Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkelijuttuihin hurahtanut ystävä - en jaksa enää!

Vierailija
11.03.2016 |

Ystäväni hurahti reilu vuosi sitten "enkelijuttuihin". Kuvioon tuli nopeasti enkeli-/energiahoidot ja reiki (?) hoidot myös. Aluksi olinkin ilahtunut kun ystävä koki hankalien vuosien ja koettelemusten jälkeen löytäneen itsensä ja syvemmän merkityksen elämälleen. Ajattelin että vaikka nuo jutut onkin valtavirrasta poikkeavia ja osalle ainakin täysin huuhaata, niin minä en häntä ala arvostelemaan ja oli aluksi myös kiinnostavaakin kuulla hänen juttujaan aiheesta. Tavallaan itsekin uskon, ettei koko todellisuus ole tämä jonka voimme aistein havaita.

Nyt kuitenkin viime kuukausien aikana viimeistään on alkanut tuntua, että tuo touhu menee vähän liiallisuuksiin. Tietty jokainen saa tehdä mitä tykkää ja uskoa mihin haluaa, mutta olisi ihan kiva välillä tavata ns. normaalisti eli ilman, että puhutaan vain ja ainoastaan enkelien välittämistä viesteistä ja erinäisistä tulkinnoista joita ystäväni on tehnyt mitättömistäkin asioista (esim. vitamiinipurkki tippui kaapista lattialle, eli enkelit haluavat kertoa että tarvitsen nyt vitamiinia selättääkseni tämän flunssan). Usein hän tekee näitä tulkintojaan myös ystäviensä elämästä sen perusteella millaiset energiat hän on kulloinkin saanut. Lisäksi ystäväni on tajunnut oman "erityisherkkyytensä" joka sitten selittää sen, että esimerkiksi loukkaantuu helposti, jos joku esittää pienintäkään epäilystä enkeliaiheeseen. Tämä ystäväni "jätti taakseen" erään yhteisen ystävämme, joka ei koskaan osoittanut ymmärrystä enkelijutuille. Tosin ystävä ei myöntänyt tätä syyksi välien katkaisuun, vaan sen, että koki negatiivista energiaa tämän kaverin läsnäollessa, joka sitten vei hänen voimavarojaan ja aiheutti hänelle esim. sairastumisia. Lisäksi tämän kaverin lapset toivat kyläillessä vääränlaista energiaa hänen lapselleen.

Niin, tämän ystävän oma lapsi on myös ystävän mukaan supererityisherkkä ja vaistoaa henkimaailman asioista ja energioita. Lapsen lukuisat sairastelut selittää sillä että lapsi puhdistuu huonosta energiasta. Ärsyttävintä on ystävän asenne muiden lapsiin. Muut ovat vain tavallisia tai huonoa energiaa lähettäviä mukuloita, mutta hänen lapsensa on juuri se ainutlaatuisin ja suuri henkimaailman lähettiläs. On kertonut lapsensa olevan kristallilapsi ja hänen energiatasonsa värähtelee aivan toisilla taajuuksilla kun muiden tavislasten. Tämä lapsi tietty uskoo kaikki äitinsä puheet ja kertoilee sitten samantyylistä juttua itsekin.

Mun mitta alkoi viimeistään täyttyä kun ystäväni oli saanut meillä kyläillessään jonkin sortin viestin toisesta ulottuvuudesta, jonka mukaan minun ja mieheni olisi erottava! Ei siis suoraan sanonut näin, mutta jotenkin se viesti meni niin, että meidän negatiiviset auramme estävät henkisen kehityksemme, jonka vuoksi meidän on jatkettava eri teille ettemme tukahduta toisiamme. Ja meillä menee siis oikein hyvin miehen kanssa, mitään isompia tai pienempiäkään ongelmia suhteessa ei ole. Sen sijaan ystäväni oli kyläillessä vaistonnut miehestäni negatiivista patoutunutta energiaa ja koko hänen olemuksensa oli ollut poissaoleva ja vakava. No, ilman mitään "kykyjäkään" saattoi huomata miehen olevan hieman allapäin ja olisinkin kertonut ystävälle, mikäli tämä olisi malttanut hetken kuunnella minuakin, että miehellä on kova huoli äidistään joka sairastui vakavasti äkillisesti ja oli käynyt juuri sairaalassa katsomassa tätä. Tuntui kuitenkin että taas kerran että ystäväni pienistäkin "vihjeistä" vetää armottomat johtopäätökset tai siis omien sanojensa mukaan "viestit enkeleiltä".

En edes kysy onko kellään muulla kokemusta vastaavasta ystävästä, mutta oisko kellään ideoita miten voin sanoa etten haluaisi olla osana tuota enkelivouhotusta? Me ei olla vuoteen edes keskusteltu mistään tavallisista aiheista tai minun kuulumisista, vaan aina se menee siihen, että hän hymistelee jotain henkimaailman viestiä parhaillaan, eikä siis mikään tavallinen ja maallinen asia ole lainkaan niin tärkeä. Hän on mun pitkäaikaisempia ystäviä joten ikävältä tuntuisi jos hän minutkin poistaisi elämästään "negatiivisen energian" tai muun vastaavan takia. Toisaalta ystävä on nykyään kuin eri ihminen, eikä enää ollenkaan hyvällä tavalla...

Kommentit (234)

Vierailija
201/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan kuulleet miehen hurahtaneen enkelijuttuihin ja reikihoitoihin, selvännäkijöihin tai horoskooppeihin?

Mulla on ollut ainakin kaksi tuollaista mieshihhulia ohjaamassa joogalla höystettyä kehonhuoltojumppaa.

