Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7:n lapsen äiti kertoo aamustaan bussissa matkalla töihin.

Vierailija
10.03.2016 |

Meillä on 15v, 13v, 11v, 7v, 5v, 3v ja 1v. Kaikki toivottuja, odotettuja. Meillä vanhemmilla on molemmilla ylempi korkeakoulututkinto ja vakituiset työpaikat ja tuloja elättää koko perhe (nämä siis tiedoksi ihan vain sen takia, että joku vetää herneen nenään yhteiskunnan tuilla elämisestä tai ehkäisykyvyttömyydestä).

Aamuni tähän mennessä:
Herätys 6.45. Herätin myös 13v:n, 11v:n ja 7v:n, jotka menivät kahdeksaksi kouluun. Mies oli herännyt 1v:n ja 3v:n kanssa kuuden jälkeen ja vaihtanut niiden vaipat (3v:lla vain yövaippa). 5v heräsi 7 jälkeen ja söi koululaisten kanssa samaan aikaan aamupalaa.

Mies lähti seitsemältä töihin. Minä puin kaksi nuorinta, 5v puki itse. Kyselin koululaisilta, että niillä on varmasti kaikki tarpeellinen repuissa mukana ja ne lähtivät 7.45 kouluun. Ovat kahdessa eri koulussa, mutta nuoremmilla menee koulumatkaan vartti ja isommilla puoli tuntia ja pienten koulu alkaa 8 ja isompien 8.15, joten lähtevät samaan aikaan.

Herätin myöhemmin kouluun menevän 15v:n. Lähdin autolla viemään 5v:n, 3v:n ja 1v:n päiväkotiin. Autolla siksi, että julkisilla päiväkotiin menisi 45 minuuttia ja autolla vain 10 minuuttia. Meillä mennään ja tullaan päiväkotiin autolla, muuten töihin mennään bussilla (sekä mies että minä).

Jotenkin tuntuu siltä, että aamut ovat aina yhtä kaaosta, mutta kaikki pääsivät ja pääsevät päiväkotiin, kouluun ja töihin ajoissa. Mies lähtee kolmen jälkeen töistä hakemaan lapsia päiväkodista, koululaiset tulevat 14-16 välillä kotiin, ekaluokkalainen haetaan iltapäiväkerhosta päiväkodin vierestä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Ahaa. Meilläkin menee suunnilleen noin mutta muutama lapsi vähemmän. Mikä tässä nyt oli pointti? Kiva että kaikki ehtivät kouluun, töihin ja päiväkotiin.

Vierailija
2/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos on liian henkilökohtaista, mutta itseäni kiinnostaa (joskus turhatkin asiat): teiltä ikään kuin "puuttuu" yksi lapsi välistä, kun katsoo ikien kaavaa. Eli onko ollut joskus keskenmeno, lapsi kuollut tms.?

(Itselläni 4 sisarusta, olemme muuten vuoden välein syntyneet, mutta yhdessä välissä onkin kaksi vuotta ja siinä oli ollut äidillä keskenmeno.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Hyvää ja harvinaista, että itse elätätte ne. Tosin nyt ei riitä muutenkaan työpaikkoja halukkaille, joten tukielättejä ei pitäis haukkua. Kuitenkin aina tulee pienten lastwn vanhempien kohdalla kotona olebille, että se ei haluukaan töihin, vaan saa rahaa kotonaolosta.

Vierailija
4/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä ne aamut on yhtä kaaosta jos on seitsemän lasta. En nyt oikein ymmärrä tätä aloitusta...

Vierailija
5/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte aika multitasking-osaajia ;) mulla on kaks, jotka sukulainen haki hoitoon aamulla meiltä. Aamu oli paljon sekavampi!

Vierailija
6/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti työpaikat säilyvät :/  Ymmärrän lapsirakkaat ihmiset, mutta mun mielestä jo 3 tai enintään 4 täyttää jo kaiken kaipuun ja kuumeilun...miksi niitä täytyy tuollainen liuta tehdä? Elämässä kun voi sattua mitä tahansa. Ja entäpä noin monen tulevaisuus, kaikille riittää eväät ja mahdollisuudet hyvään elämään? Huhhuh.

Vierailija
7/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun on upeaa, että teillä noin monta lasta ja kaikki sujuu hyvin. Itselläni vain kaksi lasta ja nyt kun vanhuus jo kolkuttelee ovella, alan olla huolissani, pitävätkö lapseni minusta huolta edes millään tavoin. Yhteiskunnan huolenpitoon, kun ei vain voi enää luottaa. Seitsemästä lapsesta löytyy taatusti joku, joka huolehtii sitten aikanaan. Joten huolehtikaa hyvin heistä nyt kaikki muutkin kuin monilapsisen perheen äiti ja isä. Nyt te nuoret nauratte tälle jutulle, mutta aika näyttää, aika näyttää.....

Vierailija
8/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Meillä kolme lasta, mies aamuvirkku, minä ihan älyttömän hidas aamuisin. Molemmilla on akateemiset lopputukinnot, molemmat on ns. luovan alan freelancereita ja lapset toivottuja ja ihania: 11, 13 ja 16. Välillä ollaan oltu kuukausipalkkaisissa, yleensä omissa töissämme. 

Aamut meillä on aina menneet niin, että mies hoitaa lasten passittamisen maailmalle samalla kun minä istun jossain hämärässä nurkassa heräilemässä ja juomassa kahvia. Keskimmäinen lapsemme on samanlainen kuin minä ja oli pienenä usein käpertyneenä syliini heräilemässä. Kaipaan sitä joskus. Nythän hän on jo teini, aamuäreä :) 

Autolla ei tarvitse ketään minnekään viedä, koska asumme kaupungissa. Meillä ei edes ole autoa tai ajokortteja!  Toki mies aikoinaan saattoi lapset tarhaan, eskariin, kouluun (koulu on 150 m:n päässä). 

Mielestäni aamumme eivät ole kaoottisia vaan sujuvia. 

Vierailija
9/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö 13 ja 15 v. osaa huolehtia itsestään? Eihän tuosta huolehtimisesta tule koskaan loppua, jos 18 v. asti pitää katsoa lasten perään :o

Vierailija
10/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää lisääntyä noin paljon kun maailma on muutenkin ylikansoitettu? Toivoisin asiallista vastausta ap:ltä ja muilta joilla yli 4 lasta

Vierailija
11/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää lisääntyä noin paljon kun maailma on muutenkin ylikansoitettu? Toivoisin asiallista vastausta ap:ltä ja muilta joilla yli 4 lasta

Suomi ei ole mitenkään ylikansoitettu. Pidä sinä huoli omasta lapsiluvustasi oman arvomaailmasi mukaan. 

Vierailija
12/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. H yvää ja harvinaista, että itse elätätte ne. Tosin nyt ei riitä muutenkaan työpaikkoja halukkaille, joten tukielättejä ei pitäis haukkua. Kuitenkin aina tulee pienten lastwn vanhempien kohdalla kotona olebille, että se ei haluukaan töihin, vaan saa rahaa kotonaolosta.

No saahan nuo yhteiskunnalta ylisuuret lapsilisät ja suurperseydellä alennetaan päivähoitomaksuja niin että normituloinen maksaa saman verran yhdestä lapsesta kuin tuommoiset kolmesta.

Vierailija
13/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä kolme lasta, mies aamuvirkku, minä ihan älyttömän hidas aamuisin. Molemmilla on akateemiset lopputukinnot, molemmat on ns. luovan alan freelancereita ja lapset toivottuja ja ihania: 11, 13 ja 16. Välillä ollaan oltu kuukausipalkkaisissa, yleensä omissa töissämme. 

Aamut meillä on aina menneet niin, että mies hoitaa lasten passittamisen maailmalle samalla kun minä istun jossain hämärässä nurkassa heräilemässä ja juomassa kahvia. Keskimmäinen lapsemme on samanlainen kuin minä ja oli pienenä usein käpertyneenä syliini heräilemässä. Kaipaan sitä joskus. Nythän hän on jo teini, aamuäreä :) 

Autolla ei tarvitse ketään minnekään viedä, koska asumme kaupungissa. Meillä ei edes ole autoa tai ajokortteja!  Toki mies aikoinaan saattoi lapset tarhaan, eskariin, kouluun (koulu on 150 m:n päässä). 

Mielestäni aamumme eivät ole kaoottisia vaan sujuvia. 

Olet ihana! Onhan ne aamut sujuvia, kun istut kahvia juomassa ja rauhassa heräilemässä. 

Vierailija
14/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ap sinä tai miehesi/ kenties molemmat jäätte työttömiksi sitten teillä on tiukkaa. Se olisi pitänyt ottaa huomioon lapsiluvussa.

Vierailija
15/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka hyvin suunnittelisi, niin isossa porukassa on enemmän aineksia kaaokseen. ;) Kuulostaa silti ihan sujuvalta!

t:neljän äiti, jolla vasta vanhin on koululainen

Vierailija
16/16 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-15 -vuotiaiden pitäisi kyllä itse huolehtia heräämisensä + koulutarvikkeet ja lähteä kouluun ominpäin ilman äidin apua!

Meillä 12v herää ja syö aamupalan ennen seitsemää, huolehtii välineensä ja lähtee kouluun ennen kuin me muut edes herätään 7.30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi