Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oikeasti.. 2v kokonaan vaipalla..

Vierailija
18.02.2006 |

miten voi olla jonkun lapsi vielä 2v kokonaan vaipoilla. Meidän neit täyttää tiistaina 2 v ja olut jo puoli vuotta päiväuiva.Onko vanhempien laiskuutta vai.....

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata painostaa, jos lapsi ei sitä kerran itse halua. Vinkkejä annan silti: tarrakirja, eli jokaisesta pottaan tulleesta pissasta saa hienon tarran kirjaan tai jos ei tarrat innosta niin vaikka jokin xylitolkarkki. Aina kun poika suostuu potalle tai pytylle, niin palkitkaa joka kerta sanallisesti kehumalla. Pojan kohdalla antaisin vastuun potalle/pytylle oppimisesta isille, sillä isihän voi näyttää esimerkkiä siitä kuinka isot pojat/miehet pissaa. Yli 2 vuotiasta voisin yrittää opettaa nimenomaan pytylle suoraan, eli hankkisin jonkun jakkaran avuksi.

Sitten kun ei se pytylle/potalle pissaaminen tunnu enää niin kamalalta, niin jättäisin kylmästi kotona vaipat pois kokonaan. Eli antaisin pojan tuntea miltä tuntuu märät housut ja itse oppia siten että kivempaa on olla kuivissa housuissa ja käydä pissalla niin kuin isot pojat.

Vierailija:

Me kysymme usein, tekisikö pottaan tarpeensa, mutta ei suostu.

Jos teillä on hyviä vinkkejä, otan ne mielellään vastaan. Ainoa periaatteeni on, etten halua aiheuttaa mitään pottakammoa lapselleni. Siksi olen odotellut hänen kypsyvän itse potalla käymiseen.

Mutta täällä joku varmaan osaa neuvoa tätä " laiskaa" äitiä?

Vierailija
2/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään ap, vai?

Miten joku voi arvostella jonkun toisen elämää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun MUN kaikki lapset käveli alta 10 kk iässä...

Vierailija
4/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vaipan käyttö liittyy " teidän neidin" tapaukseen?

Vierailija
5/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en arvostele miten muut vanhemmat tekee mutta luulisi että olisi edullisempaa kun olisi edes osittain kuiva. Minun puolesta saa olla muut vaikka inttiin asti vaipoilla....

Vierailija
6/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en arvostele miten muut vanhemmat tekee mutta luulisi että olisi edullisempaa kun olisi edes osittain kuiva. Minun puolesta saa olla muut vaikka inttiin asti vaipoilla....

Vierailija
7/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei suostu menemään potalle tai pöntölle. Esimerkkiä on saanut isommilta mutta silti ei vielä mene jakeluun..

Vierailija
8/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan haukut muita vanhempia laiskoiksi jos niiden lapset eivät ole vielä 2vuotiaina kuivia.

Vierailija
9/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen takia täytyy aina ottaa herne nokkaan joka asiasta.Aloitus oli ehkä väärä ja pyydän anteeksi. Silti vain mietin 2v KOKONAAN vaipoissa.Ymmärrän kyllä kun ollaan harjoiteltu mutta kun jotkut ei edes viitsi....

t.Ap

Vierailija
10/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että lapset ovat yksilöitä jotka kehittyvät niin fyysisesti kuin psyykkisesti jokainen omassa tahdissaan. Suosittelen lukemaan alan perusteoksia, niissä tämä asia selvitetään.

Vierailija
11/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on ollut täysin kuiva 1,5 vuotiaasta, mutten silti yhtään väheksy niitä, joiden lapset alkavat pottailla vasta yli 2 vuotiaina. On se paljon myös lapsesta kiinni. Omani vain sattui oppimaan nopeasti homman idean, mutta samoihin aikoihin pottailua aloittanut ikätoveri ei ole vielä 2-vuotiaanakaan lähellekään kuiva. En ymmärrä miksi asiasta pitää aina tehdä niin suuri haloo. Jokainen normaali lapsi oppii kuivaksi ennen pitkää kyllä. Viimeistään esikoulussa, jossa kaverit nauraa, jos vielä joku kehtaa käyttää vaippoja.

Vierailija
12/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpoiten kuiviksi 2,5v-3v iässä, liian aikaisin aloitettu siisteyskasvatus voi aiheuttaa ongelmia ja vaikeuttaa kuivaksi oppimista.

Vierailija
13/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kysymme usein, tekisikö pottaan tarpeensa, mutta ei suostu.

Jos teillä on hyviä vinkkejä, otan ne mielellään vastaan. Ainoa periaatteeni on, etten halua aiheuttaa mitään pottakammoa lapselleni. Siksi olen odotellut hänen kypsyvän itse potalla käymiseen.

Mutta täällä joku varmaan osaa neuvoa tätä " laiskaa" äitiä?

Vierailija
14/14 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 3-vuotiaana yökuivaksi. Oltiin harjoiteltu ja päivähoitaja myös harjoitutti, mutta ei vaan oppinut aiemmin. Poikalapsi.

Serkkunsa on edelleen yövaipoissa, ikää 4½-vuotta. Kaiketi jotain sukuvikaa...