Jooga nyt sentään on jotain konkreettista kehonhuoltoa ja voi madaltaa stressitasojakin mutta jos luitte tuon yksisarvishoitolinkin takaa mitä se sisältää niin voi helvetti sentään. Täyttä kusetusta koko homma. Ja ihmiset tosissaan uskovat tuollaista puppua ja maksavat siitä isoja rahoja? Tuohan menee samaan kategoriaan joulupukin, pääsiäispupun ja hammaskeijun kanssa paitsi että yksisarviset eivät tuo mitään;niiden edustajat kyllä vievät senkin edestä. Noin ilmiselvä huijaus pitäisi kriminalisoida. Kurssien lisäksi (hinta tosiaan se 777 euroa....jostain satuolennon kirjekurssista!) tarjoavat itse hoitoja hintaan 107 euroa tunti. Apua ei voi kuulemma itse pyytää yksisarvisilta koska niiden energia on niin voimakasta tai jotain muuta paskaa...ja siksi tarvitaan hoitaja (=rahastaja) joka maadoittaa ja suojaa hoidettavan henkilön.

aaaaaaarrrrrrrrrrrrrggghhh....ja ihan oikeesti tuollaista liiketoimintaa saa harjoittaa?

Vierailija
202/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan kuulleet miehen hurahtaneen enkelijuttuihin ja reikihoitoihin, selvännäkijöihin tai horoskooppeihin?

Mulla on ollut ainakin kaksi tuollaista mieshihhulia ohjaamassa joogalla höystettyä kehonhuoltojumppaa.

Jooga nyt sentään on jotain konkreettista kehonhuoltoa ja voi madaltaa stressitasojakin mutta jos luitte tuon yksisarvishoitolinkin takaa mitä se sisältää niin voi helvetti sentään. Täyttä kusetusta koko homma. Ja ihmiset tosissaan uskovat tuollaista puppua ja maksavat siitä isoja rahoja? Tuohan menee samaan kategoriaan joulupukin, pääsiäispupun ja hammaskeijun kanssa paitsi että yksisarviset eivät tuo mitään;niiden edustajat kyllä vievät senkin edestä. Noin ilmiselvä huijaus pitäisi kriminalisoida. Kurssien lisäksi (hinta tosiaan se 777 euroa....jostain satuolennon kirjekurssista!) tarjoavat itse hoitoja hintaan 107 euroa tunti. Apua ei voi kuulemma itse pyytää yksisarvisilta koska niiden energia on niin voimakasta tai jotain muuta paskaa...ja siksi tarvitaan hoitaja (=rahastaja) joka maadoittaa ja suojaa hoidettavan henkilön.

aaaaaaarrrrrrrrrrrrrggghhh....ja ihan oikeesti tuollaista liiketoimintaa saa harjoittaa?

Niiden jutuissa on kyllä ollut vahva hörhöysaste joogan ja new agen henkiseen puoleen, jonka yksi kulma nuo enkelit ja yksisarviset ovat. On ollut kiusaannuttavaa kuunnella niitä juttuja. Ja kaivele vaikka netistä yoga third eye niin et pidä enää joogaa viattomana venyttelynä ja siinä on mukana erittäin paljon miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos enkeli-reiki-selvännäkijä hurahdus yleistyisi yhteiskunnassa, ihmiset rupeaisivat kuvittelemaan että hyväntahtoinen yliluonnollinen olento suojelee heitä, kävisivät säännöllisesti vapaaehtoisesti palvelujaan tarjoavalla reikihoitajalla joka painelisi heidän kehojaan ja kuuntelisi heidän murheitaan, ja lisäksi selvännäkijät sepittelisivät heille juttuja tyyliin tapaat komean tumman miehen ja saatte kaksi lasta, ja ihmiset sitten rupeaisivat toteuttamaan näitä selvännäkijän visioita joko niissä onnistuen tai ei.  Ai kauhea.

Jos redpill-hurahtaneiden visioita ruvettaisiin toteuttamaan ja naisille tulisi armeijan tapainen pakollinen bordellipalvelus, joka ikinen naisten ikäluokka traumatisoitaisiin väkivallallla ja alistamisella, koska eihän naiset tuohon suostuisi hyvällä. Posttraumaattisesta stressireaktiosta selviämiseen menevät vuodet nostaisivat pariutumisen ja lisääntymisen keski-ikää entisestään. Ja nämä naiset olisivat sitten tulevien sukupolvien äitejä, onnea vain. Raiskauksen salliminen asunnoissa johtaisi siihen että raiskaajille koettaisivat kulta-ajat, mikä taas johtaisi siihen, että satunnaista seksiä saisivat vain kaikkein kivoimmat ja turvallisimmat, pitkäaikaisesti tunnetut miehet.

204/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos enkeli-reiki-selvännäkijä hurahdus yleistyisi yhteiskunnassa, ihmiset rupeaisivat kuvittelemaan että hyväntahtoinen yliluonnollinen olento suojelee heitä, kävisivät säännöllisesti vapaaehtoisesti palvelujaan tarjoavalla reikihoitajalla joka painelisi heidän kehojaan ja kuuntelisi heidän murheitaan, ja lisäksi selvännäkijät sepittelisivät heille juttuja tyyliin tapaat komean tumman miehen ja saatte kaksi lasta, ja ihmiset sitten rupeaisivat toteuttamaan näitä selvännäkijän visioita joko niissä onnistuen tai ei.  Ai kauhea.

