MITÄ HÄIKKÄÄ ON IHMISELLA, JOKA ON AINA TIETYLLE IHMISELLE ILKEA?
Ihmettelen suuresti?!
Voiko joku ihminen olla oikeasti niin onneton ,että pitää olla ilkeä toiselle.
Ei mulla muuta.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Vastasit itse itsellesi eli onneton ihminen on aina ilkeä.
Ei onneton ole aina ilkeä, mutta hyvin usein ilkeä on onneton.
No, jos joku on ilkeä vain yhdelle niin joko se ei tykkää siitä yhdestä ja/tai se yksi on loukannut toista tosi pahasti. Sit on olemassa myös se vaihtoehto, että tämä yksi tulkitsee toisen käytöksen väärin. Sarkasmi kun on älykköjen laji.
Jokin ärsyttää esim. kilpailuhenkinen näkee vertaisessaan kilpakumppanin. Ja toki kilpakumppani on voitettava.
On sitten näitä, joille kaikki muut tuntuvat olevan ilkeitä. Olisiko näillä ehkä peiliin katsomisen paikka? Ja jos yksi ihminen ilkeilee toiselle, niin tämä ilkeilevä ei pidä siitä ihmisestä. Ei ole pakko pitää, mutta olisi kypsää tulla toimeen silti....
Vierailija kirjoitti:
No, jos joku on ilkeä vain yhdelle niin joko se ei tykkää siitä yhdestä ja/tai se yksi on loukannut toista tosi pahasti. Sit on olemassa myös se vaihtoehto, että tämä yksi tulkitsee toisen käytöksen väärin. Sarkasmi kun on älykköjen laji.
Komppi tälle. Jos ihminen muille on mukava, ja tälle yhdelle ilkeä, siihen voi olla hyvinkin siihen yhteen liittyvä syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tapauksen, jossa toisesta on puhuttu pahaa selän takana hyvin ilkeästi. Puheet meni viimein ao. henkilön korviin ja paskanpuhuja sai elinikäisen vihamiehen itselleen.
Voisiko olla myös sellainen vaihtoehto että tuo ilkeyden kohde itse antaa nonverbaalisia viestejä jotka ilkeä tulkitsee halvennukseksi tai ylimielisyydeksi.
Jotkut ihmiset ovat huonoja peittelemään todellisia ajatuksiaan eivätkä tajua että heidän äänensävystää, eleistään ja silmien pyörittelyistään paistaa kaikki läpi vaikka sanat jotka suusta tulevat, olisivatkin vähemmän negatiivisia.
Esimerkiksi anteeksi pyytelykin voi olla halveksivaa.
Vastasit itse itsellesi eli onneton ihminen on aina ilkeä.