NEUVOLANTÄTI - Jumalasta seuraava
Keitä ovat nämä maagiset totuuden torvet jotka tietävät lapsosten kasvusta ja kehityksestä KAIKEN, ja joiden luokse nuoret äidit ääni jännätyksestä väristen pienokaisensa kädet täristen ojentavat arvioitavaksi?
Pahaa mieltä itketään päiväkausia mieli herkistyneenä neuvolatädin kovista sanoista ja tiuskaisuista vauvelin hoitoon liittyen jos Suuri ja Mahtava Kaikkitietävä Neuvolatäti on sattunut olemaan veemäisellä tuulella .
Neuvolantädit ovat neuvolantätejä.
Ja yhä edelleen vaikka hyvät neuvot ja tiedot ovat aina paikallaan , niin usein miten se lapsen oma ÄITI tietää parhaiten kuinka omaa penskaa hoidetaan .
Siis jäitä hattuun neuvolatädit ja kunnioittakaa lasten äitejä ja käyttäytykää sen mukaisesti ettei enää yhdenkään äidin tarvitse päiväkausia itkeä neuvolakäynnin jälkeen syystä että jäi paska maku teistä.
Hyvä neuvolatäti osaa rohkaista ja AINA löytyy jotain hyvää sanottavaa äidistä joka tosissaan yrittää olla hyvä äiskä.
Kommentit (23)
Miksei ne äidit kohtele neuvolantätejä neuvolantäteinä, vaan nostavat jumalasta seuraavaksi?
Neuvolantädin työhön kuuluu neuvonta kaupungin ja thl:n kulloisenkin linjan mukaisesti. Ihan perustyötä.
Se, että äidit loukkaantuvat neuvolantädin sanoista on kyllä ihan äitien itsensä rakentama myytti, jota itse ruokkivat.
Toisesta korvasta sisään ja ulos neuvot., jos tuntuu ettei niissä ole päätä eikä häntää. Vieläkö on meneillään kiintymyssuhde buumi rahakkaine projekteineen vai onko tullut jokin uusi muotivillitys.
Neuvolasta on aina saanut apua jos tarvii ja palvelu on ollut loistavaa. Ne ihmiset on siellä sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolasta on aina saanut apua jos tarvii ja palvelu on ollut loistavaa. Ne ihmiset on siellä sitä varten.
Vau, missä sä käyt? Mun neuvolasta ei saanut terkalta eikä lääkäriltä apua minun raskausaikana sairasteluihin eikä sitten myöhemmin vauva sairasteluihin. Vaikka suunnilleen rukoillen pyydettiin apua. Yksityiseltä ja Kättäriltä ja Lastenklinikalta saatiin sitten apua hengenvaarallisiin sairauksiin.
Valitettavasti on näissä suuriakin karkeuseroja millaisia tätejä siellä neuvoo ja miten.
Hyvä neuvolantäti on aivan mahtava juttu, tärkeä nainen paikallaan. Tottakai heidän neuvoja kuunnellaan tarkalla korvalla.
No jaa. Siinä kohtaa, kun itse menin viidennen lapseni kanssa neuvolaan ja neuvolantätiopiskelija siinä yritti kysellä niin mieleni teki sanoa, että kyllä se siitä. Susta tulee vielä oikein hyvä neuvolantäti.
Noita on laidasta laitaan.. hyvä, ammattitaitoinen ja kannustava on kullan arvoinen. Joillakin asenne on asiakkaita kohtaan ihan pyllystä.. ylimielistä ja kärkästä, sellaisen työntekijän paikka on jossain muualla.
Neuvolantäti, kuten bussikuski, ei ole ihminen vaan koneiston ratas.
Minkä ihmeen takia joku stressaa jonkun neuvolan tädin takia?
Neuvoja niiltä sai ja ihan hyviä sellaisia, siinä kaikki.
Jos olisivat jotain hölmöä sanoneet niin kyllä olisivat saaneet välitöntä palautetta, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, missä sä käyt? Mun neuvolasta ei saanut terkalta eikä lääkäriltä apua minun raskausaikana sairasteluihin eikä sitten myöhemmin vauva sairasteluihin. Vaikka suunnilleen rukoillen pyydettiin apua. Yksityiseltä ja Kättäriltä ja Lastenklinikalta saatiin sitten apua hengenvaarallisiin sairauksiin.
Neuvolaa ei ole tarkoitettu sairauksien hoitoa varten, sitä varten mennään terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle .
Miksi äitiä tarvitsee kannustaa? Kuinka hakusessa teidän äitiys on, jos tarviitte jonkun ammattilaisen kannustusta "hienosti menee, jatka samaan malliin"?
Itse kävin neuvolassa katsomassa kuinka lasten pituus, paino ja kehitys osuvat normikäyrälle ja hakemassa rokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolantäti, kuten bussikuski, ei ole ihminen vaan koneiston ratas.
Ja joka toimii ylhäältä annettujen määräysten mukaan.
NEUVOLAn tarkoituksen määrittely wikistä:
Neuvola on yleisnimitys terveydenhuoltopalveluista, jotka keskittyvät syntyvän ja alle kouluikäisen lapsen ja tämän perheen terveyden ja kehityksen seurantaan, vanhempien lastenhoidolliseen opastukseen sekä lapsen ja vanhempien välisen vuorovaikutuksen tukemiseen. Neuvolatyöllä edistetään yksilön, perheen ja alueen terveyttä neuvomalla ja tukemalla sekä lisäämällä vaihtoehtoja ja voimavaroja.
Nulla aivan loistava tefkkari ja lääkäri, suurinpiirtein samana päivänä hoituneet kaikki asiat! Ei moralisointia tai neuvomista, ohjaamista lähinnä. Todella positiivinen konemus, vaikka raskauden aikana puhjennut krooninen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äitiä tarvitsee kannustaa? Kuinka hakusessa teidän äitiys on, jos tarviitte jonkun ammattilaisen kannustusta "hienosti menee, jatka samaan malliin"?
Itse kävin neuvolassa katsomassa kuinka lasten pituus, paino ja kehitys osuvat normikäyrälle ja hakemassa rokotteet.
Moni nuori äiti saattaa kokea aiheetonta epävarmuutta suhteessa äitiyteen ja lapsen hoitoon.
Rohkaisu on tällöin enemmän kuin paikallaan.
Ammattitaitoinen ja viisas neuvolantäti kyllä havaitsee koska rohkaisu on paikallaan.
Se juuri on sitä "tukemista ja voimavarojen lisäämistä vanhemmuuteen".
-90 luvun alussa oli yksi varttihullu neivolantäti tuolla Kontula-Mellunmäki sektorilla. Annoin muutaman kerran suoraa palautetta ihan asiasta. Lopulta kyseenalaistin sen ammattitaidon ja lapsiystävällisyyden. Onneksi muutettiin pois sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne äidit kohtele neuvolantätejä neuvolantäteinä, vaan nostavat jumalasta seuraavaksi?
Neuvolantädin työhön kuuluu neuvonta kaupungin ja thl:n kulloisenkin linjan mukaisesti. Ihan perustyötä.
Se, että äidit loukkaantuvat neuvolantädin sanoista on kyllä ihan äitien itsensä rakentama myytti, jota itse ruokkivat.
Pysyköön sitten suutari lestissään. Se on asiakaspalvelutyötä, josta palkan maksaa veronmaksajat. Paree käyttäytyä sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nulla aivan loistava tefkkari ja lääkäri, suurinpiirtein samana päivänä hoituneet kaikki asiat! Ei moralisointia tai neuvomista, ohjaamista lähinnä. Todella positiivinen konemus, vaikka raskauden aikana puhjennut krooninen sairaus.
Ammattitaitoiset ihmiset osaavat aina keskittyä oleellisiin asioihin ja tehdä hommansa tehokkaasti ilman turhaa pätemistä, siitä heidät erottaa turhan häsläreistä.
Neuvolantäti on toinen AV-mamma.