Jos redpill-hurahtaneiden visioita ruvettaisiin toteuttamaan ja naisille tulisi armeijan tapainen pakollinen bordellipalvelus, joka ikinen naisten ikäluokka traumatisoitaisiin väkivallallla ja alistamisella, koska eihän naiset tuohon suostuisi hyvällä. Posttraumaattisesta stressireaktiosta selviämiseen menevät vuodet nostaisivat pariutumisen ja lisääntymisen keski-ikää entisestään. Ja nämä naiset olisivat sitten tulevien sukupolvien äitejä, onnea vain. Raiskauksen salliminen asunnoissa johtaisi siihen että raiskaajille koettaisivat kulta-ajat, mikä taas johtaisi siihen, että satunnaista seksiä saisivat vain kaikkein kivoimmat ja turvallisimmat, pitkäaikaisesti tunnetut miehet.

Miten ihmeessä keskusteluun enkeleistä jne. saadaan vedettyä mukaan seksi ja raiskaaminen?

Vierailija
205/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin ehkä kundaliini joogan väliin, moni seonnut tuosta harrastuksesta.

Vierailija
206/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt palataan tuosta ikuisesta nais/miesaiheesta takaisin aiheeseen, näyttää olevan nimittäin monelle aika tärkeä. Niin on minullekin, sillä on käynyt täsmälleen samoin kuin monelle täällä. Oltiin erään ihmisen kanssa todella hyvät ystävät, jaettiin kaikki, tavattiin usein, itkettiin ja naurettiin. Hänellä on myös  ollut vaikeahko lapsuus, mutta ei mitenkään erityisen ikäiseksekseen, sillä se nyt vain on niin, että siinä 40 vuotta sitten lapsia ei paapottu eikä heidän tunteistaan välitetty samalla tavoin kuin nyt. Vanhempi sisarus hänellä, jota kohtaan on aina tuntenut kaunaa ja liekö sitten molemmin suuntaista tämä.

Sitten alkoi jonkinlainen masennuskausi, hänt totesi olevansa erityisherkkä, mikä tarkoittaa sitä, että hän ei voi työskennellä oikein missään, koska kaikki työpaikat olivat ihan sairaita, ts. ihmiset näissä työpaikoissa. Esim. tuloslaskelman tekeminen ja seuraaminen oli osoitus tästä, kauheeta materialista paskaa. Sitten alkoivatkin nämä erilaiset enkelihommat ja selvännäkemiset ynnä meediokoulut. Ihminen, joka erityisherkkyyttään on nyt kuudetta vuotta työttömänä, on laittanut kaikki rahansa erilaisiin meediokouluihin. Mm. kun hänelle läheinen omainen kuoli, hän sanoi sen olevan positiivinen (!) merkki ja laittoi pienen perinnön, jonka sai, suoraan näihin erilaisiin meediokoulutuksiin. Toisaalta  hän nyt on täysin oppinut meedio, joka saattoi laittaa esim. minulle erittäin loukkaavaan sävyyn kirjoitetun viestin, jonka sanomana oli, että minun pitäisi rajoittaa työkavereideni kanssa puhumista (ovat pelkkiä käärmeitä - eivät tosiaan ole) sekä syömistäni. Olen 161 cm pitkä ja painan 47 kg.

Kyökkipsykologina sanoisin, että juuri nuo asiat (kiva, oikeastaan jopa onnellinen työyhteisö ja laihuus) ovat asioita, joita hän ehkä itsekin toivoisi, niin onhan se ihan asiaa minulle loukkaavasti ilmoittaa, että enkelit varoittavat, että ne tulevat poistumaan, ellen minä...mitä? Se jäi epäselväksi kuitenkin.

Nykyään onneksi hän ehdottelee tapaamisia ainoastaan niinä päivinä, jolloin varmasti tietää, että minulle ei käy. Minulla on tiettyjä juttuja, joita olen tehnyt kaikki nämä ystävyysvuodet aina samoina päivinä, jne. jotka hän tarkkaan tietää. Ja luulisi meediona näkevän, että minulle ei sovi, jos unohtuu...joten tavallaan tuntuu loukkaavalta hyvältä ystävältä (nojaa nykyään) aina saada tapaamisehdotus juuri siihen päivään, joka varmasti ei sovi. Ja jos sanon, että tiedäthän, etten voi tuolloin, mutta miten olis ma ti ke to millä vaan viikolla, ei vastatakaan enää ollenkaan. Kunnes taas ehdotetaan uutta tapaamista päivään, joka ei varmasti sovi, jne.

Kai se sitten on pohjimmiltaan minun negatiivisuuttani, että tähän meni  ystävyys. Lisäksi kyllä yritin joskus sanoa kaikesta tästä suoraan, mutta se kai hänet onkin saanut saamaan vain negativisia viestejä minusta ja minulle.

Vierailija
207/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle

Omaisten tai läheisten on joskus vaikea ymmärtää herkkää ja oikeutta itselleen hakevaa lastaan, ystäväänsä tai muuta sukulaista, vaikka he kuinka toivoisivat tälle pelkkää hyvää. Älä anna hänen estää tekemästä omia ratkaisujasi sen suhteen, mitä teille tapahtuu. Aika voi olla toteutumassa hänen elämässään ja teidän polut eroamassa, joten anna hänen mennä. Hän tietää kyllä mitä tekee, eikä mikään ole niin voimakas kuin sisäinen johdatus, olkoon reitti omaan itseensä, omaan totuuteensa, sitten mitä kautta tahansa, vaikka enkeleiden.

Ette ole enää samalla aaltopituudella, sillä hän on jo aloittanut erkaantumisensa sinusta ja tietää jo sisällään, ettei ole omalla tiellään kanssasi ja hakee nyt omaa itseään muuta kautta kuin on aiemmin tehnyt. Salli tämä hänelle, tuomitsematta.

Jos haluat tutkia omaa asiaasi tässä tapauksessa, mieti millainen suhteenne on ollut. Oletko saanut tai antanut, tunteeko hän samoin? Onko mielestäsi ystävän, aidon ystävän, teko se, jonka olet tehnyt; tuominnut hänet ja hänen elämänsä julkisesti täällä? Se tuominta on tapahtunut jo sydämessäsi, eikä se asia olisi muuttunut, vaikka olisit jättänyt kirjoittamattakin tänne. Ehkä hän kokee olevansa erillinen enemmän kuin olet edes huomannut itse. Ehkä hän valmistelee suurta muutosta sisällään ja elämässään, josta ei itsekään vielä ole kokonaan tietoinen. Ehkä hän tarvitsee siihen muutokseen tilaa ja kaikki vanha joka ei häntä tässä asiassa tue, poistuu.

Asiat ovat aina juuri niin kuin niiden kuuluukin, etkä sinä voi sitä muuttaa haluamaasi suuntaan, vaikka kuinka tuomaroit ja arvioit asiaa omasta näkökulmastasi. Se ei koskaan tule olemaan mitään muuta kuin sinun toiveesi, sinun näkökulmasi, sinun oppisi. Ne eivät päde kenenkään muun elämässä kuin yksin omassasi. Anna tilaa, ja luota siihen, että jos niin on tarkoitettu, te palaatte yhteen, ja jos ei, on sinulle nyt annettu tilaisuus oppia jotakin itsestäsi.

Vierailija
208/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysytään hinduilta joogakuruilta itseltään, jooga ja uskonto ovat erottamattomat ja ihmettelevät, miten kristityt kuvittelevat harjoittavansa uskonnotonta ja kristittyä joogaa. 

Vierailija
209/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysytään hinduilta joogakuruilta itseltään, jooga ja uskonto ovat erottamattomat ja ihmettelevät, miten kristityt kuvittelevat harjoittavansa uskonnotonta ja kristittyä joogaa. 

Hinduksi ei voi kääntyä, hiduksi synnytään. Eli miksi ei voi harjoittaa uskonnotonta ja kristittyä joogaa, ei se tartu?

Vierailija
210/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinduksi ei voi kääntyä, hiduksi synnytään. Eli miksi ei voi harjoittaa uskonnotonta ja kristittyä joogaa, ei se tartu?

Varmaan uskovat, ettei ulkopuolinen voi saavuttaa kaikkia tasoja, mutta kolmannen silmän avautumisen ja universumiuskon uskotaan olevan mahdollisia kaikille. Ja sen, että voi uskoa kaiken olevan jumaluuksia. Ehkä sitten ainoastaan uudelleensyntymäkierto jää pois. 

Vierailija
211/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan uskovat, ettei ulkopuolinen voi saavuttaa kaikkia tasoja, mutta kolmannen silmän avautumisen ja universumiuskon uskotaan olevan mahdollisia kaikille. Ja sen, että voi uskoa kaiken olevan jumaluuksia. Ehkä sitten ainoastaan uudelleensyntymäkierto jää pois. 

"Varmaan uskovat... uskotaan olevan... voi uskoa... ehkä sitten" Tällaisen mutun pohjaltako sinä elät ja teet päätöksesi?

Vierailija
212/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap kyllä tuo on minusta jo hätähuuto ystävältäsi, joka tärisee pelosta ja ahdistuksesta kuilun partaalla. Otapa selvää mikä hänen syvin pelkonsa juuri nyt on.

Hän on pitänyt ääntä itsestään enkelitarinoiden kautta yhä kiihtyvällä menolla sellaisella tavalla että jotkut ystävät ovat jo hänet jättäneet. Hän hakee kiihtyvästi tukea ja ymmärrystä johonkin, mitä ei uskalla kohdata itse, ja siksi hän näkee negatiiviset jutut itsensä ulkopuolella, eikä edes huomaa että ulkoistamalla/heijastamalla oman tunteensa muihin hän nyt loukkaa jo aika pahasti ystäviään. Sen sijaan että myöntäisi hänestä tuntuvan nyt tosi pahalta.

Huomasit selvästi tämän, mutta mietit vielä, miten puuttuisit tilanteeseen ja kirjoitit tänne.

Itseäni auttoi pelkoihin kuvittelu, että lepään valtavan kokoisella kädellä, jota kutsuin jumalan kämmeneksi lapsuuden kristillisen kasvatuksen myötä. Se mielikuva toi turvan tunteen. Olkoon se ystävällesi enkelien siunaama paikka luonnossa tai mielikuvituksessa, mutta hän tarvitsee jonkun "turvapaikan", fyysisen tai kuvittelemansa, johon voi vetäytyä aina kun paha olo uhkaa vyöryä yli. Että saisi tunteensa hallintaan, jo ennen kuin uskaltaa alkaa kohdata niiden syytä.

Joskus pelkkä turvan tunne riittää siihen että elämä palaa normaalille raiteille. Mutta usein tarvitsee vähän apua myös siihen että miten ilmaisee omia negatiivisia tunteita ilman että ne saavat täysin vallan, joku tyynyn hakkaaminen, peloista kuvan maalaaminen tai vihan tms kohteelle kirjeen kirjoittaminen ja sitten sen polttaminen voi auttaa. Kun tunteen saa purettua ulos, se ei vie ihmisen sisällä enää kaikkea tilaa.

Ja kerro vaikka että enkelit on hyviä energioita varten, pahat ihmisen pitää käsitellä itse. Sitten voi taas jutella enkeleiden kanssa kaikesta kauniista.

Olet tosi ystävä, kun näet noin paljon vaivaa ollaksesi hänen rinnallaan näin vaikeassa elämänvaiheessa. Ystävät ovat enkeleitä tärkeämpiä, sillä ilman yhtään ystävää harva saa elämäänsä todellista lohtua enkeleistäkään. Ystävät auttavat meitä olemaan ihmisiä, toinen toisillemme, siihen ei enkelit pysty.

Vierailija
213/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas! Onpas ketju pystynyt aktiivisena monta päivää :) Hienoa lukea näin monia näkemyksiä aiheeseen. Kiitos vaan kaikille asiallisista vinkeistä. Äärimmäisen totta, mitä eräs kommentoija sanoikin, olen varmasti tavallaan liian kiltti ja ymmärtäväinen eli ei siis olisi helppoa sanoa tälle ihmiselle ettei hänen touhunsa ole enää normaalia. Joku kysyi millä oikeudella paheksun ystävääni täällä. Korostan jälleen että en paheksu, en tuomitse tai arvostele enkeliuskontoa sinänsä vaan jokaisella on musta oikeus uskoa mihin haluaa kunhan se ei vahingoita muita eikä sitä väkisin tuputeta. Tämä ystävä on ollut mulle läheinen joten senkin vuoksi meni ehkä näin pitkään ennen kun edes mielessäni aloin miettimään että tuo homma alkaa mennä jo liiallisuuksiin. Nyt on selvää että hän on muuttunut kuin eri ihmiseksi. Ei musta silti ole hylkäämään ystävää siksi että on hurahtanut. Toisaalta joku raja tässäkin on oltava ja se raja on alkanut lähestyä kun alkoi välittää näitä viestejään perheestäni.

Oikeastaan tän hurahduksen alkuaikoina vaikuttikin että ystävälläni meni paremmin ja oli kaikin puolin iloisempi ja energisempi. En osaa sanoa mitä sitten tapahtui ja missä välissä tarkalleen, mutta koko hommasta tuli jotenkin liian vakavaa ja se tuntui vähitellen täyttävän ystävän mielen kokonaan. Musta myös hän on riskeerannut elämässään monia asioita sillä että on jättänyt ne "enkelien haltuun". Esimerkkinä ehkäisyn käyttämättömyys lyhyissä suhteissaan (puhunut tästä avoimesti usein) koska toivoo toista lasta ja jos semmoinen on tullakseen niin se on enkelin tahto joka oli määrä tapahtua. Mietin vaan että ilman tuota enkelilisää tässä niin tuo olisi vaan vastuutonta käytöstä... Kyllä olen hänelle sanonut ihan ystävällisesti että ehtiihän hän vielä toisen lapsen saada jos/kun löytää sopivan puolison, eikä asiaa kannata välttämättä kiirehtiä etenkään tuolla keinolla. Kaiken tälläisen ns. järkipuheen sivuuttaa kuitenkin täysin. Ei ole minulle kuitenkaan suuttunut, mutta ei toisaalta tunnu mitään muita mielipiteitä noteeraavan. Kieltämättä tämä "ystävyys" on alkanut tuntua aika raskaalta ja yksipuoliselta.

Viimeisin tapaamisemme oli kaupungilla koska halusin objektiivisen vyöhykkeen jotta voisin yrittää jutella kuten normaalit kaverukset. Hän ei yleensä tykkää lähteä julkisille paikoille koska ahdistuu ihmisten energioista jotka tuntee välittömästi. Siihenhän se meni nytkin. Vaikka istuttiin mukavassa rauhallisessa kahvilassa ja yritin aloittaa keskustelun jostain arkisesta asiasta, niin eipä aikaakaan kun keskustelun täytti ystävän uusimmat tuttavuudet, eli yksisarviset. Hän sai myös rakennuksesta, jossa kahvila sijaitsi niin jotain outoja viboja, mahdollisesti joltain rakennuksessa kauan kauan sitten asuneelta ihmiseltä jonka henki siellä vaikuttaa edelleen. Hän ei kokenut meitä tervetulleiksi rakennukseen, kuulemma tukahduttava energia ympäröi meidät siellä, joten lähdettiin sitten pois. Kieltämättä vähän mietin, että eikai nämä ole alkavan skitsofrenian tms. oireita, mutta ystävä kyllä rauhoittui puhumaan ihan vaan tavanomaisia enkelijuttuja ja lapsensa erikoisuutta kun päästiin ulos kahvilasta.

Tästä ystäväni lapsesta, hän oli ennen minusta ihan tavallinen ikäisensä ja silloin vielä leikki minunkin lapseni kanssa. On vielä alle kouluikäinen. Aika lyhyessäkin ajassa musta tuo ystäväni kristallilapsi jutut ja muun erikoisuuden korostaminen on muuttaneet tuota lasta. Hänkin näkee nyt enkeleitä ja juttelee niille. Äitinsä on ihan haltioissaan kun lapsikin aistii tämän henkimaailman. Kehuu usein miten lapsensa kommunikoi enkeleiden kanssa ja kertoilee usein mitä hänelle on sanottu. Mulle vaan pakosti tulee mieleen, että alkoiko lapsi "näkemään" ja "kuulemaan" noita enkeliviestejä sen jälkeen kun ystäväni oli niistä aikansa valistanut ja opettanut. Lapsethan yrittävät usein miellyttää vanhempaa ja selvästihän lapsi saa koko ajan vahvistusta toiminnalleen kun äiti on aina riemuissaan kun hänelle kertoo kommunikoinnista enkeleiden kanssa. Tämä vaan tulee väkisin mieleen, vaikken mitenkään ilkeä haluaisi ollakaan.

Niin ja se entinen elämä juttu, Tansania josta joku kysyi. En totta vie tiedä mistä hän tietää tämän enkä suoraan sanottuna halunnut kysyä koska siitä olisi seurannut parin tunnin luento aiheesta, jonka halusin silloin välttää. Lapsensakin kuitenkin puhuu entististä elämistään ja ne ne vasta mielikuvituksellisia onkin. Toki lapsellehan nämä jutut voikin olla kuin satua ja leikkiä, mutta en tiedä sitten missä iässä pitäisi alkaa tiedostaa mikä on totta ja mikä mielikuvitusta. Ja mitä sitten jos ei sitä tiedosta. Kerran ystäväni sanoi harkinneensa kotiopetusta kun lapsi tulee kouluikään koska koulu voi olla haitaksi lapsen henkiselle kehitykselle, puhumattakaan niistä energioista koulussa. Ei kyllä ole sen koomin aiheesta maininnut joten toivon ettei ollut tosissaan.

Ehkä mun pitäisi vaan rohkaistua sanomaan, että koen enkelijuttujen tulevan ystävyytemme väliin. Ehkä otan hieman etäisyyttä aluksi

ap

Vierailija
214/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tuomitse? Muuten vaan jatkat hänen arvostelemista täällä jo ties monetta päivää ja jo yrität määräilllä hänen lastensaannistaankin. Mietipä missä kohtaa menee vikaan? Onko teillä joku äiti-lapsi-suhde vai mikä oikein vaivaa?! "Ystävä puhuu enkeleistä, enkä tiedä mitä tehdä." No pitääkö sitäkin sun kontrolloida, kuten näemmä jutun aiheita, kestoa, sävyä, ilmapiiriä!? Ehkä hän uskoo saavansa enkeleiltä sitä, mitä sinä et selvästikään pysty antamaan. Tähän mennessä et ole mitään muuta tästä hänelle tärkeästä asiasta sanonut kuin jotakin negatiivisesti arvostelevaa ja vain valittanut siitä, miten leikkikaverisi ei enää leikikään sun kanssa tai jos leikkiikin, ei hän teekään sitä enää tahtomallasi tavalla ja siten kuin oli ennen totuttu. Ihmiset muuttu, etkä sinä täällä ole sitä määräämässä miten ja millaiseksi. Mitä sitten, jos on sun mielestä "vastuutonta" mitä hän tekee, ehkä teillä on radikaalisti erilainen mittapuu. Varmaan ollu aina, mutta nyt se vasta tulee esiin, kun kontrollisi ei enää häneen toimi. Ehkä lapsensaanti ja enkelit on hänelle tärkeämpää kuin sinun "ohjeesi" siitä, miten tulee tehdä "oikein" eli sinun tahtomallasi tavalla.

Vierailija
215/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule ap. Nyt lopeta ystäväsi asioista kertominen tällä palstalla, menee jo liian yksityiskohtaisiin tarinoihin. Jos et pysty häntä auttamaan, anna olla. Mutta tän hetkinen asenteesi on väärä, arvostelet häntä ja kerrot tarkkoja juttuja hänestä julkiselle palstalle.

Vierailija
216/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että ellei tälläistä täyshurahtanutta ystäväpiirissä ole, ei voi ymmärtää, miten raskasta se on. Kyllä minua väsyttää, että kaikki tapaamiset täytyisi tehdä ystävän sanelun mukaan, koska hänkin saa niin kamalan huonoja energioita milloin mistäkin - yleensä sellaisesta, mikä vaatisi vähän enemmän häneltä vaivaa, esim. että hän tulisi sen yhden pysäkin verran enemmän tapaamispaikkaan. Lisäksi tosiaan nämä opastukset, jotka ovat melkoisen henkilökohtaisella tasolla ja tulevat ihan ihmeellisiin aikoihin, esim. kello viisi aamulla olen saanut viestin, jossa kehoitettiin minua miettimään suhdettani siskooni, kuulemma on epäterve. Voi tietysti olla, mutta itse koemme, että maailmassa ei paljon muuta tukea ole lapsuudessa ollutkaan, joten välimme ovat edelleen lämpimät ja hyvät, vaikka eri paikkakunnilla asummekin.

Lisäksi tämä, että kaikki rahat ovat menneet henkiseen kasvuun, tarkoittaa sitä, että muut saavat aina kustantaa kaiken. Esim. jos on sovittu, että kaikki tuovat jotain, hän sanoo, ettei tuonut nyt mitään, mutta voi "katsoa" meille kaikille. No just, sitä emme nyt illalta toivo, että koko ilta menee enkelikortteja selatessa ja kuvioita arvuutellessa.

Ja edelliselle: joo minä vähän paheksun ja tuomitsen. Ihminen, joka on selvästi ainakin omasta mielestään meistä henkisin ja herkin, ei näy ymmärtävän, että neuvonsa, jota ei ole pyydetty, pelkästään loukkaavat. Ei näe, että häneltä toivottaisiin jotain muuta kuin niitä enkelikorttien selaamista joka ihan hemmetin paikassa. Esim. ravintolan pöydässä on aika kiusallista, kun ne vedetään esiin. En minäkään tuo harrastuksiani ravintolan pöytään ystävien kanssa. Enkä puhu niistä kaiken aikaa, vaikka ne ovatkin minulle todella tärkeitä. Kissanikin jätän kotiin.

Vierailija
217/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden jutuissa on kyllä ollut vahva hörhöysaste joogan ja new agen henkiseen puoleen, jonka yksi kulma nuo enkelit ja yksisarviset ovat. On ollut kiusaannuttavaa kuunnella niitä juttuja. Ja kaivele vaikka netistä yoga third eye niin et pidä enää joogaa viattomana venyttelynä ja siinä on mukana erittäin paljon miehiä.

ok, täytyypä tsekata.En itse harrasta joogaa joten en tiedä mitä kaikkea siihen sisältyy. Tunnetko siis ko.pariskunnan hlökoht? En ollut ikinä edes kuullut yksisarvishoidoista ennen kuin täällä av:lla. Miten sekaisin täytyy ihmisen olla että lähtee tuollaiseen?? Yksisarvisia...? Really???????

Vierailija
218/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kont kirjoitti:

Et tuomitse? Muuten vaan jatkat hänen arvostelemista täällä jo ties monetta päivää ja jo yrität määräilllä hänen lastensaannistaankin. Mietipä missä kohtaa menee vikaan? Onko teillä joku äiti-lapsi-suhde vai mikä oikein vaivaa?! "Ystävä puhuu enkeleistä, enkä tiedä mitä tehdä." No pitääkö sitäkin sun kontrolloida, kuten näemmä jutun aiheita, kestoa, sävyä, ilmapiiriä!? Ehkä hän uskoo saavansa enkeleiltä sitä, mitä sinä et selvästikään pysty antamaan. Tähän mennessä et ole mitään muuta tästä hänelle tärkeästä asiasta sanonut kuin jotakin negatiivisesti arvostelevaa ja vain valittanut siitä, miten leikkikaverisi ei enää leikikään sun kanssa tai jos leikkiikin, ei hän teekään sitä enää tahtomallasi tavalla ja siten kuin oli ennen totuttu. Ihmiset muuttu, etkä sinä täällä ole sitä määräämässä miten ja millaiseksi. Mitä sitten, jos on sun mielestä "vastuutonta" mitä hän tekee, ehkä teillä on radikaalisti erilainen mittapuu. Varmaan ollu aina, mutta nyt se vasta tulee esiin, kun kontrollisi ei enää häneen toimi. Ehkä lapsensaanti ja enkelit on hänelle tärkeämpää kuin sinun "ohjeesi" siitä, miten tulee tehdä "oikein" eli sinun tahtomallasi tavalla.

Jokainen terveellä järjellä varustettu ihminen tajuaa ettei ap:n ystävän usko enkeleihin ole (enää?) samaa laatua kuin jonkun usko Jumalaan. Konkreettiset asiat alkavat kadota pikkuhiljaa ja tilalle tulee pelkkää energiaa ja energiaa ja energiaa. Fakta nyt kuitenkin on että täällä fyysisessä maailmassa eletään, luuta, lihaa, verta, työtä, tunteita, janoa, nälkää. Kumma miten nämä henkistyneet ihmiset heittävät kaikki langat käsistään ja antavat elämänsä jonkin suuren tuntemattoman johdatukseen, vastuuttomasti, ja alkavat saarnata kuinka materialistisia ja maallisia muut ovat. Samaan aikaan nämä henkiset ihmiset asuvat mukavasti maallisissa taloissaan, sähköä riittää, vettä tulee ja menee, lämmin suihku, mukava vuode, jääkaapissa ruokaa - ja sen LISÄKSI vielä usein jotain huuhaa-hilavitkuttimia joilla saa energiat kohdilleen ja demonit pidetyksi poissa. 

Vierailija
219/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä energia- ja aurakokemukset voi hyvinkin olla oire aivokasvaimesta, epilepsiasta, skitsofreniasta tai muusta ns. oikeasta taudista.

Se että on tämmöisiä enkelihömpötyksiä avaakin sitten sairaille vaarallisen tavan elää ongelmansa kanssa sen sijaan, että menisi lääkäriin.

Psykoosin makua.

Vierailija
220/234 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas! Onpas ketju pystynyt aktiivisena monta päivää :) Hienoa lukea näin monia näkemyksiä aiheeseen. Kiitos vaan kaikille asiallisista vinkeistä. Äärimmäisen totta, mitä eräs kommentoija sanoikin, olen varmasti tavallaan liian kiltti ja ymmärtäväinen eli ei siis olisi helppoa sanoa tälle ihmiselle ettei hänen touhunsa ole enää normaalia. Joku kysyi millä oikeudella paheksun ystävääni täällä. Korostan jälleen että en paheksu, en tuomitse tai arvostele enkeliuskontoa sinänsä vaan jokaisella on musta oikeus uskoa mihin haluaa kunhan se ei vahingoita muita eikä sitä väkisin tuputeta. Tämä ystävä on ollut mulle läheinen joten senkin vuoksi meni ehkä näin pitkään ennen kun edes mielessäni aloin miettimään että tuo homma alkaa mennä jo liiallisuuksiin. Nyt on selvää että hän on muuttunut kuin eri ihmiseksi. Ei musta silti ole hylkäämään ystävää siksi että on hurahtanut. Toisaalta joku raja tässäkin on oltava ja se raja on alkanut lähestyä kun alkoi välittää näitä viestejään perheestäni.

Oikeastaan tän hurahduksen alkuaikoina vaikuttikin että ystävälläni meni paremmin ja oli kaikin puolin iloisempi ja energisempi. En osaa sanoa mitä sitten tapahtui ja missä välissä tarkalleen, mutta koko hommasta tuli jotenkin liian vakavaa ja se tuntui vähitellen täyttävän ystävän mielen kokonaan. Musta myös hän on riskeerannut elämässään monia asioita sillä että on jättänyt ne "enkelien haltuun". Esimerkkinä ehkäisyn käyttämättömyys lyhyissä suhteissaan (puhunut tästä avoimesti usein) koska toivoo toista lasta ja jos semmoinen on tullakseen niin se on enkelin tahto joka oli määrä tapahtua. Mietin vaan että ilman tuota enkelilisää tässä niin tuo olisi vaan vastuutonta käytöstä... Kyllä olen hänelle sanonut ihan ystävällisesti että ehtiihän hän vielä toisen lapsen saada jos/kun löytää sopivan puolison, eikä asiaa kannata välttämättä kiirehtiä etenkään tuolla keinolla. Kaiken tälläisen ns. järkipuheen sivuuttaa kuitenkin täysin. Ei ole minulle kuitenkaan suuttunut, mutta ei toisaalta tunnu mitään muita mielipiteitä noteeraavan. Kieltämättä tämä "ystävyys" on alkanut tuntua aika raskaalta ja yksipuoliselta.

Viimeisin tapaamisemme oli kaupungilla koska halusin objektiivisen vyöhykkeen jotta voisin yrittää jutella kuten normaalit kaverukset. Hän ei yleensä tykkää lähteä julkisille paikoille koska ahdistuu ihmisten energioista jotka tuntee välittömästi. Siihenhän se meni nytkin. Vaikka istuttiin mukavassa rauhallisessa kahvilassa ja yritin aloittaa keskustelun jostain arkisesta asiasta, niin eipä aikaakaan kun keskustelun täytti ystävän uusimmat tuttavuudet, eli yksisarviset. Hän sai myös rakennuksesta, jossa kahvila sijaitsi niin jotain outoja viboja, mahdollisesti joltain rakennuksessa kauan kauan sitten asuneelta ihmiseltä jonka henki siellä vaikuttaa edelleen. Hän ei kokenut meitä tervetulleiksi rakennukseen, kuulemma tukahduttava energia ympäröi meidät siellä, joten lähdettiin sitten pois. Kieltämättä vähän mietin, että eikai nämä ole alkavan skitsofrenian tms. oireita, mutta ystävä kyllä rauhoittui puhumaan ihan vaan tavanomaisia enkelijuttuja ja lapsensa erikoisuutta kun päästiin ulos kahvilasta.

Tästä ystäväni lapsesta, hän oli ennen minusta ihan tavallinen ikäisensä ja silloin vielä leikki minunkin lapseni kanssa. On vielä alle kouluikäinen. Aika lyhyessäkin ajassa musta tuo ystäväni kristallilapsi jutut ja muun erikoisuuden korostaminen on muuttaneet tuota lasta. Hänkin näkee nyt enkeleitä ja juttelee niille. Äitinsä on ihan haltioissaan kun lapsikin aistii tämän henkimaailman. Kehuu usein miten lapsensa kommunikoi enkeleiden kanssa ja kertoilee usein mitä hänelle on sanottu. Mulle vaan pakosti tulee mieleen, että alkoiko lapsi "näkemään" ja "kuulemaan" noita enkeliviestejä sen jälkeen kun ystäväni oli niistä aikansa valistanut ja opettanut. Lapsethan yrittävät usein miellyttää vanhempaa ja selvästihän lapsi saa koko ajan vahvistusta toiminnalleen kun äiti on aina riemuissaan kun hänelle kertoo kommunikoinnista enkeleiden kanssa. Tämä vaan tulee väkisin mieleen, vaikken mitenkään ilkeä haluaisi ollakaan.

Niin ja se entinen elämä juttu, Tansania josta joku kysyi. En totta vie tiedä mistä hän tietää tämän enkä suoraan sanottuna halunnut kysyä koska siitä olisi seurannut parin tunnin luento aiheesta, jonka halusin silloin välttää. Lapsensakin kuitenkin puhuu entististä elämistään ja ne ne vasta mielikuvituksellisia onkin. Toki lapsellehan nämä jutut voikin olla kuin satua ja leikkiä, mutta en tiedä sitten missä iässä pitäisi alkaa tiedostaa mikä on totta ja mikä mielikuvitusta. Ja mitä sitten jos ei sitä tiedosta. Kerran ystäväni sanoi harkinneensa kotiopetusta kun lapsi tulee kouluikään koska koulu voi olla haitaksi lapsen henkiselle kehitykselle, puhumattakaan niistä energioista koulussa. Ei kyllä ole sen koomin aiheesta maininnut joten toivon ettei ollut tosissaan.

Ehkä mun pitäisi vaan rohkaistua sanomaan, että koen enkelijuttujen tulevan ystävyytemme väliin. Ehkä otan hieman etäisyyttä aluksi

ap

lapsi alkaa näkemään vaikka vaaleanpunaisia elefantteja jos tietää äidin niin toivovan. Valitettavasti luulen että tuon lapsen psyyke tulee menemään pahasti sekaisin, etenkin jos ei pääse solmimaan normaaleja kaverisuhteita koulumaailmaan. Ottaisin yhteyttä sosiaaliviranomaisiin. Eihän tuo ole enää millään mittarilla normaalia ja harmitonta että ei voi edes rakennuksiin mennä koska energia. Kuulostaa pahasti alkavan psykoosin oireilta. Ja sitä lasta voi olla paljon vaikeampi auttaa jos hänen mielensä menee sekaisin noin herkässä iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä