vegaani äiti?
Olen viimepäivinä pohtinut kasvissyöntiä ja sitä, että miten vegaani elämäntapa toimii lapsiperheessä.
Itse siis syön lihaa ja käytän eläinperäisiä tuotteita, mutta en haluaisi tehdä sitä enää. Ällöttää syödä "kuolleen eläimen lihaa", niin hassulta kun se kuulostaakin. En haluaisi, että yksikään eläin kuolee sen takia että voin syödä sen, kun ihminen voi elää myös ilman lihaa.
Tiedän, että mieheni ei halua alkaa vegaaniksi ja haluaisin että myös lapsi saa syödä lihaa ja päättää ihan itse jos tahtoo alkaa kasvissyöjäksi. Meillä on kissoja ja koira, jotka myös syövät päivittäin raakaa lihaa, eikä sitä voi niiltä pois ottaa, koska eivät voi elää kasvisruokavaliolla.
Pohdinkin siis tässä, että miten perhe voi toimia niin että yksi jäsen voi elää vegaanisti. En halua käyttää edes kosmetiikkaa joka on testattu eläimillä, saatika sitten syödä eläimen lihaa. Ihan eettisistä syistä siis.
Tiedän, että tämä aloitus saa varmasti monta alapeukkua, mutta what ever.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vittu, että vihaan vegaaneja.
I feel you bro!
*brofist*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että sipsit ja kalja maistuis sullekin - harmi vaan, että ne on VEGAANISIA :;(
Ei hiiva kyllä viimeksi tarkastaessani ollut mikään kasvi, ja parhaat sipsit saa kuivaamalla metukkasiivuja uunissa tai beef jerkyä. Normisipsit menee kermaviiliin dipattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että sipsit ja kalja maistuis sullekin - harmi vaan, että ne on VEGAANISIA :;(
Ei hiiva kyllä viimeksi tarkastaessani ollut mikään kasvi, ja parhaat sipsit saa kuivaamalla metukkasiivuja uunissa tai beef jerkyä. Normisipsit menee kermaviiliin dipattuna.
No ei, kun kuuluu käytännössä bakteereihin. Lisäksi saa hyviä b-vitamiineja mukana.
Turvaudu sinä vain sipsinkorvikkeisiin ja kermaviiliin, kun me muut syödään ihan oikeaa tavaraa :)
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhali!