Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja koira inhottaa

Vierailija
09.03.2016 |

Olen raskaana neljännellä kuulla ja koira ärsyttää joka päivä. Hajuaistini on terävämpi ja tuntuu että kotona lemuaa koiralta. Lenkillä koiran nenä vie ja koira vetää jonkin verran, ärsyynnyn siitä todella herkästi. Lisäksi koira haukahtaa rappukäytävän äänille ja sekin saa hermoni kiristymään. Ennen en välittänyt noista niin paljon kun nyt raskaana :/ Onko muilla tullut tällaista outoa koirainhoa raskauden aikana?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys vielä että heti tuollaisen ärsyyntymiskohtauksen jälkeen kadun hirveästi ajatuksiani.

Ap

Vierailija
2/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun! Varsinkin tuo haju..! Mäenkestä! Se oikeen tulvii nenään välillä, meillä ulkokoiran tyyppinen rotu jolla paksu, karheahko karva.

Ja juurikin tuo perseily, hihnassa ja muutenkin. Koira on narttumainen narttu, kunnon testaaja ja mielensäpahoittaja ja en aina vaan jaksais. Ennen raskautta ei mitään ongelmaa joten oletan että mulla on vaan joku ohimenevä kausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole tullut, vaikka koira haiskahtikin enemmän nenään alkuraskaudessa, ja vaikka välillä tuppaa lenkilläkin vetämään. Vähän käy sun koira kyllä sääliksi.. Sekin tarviisi sitä rakkautta ja huomiota, eikä sitä että siihen jatkuvasti ärsyynnytään ja sitä inhotaan.

Vierailija
4/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut kouluttaa se koira aikoinaan.

Vierailija
5/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut. Koira tuli entistä rakkaamaksi ja tärkeämmäksi. Auttoi raskauskivuissa asettumalla varovasti, mutta tiukasti sängyssä selkä selkääni vasten ja antoi lämpöhoitoa kivistävään selkään. 

Minkä rotuinen? Oma koirani (mastiffi) ei haise, jos ei pieruja lasketa. Ei vedä, eikä hauku, joten en osaa niistä sanoa.

Vierailija
6/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna koira paremmalle omistajalle. 

Penskas varmaan lemuaa hyvälle ;D hyh

Vierailija
7/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sulla on mukula joka lemuaa aivan kamalalle ja rääkyy 24/7 ja sinä valitat koiran parista haukusta..? Hmm.. :D

Vierailija
8/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vääntää penikoita jos ei koirankaan kanssa pärjää. 

Vierailija
9/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vääntää penikoita jos ei koirankaan kanssa pärjää. 

:D Ihan pettämätön tämä AV:n logiikka. Works every time!

Vierailija
10/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän hauska ketju on kun painat plussaa niin tuleekin miinus ääni. Sori vaan 4 ja 8, painoin kylläkin nuolta ylöspäin. =)

Vierailija
11/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihan sama! kun lapsi syntyi, niin tuo hermojen kiristely hävisi. sain juuri keskenmenon, mutta kun olin raskaana, niin huomasin taas äksyileväni koirien tempauksista ja niitten(koiria kaksi) haju otti kunnolla nenään, pesin niitä hullunlailla etteivät haisisi.. nyt viikko km jälkeen tilanne neutralisoitunut normaaliksi taas.

koen, että tuo äksyilyjaksoni oli minun kasvua vanhemmaksi, toinen koirista on omani, ja on ollut minulla vajaa 10-vuotta. sanomattakin selvää, että koiran asema tärkeysjärjestyksessä muuttui ja mielestäni valmistauduin raskausaikana tulevaan. joku ketjussa mainitsi, että jos nyt ärsyttää niin mitäs sitten kun lapsi haisee tms. - minulla ei ainakaan ole ollut asian kanssa ongelmia. koira on osa perhettä, mutta silti koira, eri asia kuin lapsi.

Vierailija
12/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Koira selvästi aisti heti raskauteni ja suojeli minua entistä enemmän, tarkkaili kokoajan entistä voimakkaammin tekemisiäni ja lähellä olevia ihmisiä. Minulle koira on aina ollut rakas perheenjäsen, ja sellaisena pysyi lapsenkin tultua, tietenkin. Ei koiria kannata hankkia ellei niistä pysty oikeasti kunnolla huolehtimaan, koira ansaitsee rakkautta. Ja kannattaa myös ennen koirien hankintaa tiedostaa, että ne saattavat joskus haukkuakin.....

Vierailija
13/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän hauska ketju on kun painat plussaa niin tuleekin miinus ääni. Sori vaan 4 ja 8, painoin kylläkin nuolta ylöspäin. =)

Se vain päivittyi, et sinä saanut annettua vahingossa lisä-ääniä, varsinkaan vastaääniä ;)

Vierailija
14/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on ihan sama! kun lapsi syntyi, niin tuo hermojen kiristely hävisi. sain juuri keskenmenon, mutta kun olin raskaana, niin huomasin taas äksyileväni koirien tempauksista ja niitten(koiria kaksi) haju otti kunnolla nenään, pesin niitä hullunlailla etteivät haisisi.. nyt viikko km jälkeen tilanne neutralisoitunut normaaliksi taas.

koen, että tuo äksyilyjaksoni oli minun kasvua vanhemmaksi, toinen koirista on omani, ja on ollut minulla vajaa 10-vuotta. sanomattakin selvää, että koiran asema tärkeysjärjestyksessä muuttui ja mielestäni valmistauduin raskausaikana tulevaan. joku ketjussa mainitsi, että jos nyt ärsyttää niin mitäs sitten kun lapsi haisee tms. - minulla ei ainakaan ole ollut asian kanssa ongelmia. koira on osa perhettä, mutta silti koira, eri asia kuin lapsi.

Ihan oikein sulle. Paha saa palkkansa. Ei se mukulas oo yhtään koiraa arvokkaampi.

Vierailija
15/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sulle. Paha saa palkkansa. Ei se mukulas oo yhtään koiraa arvokkaampi.

No hui :O Jollain on paha päivä! Ensin ollaan iloisia toisen keskenmenosta ja sitten haukutaan lasta vielä mukulaksi... Toivottavasti iltasi on parempi.

Vierailija
16/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Googlaa englanniksi ja löydät asiasta enemmänkin keskusteluja ja vertaistukea. Se on joku hormonaalinen juttu ja omalla kohdallani ei mennyt ohi lapsen syntymänkään jälkeen. Hajut eivät häirinneet, mutta ärsytys vain kasvoi.

Vierailija
17/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vain päivittyi, et sinä saanut annettua vahingossa lisä-ääniä, varsinkaan vastaääniä ;)

No miksei ne plussat sitten nousseet?

Vierailija
18/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma... Nyt menossa rv34 ja toivon että synnytyksen jälkeen helpottaa.

Ällöttää koirien haju, pesen hulluna sohvia, huopia ja sohvatyynyjä kun koirat haisee.. Meillä paksukarvainen kultsu joka oikeasti lemuaa vaikka tekisi mitä.

Koirien häsellys myös ärsyttää suunnattomasti.

Vierailija
19/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa vikaa löytyy joo. Haju ei tosin ole mikään ongelma. Liikuntavaikeudet, aktiivinen koira ja mielialaheittelyt ei oo kuitenkaan mikään hyvä yhdistelmä. Koira tuntuu huomaavan, että liikun ulkona huonosti ja yrittää ottaa omia vapauksia. Pelleily taas saa mun pinnan tiukalle, ja koiralle tulee tiuskittua. Ja sehän on ihan väärä tapa saada asiat perille :D Lisäksi koira tuntuu olettavan, että koska liikun huonosti/koira huomaa raskauden, muille koirille pitää rähjätä varmuuden vuoksi. Olen nyt sitten aktivoinut tavoilla, joissa ei itse tarvitse liikkua niin hirveästi, mutta kaipaan itsekin lenkkejä eikä aina frisbeen heittelyä...

Kodin sisällä koira käyttäytyy rauhallisesti. Vietetään yhdessä laatuaikaa ja nukutaan päikkärit kylki kyljessä, kuten ennenkin :) Eli ärsyttää vain tuo, että hyväkäytöksisestä aikuisesta koirasta on tullut rajojaan kokeileva kakara lenkillä, ja se etten minä väsyneenä ja nivelkipuisena jaksa tehdä kaikkeni käytöksen korjaamiseksi. Meneillään on kuitenkin jo raskausviikko 38, eli kohta pääsee vaunulenkeille väsyttämään koiraa!

Vierailija
20/38 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois ikinä puhua rakkaasta koirastani noin!!! Oisit miettiny ennenku pamahit paksuks. Koira parempaan kotiin jossa sitä arvostetaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän