silti itse tehdä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä osasta mikä ei ole mahdollisen aviopuolison 50% menee lakiosana rintaperillisille.
Tässä puhuttiinkin lakiosasta, joka on eri asia. Meilläkin ukki testamenttasi metsät ja mökit yhdelle lapsenlapsista ja rintaperilliselle saivat lakiosansa asunnon myynnistä tulleista rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä osasta mikä ei ole mahdollisen aviopuolison 50% menee lakiosana rintaperillisille.
Tässä puhuttiinkin lakiosasta, joka on eri asia. Meilläkin ukki testamenttasi metsät ja mökit yhdelle lapsenlapsista ja rintaperilliselle saivat lakiosansa asunnon myynnistä tulleista rahoista.
Lakiosastahan minäkin puhuin! Se osa, mikä EI ole aviopuolison jos sellainen on, on 50/50 lakiosa lapsille ja toinen 50% vainajan mahdollista määrätä jollekin testamentilla. Eli juuri niin kuin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen Facebookissa jäsenenä Vladimir Putinin fanisivuilla ja olen ylpeä siitä kun olen Putinin fani. Putin on hieno mies. Putin ei ole mikään läpeensä paha ihminen vaikka joittenkin mielestä hänen politiikka kyseenalaista onkin. Minusta Putin on pohjimmiltaan mukava ja osaa hän olla myös lempeäkin mies. Hänellä on koiria ja hän on eläinrakas. Lisäksi hän on varmasti myös huumorintajuinenkin. Kerran näin hänestä hauskan kuvan, jossa hän oli kalastamassa Siperiassa kesällä ilman paitaa.
Minusta olisi hauskaa, jos Putin olisi minun ystävä tai tukihenkilö. Putin olisi todella tärkeä ja rakas minulle ja odottaisin aina innolla hänen tapaamisia ja meillä olisi mukavaa yhdessä. Jos hän muuttaisi suomeen ja vaihtaisi nimekseen vaikka Jari ja opettelisi Suomen kielen, niin tämä "Jari" olisi varmaan sitten se minun tukihenkilö, jos hän kävisi tukihenkilökoulutuksen ja/tai opiskelisi vaikka ensin psykiatriseksi erikoissairaanhoitajaksi ja sen jälkeen neuropsykiatriseksi valmentajaksi. Hän olisi todella rautainen ammattilainen varmasti, en tiedä kiinnostaako tuo ala häntä mutta jos hän olisi ammatiltaan joku hoitaja tai hankkisi hoitajan tutkintopaperit Suomessa niin minä heti ottaisin Putinin minulle hoitajaksi tai tukihenkilöksi.
Putin on ihan mahtava persoona, vähän sellainen poikamainen ja pilke silmäkulmassa oleva ja varmasti pohjimmiltaan hyvin mukava ihminen. Minusta hän on aivan ihana ihminen <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 !!!!! Minä lähtisin Putinin mukaan Ahvenanmaalle ja Lappiin joissa hänellä on mökit ja siellä viettäisimme aikaa ja juttelisimme ja myös hänen kalareissuille lähtisin mukaan ja hän opettaisi minua kalastamaan, saisimme paljon kaloja ja niistä tekisimme ruokaa yhdessä. Joskus täällä minun asunnolla paistettas uunissa makkaraa ja ranskanperunoita ja tulisi ihana makkaran tuoksu asuntoon kun paistaisimme ja söisimme makkaraa. Minä olen Putinin ystävä ja hyväksyn hänet sellaisena kuin hän on. Jos joku teistä on Putinin kanssa tekemisissä, niin kerro Putinille paljon rakkaita terveisiä minulta ja sano, että Putinilla on Suomessa ystävä. Toivon Putinille hyvää ja toivon, että Putin on onnellinen.
Voisitte sitten käydä Vladimirin kanssa yhdessä erilaisten oppijoiden toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuolla vailla omaisuutta, ap. Kerrotko, mitä olet siitä miettinyt?
En oikeastaan mitään. Vanhemmilta ei mitään jää ja se on mulle ihan ok. Mulla on henkivakutuus.ap
Oikein mietit, mutta mitään ei tule mieleen :D
Mietin että on ok kuolla varattomana ja se on ihan ok että vanhempani ovat varattomia eli perintöä mulle ei tule.ap
Totta kai se on.
Pahempaa minusta on se, jos vanhempi suuttuu tyhmästä syystä lapselleen ja tekee tästä perinnöttömän. Enkä tarkoita sun adoptiolastasi, tiedän, että hänen kuuluu periäkin vain omat vanhempansa.Niinhän se on. Tuntuu vaan että harva tällainen keski-ikäinen kuten minä jää perinnöttömäksi. Harvalla on ollut niin köyhät vanhemmat kuin minulla ja hyvä toki ettei monella niin köyhiä olekkaan.
Aika monella on. Oletko syntynyt -70 luvulla? Monet nyt parjatut suurten ikäluokkien edustajat olivat koko ikänsä köyhiä. Ja heidän lapsensa myös
et ole ainoa
Eikä tarvi muuta ajatella. Elät ja käytät rahadi. Lapset eläköön omillaan. Ei perintö ole mikään arvo
Niinhän se on. Tuntuu vaan että harva tällainen keski-ikäinen kuten minä jää perinnöttömäksi. Harvalla on ollut niin köyhät vanhemmat kuin minulla ja hyvä toki ettei monella niin köyhiä olekkaan.