Kauheet laatikkomaiset vaatteet nyt muodissa sitten kesällä vai?
Mä en ainakaan tollasia osta, vaan korostan omia muotojani, vaikka olisinkin "so last season" sitten:)
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostas nähdä esimerkkejä, millaisista vaatteista on kyse?
Samoin. Olen elänyt muodin puolesta kauhean 80-luvun. Silloin vaatteet olivat valtavia laatikoita tai jotain roikkuvia säkkejä. Meni nuoruus hirveissä rytkyissä. Olen ajatellut, että nyt on kiva olla nuori nainen, kaupat pullollaan kauniita vaatteita. Ehkä ihmisiä ei enää saisikaan mukaan niin kauheisiin vaatetrendeihin kuin 80-luvulla. Leveimmät olkatoppaushartiat olivat varmasti pitkälti toista metriä. Mieleni sopukoihin on syöpynyt kadulla edelläni kävellyt nainen, jonka hartiat suorastaan tukkivat jalkakäytävän. Ajattelin silloin, että olisi nyt kamera mukana.
Tällä hetkellä kaupoissa ei ole mitään kaunista. Jos on vähänkin pituutta ja muotoja, niin tämä muoti ei imartele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Olen elänyt muodin puolesta kauhean 80-luvun. Silloin vaatteet olivat valtavia laatikoita tai jotain roikkuvia säkkejä. Meni nuoruus hirveissä rytkyissä. Olen ajatellut, että nyt on kiva olla nuori nainen, kaupat pullollaan kauniita vaatteita. Ehkä ihmisiä ei enää saisikaan mukaan niin kauheisiin vaatetrendeihin kuin 80-luvulla. Leveimmät olkatoppaushartiat olivat varmasti pitkälti toista metriä. Mieleni sopukoihin on syöpynyt kadulla edelläni kävellyt nainen, jonka hartiat suorastaan tukkivat jalkakäytävän. Ajattelin silloin, että olisi nyt kamera mukana.
Aika moni ihminen sonnustautuisi mieluummin metrin levyiseen olkalinjaan kuin vesirajafarkkuihin ja napapaitaan. 80-luvulla ei sentään kuljettu puoli peppua ja rintavako paljaana.
Mun mielestä kivan näköisiä tuloksia tulee, jos googlaa kuvahaulla: spring 2016 trends :)
Paljon muutakin kuin laatikkomaisia vaatteita. Ihanan värikästä ja vaihtelevaa. Ja mikä mahtavinta, ei tainnut näkyä pillejä :D
Huvittavaa tää kun ensin ulistaan kun muoti on tiukkaa ja paljastavaa 'enkä ikinä itse pukeutuisi noin'. Sitten uliuli kun onkin oversizea ja laatikkomaista eikä TODELLAKAAN voitais pukeutua noin. Tämän jälkeen tulee poolokaulusta ja pitkää mukavaa housua ja taas on niin kamalia nämä bloggaajien pilaamat massajutut eikä noin voida ainakaan pukeutua. Eikä varsinkaan urheiluvaatemuotiin!
Vetäkää vaikka vitut päähänne, eikö se olis paras muotiasuste kun kaikki on niin no-no.
Tähän vastaatte, että löytyyhän tuosta välimaastostakin vaikka mitä. Niin, farkut ja neule tai jakkupuku, mutta nehän onkin sitä kaikista harmainta massaa :)
Ainaki ite laitan tiukat freddyt ja kireen topin ja pitkät hiukset piiskaponnarille koska miehet <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni ihminen sonnustautuisi mieluummin metrin levyiseen olkalinjaan kuin vesirajafarkkuihin ja napapaitaan. 80-luvulla ei sentään kuljettu puoli peppua ja rintavako paljaana.
Kärsitkö sinä oikeasti 80-luvulla vai onko tuo vain jälkijättöistä kauhistelua? Itse en ainakaan osannut kärsiä 80- ja 90-luvulla ja toivoa muunlaisia vermeitä, mutta näin jälkikäteen toivoisin, että nuoruuteni valokuvat eivät näyttäisi niin kauheilta sen aikaisten vaatteiden takia. Ei ole kiva kun ihmisiä alkaa naurattaa niitä katsoessa :D Kun katson äitini nuoruuskuvia 60- ja 70-luvuilta ne näyttävät pelkästään kauniilta. Vaatteet istivat sopivasti ja olivag kauniin kuosisia ja mallisia (äitini ei vetänyt mitenkään överiksi pukeutumistaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä liioittelua! :D Hartiat toista metriä? No ei takuulla, edes Bull Mentulalla. Kasarivaatteet olivat tilavia, mukavia ja värivalikoimaa piisasi pastelleista kirkkaisiin ja neonväreihin. Eikä ne muodottomia olleet, silloin oli mm. vyötärö paikallaan. Oli purkkarikengät ja verkkarit eikä tolppakenkiä ja stretsiskinnyjeanssejä. Miami Vicen värimaailma oli ihana. Ja Farrah Fawcett- Majorssin hiukset!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsitkö sinä oikeasti 80-luvulla vai onko tuo vain jälkijättöistä kauhistelua? Itse en ainakaan osannut kärsiä 80- ja 90-luvulla ja toivoa muunlaisia vermeitä, mutta näin jälkikäteen toivoisin, että nuoruuteni valokuvat eivät näyttäisi niin kauheilta sen aikaisten vaatteiden takia. Ei ole kiva kun ihmisiä alkaa naurattaa niitä katsoessa :D Kun katson äitini nuoruuskuvia 60- ja 70-luvuilta ne näyttävät pelkästään kauniilta. Vaatteet istivat sopivasti ja olivag kauniin kuosisia ja mallisia (äitini ei vetänyt mitenkään överiksi pukeutumistaan).
Lainasin vahingossa väärää kommenttia, mutta tarkoitukseni oli kysyä noilta, jotka kauhistelevat 80-luvun muotia, että kärsivätkö siitä silloin. Minä itse inhoain olkatoppauksia ja koitin vältellä niitä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessäkö olet siis seurannut muotia? Miksi? Eikö oman tyylitajusi mukainen pukeutuminen ole aikaisemmin ollut tärkeää?
Sinäkin seuraat muotia, jos ostat vaatteita tänä vuonna muualtakin kuin prismasta, höpsö! Ihan samalla tavalla ne trendit ajautuu kauppoihin (ajattomiinkin), vaikka et olisi katsonut yhtäkään muotinäytöstä. Tyylitajulla ei liity muodin seuraamiseen, uniikki lumihiutaleeni.
Opettelin ompelemisen ja kaavojen piirtämisen taidon jo lukioikäisenä, kun huomasin olevani niin pitkä, että valmisvaatteet eivät istuneet ylleni ollenkaan. Tämä siis parikymmentä vuotta sitten. Sen verran uniikki lumihiutale olen, että kaikki nämä vuodet vaatteistani on jatkuvasti kyselty ja minua on pyydelty ompelemaan muillekin (sitä en tee, koska kyseessä on harrastus omaksi ilokseni). Prismasta olen ostanut sukkia ja ulkomailta alusvaatteita.
Suosittelen omien lahjojen ja kykyjen kokeilemista muillekin, sinullekin, höpsö. Ei sitten tarvitse seurailla muiden ideoita.
Saanen epäillä asujesi hienoutta 🙊. 1/1000 onnistuu vaatteidensa suunnittelussa.
Osasin arvata reaktiosi, lapsellinen "etpäs osaa" ja näköjään vielä omakuvan kanssa. Minulla on tähän sekä silmää että koulutus ja ammattilaisen työkalut, joten kihise siellä kateuksissasi ihan rauhassa.
Mä luotan Alexander McQueeniin, kiitos vain. Kukaan ei ole kateellinen nevahööd-harrastesuunnittelijalle, äläpä luule itsestäsi liikoja.
Minä teen itselleni tyylikkäitä, ajattomia vaatteita topeista talvitakkeihin. Minulla on oma makuni, en minä mitään muotia suunnittele. Siitähän tässä ketjussa on kysymyskin: minulla on aina omanlaiseni, juuri minun vartalolleni tehdyt vaatteet yllä aivan trendeistä huolimatta.
Olet muuten aika erikoisen näköinen, kun kerran pukeudut päivittäin McQueenin vermeisiin. Ja rahaakin taitaa olla aika lailla. Tai sitten sinä vain katselet kuvia. :)
On hyvää huonoa ja hyvää omaa makua. Hyvän suunnittelijan maku tunnetaan, huonon ei.
Mä en oikein ymmärrä mitä tämä ihminen jankkaa. Mistä hän voi tietää millaisia vaatteita joku tuntematon vauvapalstalla suunnittelee, kaavoittaa ja valmistaa? Miksi hän vetää siitä herneet nekkuun?
terveisin mallipukineiden valmistaja(yo), turkkuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainasin vahingossa väärää kommenttia, mutta tarkoitukseni oli kysyä noilta, jotka kauhistelevat 80-luvun muotia, että kärsivätkö siitä silloin. Minä itse inhoain olkatoppauksia ja koitin vältellä niitä silloin.
Ajattelinkin, että nyt kommenttisi taisi mennä väärään osoitteeseen. :)
En kärsinyt 80-luvulla, koska vaikka olinkin kiinnostunut vaatteista, en ollut kiinnostunut trendeistä. Pidin muotoa ryhdistävistä mutta huomiota herättämättömistä olkatoppauksista ja käytän sellaisia edelleenkin, olivat ne sitten in tai out. Valokuvistani on vaikea päätellä, millä vuosikymmenellä mennään (paitsi 70-luvun kellastuneista lapsuuskuvistani); tykkään meikata siististi eli joka vuosikymmenen "natural"-tyylillä ja hiuksenikin ovat välttyneet trendeiltä, koska ne ovat itsestään kiharat ja pidän niistä pitkinä eli vaihtelu on ollut olematonta. Minulle on ihan sama, olenko trendinmukainen vai en, koska aina joku on kuitenkin ihan eri mieltä.
Minusta on hauskaa, että ihmiset pukeutuvat eri tavoilla, yliampuvastikin. Se, mikä minua nykyajassa kuitenkaan ei miellytä, on yletön paljaan pinnan näyttäminen. Minä en halua katsella nuorta enkä vanhaa rintavakoa neuvottelupöydän vastakkaisella puolella enkä halua nähdä rekkamiehen hymyä rekkamieheltä sen enempää kuin naapurin teiniltäkään. Mikroshortseista ei pidä roikottaa pakaroita ja terassilla pidetään paita päällä.
Noista olkatoppauksista vielä: catwalkeilla näkyi oikeasti metrin levyisiä olkalinjoja. Nykyisin näkyy malleja roikkumassa ylösalaisin mallien kaulassa sukkapuku yllä. Aina on osattu mennä äärimmäisyyksiin.
44
Kasari- ja ysärinuorena toivotan väljät vaatteet sydämellisesti tervetulleiksi. Narutoppien, vesirajapillien ja tiukkistoppien valtakausi kesti aivan liian kauan. 95% tiukkisfarkkujen fanittajista ei takuulla ikinä katsonut peilistä, miltä ne näyttävät päällä tavallisella persjalkaisella ihmisellä.