Asuntojätti nostanut vuokria 12 vuotta peräkkäin – ay-liitoille huippuosingot
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Moniko Metalliliiton, Julkisten ja hyvinvointialojen liiton (JHL), Rakennusliiton, Palvelualojen PAM:n, Pron, Opettajien ammattijärjestön (OAJ) ja Teollisuusalojen Teamin jäsen tietää, että heidän omat liittonsa hyötyvät kalliista asumisesta?
Ainahan sitä voi - ja pitääkin - katsella sivuun jos näkee jotain ikävää. Varsinkin jos itsellä on asiat hyvin.
Hauskaa kuitenkin että ainakin osa em. liitoista vänkää yleisiä veronalennuksia samalla kun lypsävät veronmaksajien kustantamaa asumistukea osinkoina itselleen. Kyllä Suomi on nykyisen tilansa ihan ansainnut - toivottavasti mennään ihan pohjalle saakka että silmät alkavat aueta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vuokra 820 euroa Helsingin Kontulassa, vajaa 50 neliön kaksio. Huonossa kunnossa ja vanha talo. Kovasti yritän etsiä toista asuntoa, mutta ongelmana on, etten saa mistään mitään. Helsingin kaupungin vuokra-asuntoja olen hakenut vuosia ja hakemus on uusittu eli ei ole koskaan vanhentunut, kertaakaan en ole saanut kaupungin vuokra-asuntotarjousta.
Yksityiseltä en halua vuokrata, koska niissä asuminen on niin epävarmaa, koskaan ei tiedä milloin tulee lähtö. VVO:n ainoa hyvä puoli on se, että jos vuokran maksaa ajallaan ja ei häiriköi niin ei tarvitse samalla tavalla olla koko ajan "pelko perseen alla", että lähtee asunto alta.
Minulla jää vuokran jälkeen tuhat euroa palkasta tilille. Tänään lähdin töihin klo 8.15 ja olin kotona klo 19.10 :(
Tuosta tonnista maksan vielä matkakortin (noin 56 euroa/kk), vakuutukset (kotivakuutus ja matkavakuutus), vaatteet, ruoan, sähkön. Eipä siitä paljoa jää käteen ja työnteko vie arkipäivisin vähintään 10 tuntia, matka on melkein tunnin suuntaansa.
Tämä on sitä nykyajan orjuutta.
Asuntopulasta ja työttömyydestä hyötyy vain ja ainoastaan liitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4. Osinkorahoilla rahoitetaan edunvalvontaa eli liiton toimintaa
VVO:lla on 28 000 vuokrahuoneistoa. Eli 37 miljoonan osinkotuloilla jokainen VVO:n huoneistokunta osallistuu näihin edunvalvontatalkoisiin reilulla satasella joka kuukausi. Luit aivan oikein - joka kuukausi.
Kai se jonkun ay-uskovaisen mielestä on sitten reilua ja asiallista. Minusta ei.
Köyhiltä kupataan satanen. Nyt muuten loppu myötätunto pamilaisia kohtaan. Vielä äkäisempi alkaisi veemäiseksi asiakkaaksi. Nämä käppäsivät sen satasen moneen kertaan, jonka Vasemmistoliitto "taisteli". Jos täällä ei olisi näin korruptoitunutta asuntopolitiikkaa niin ihmisillä jäisi satoja euroa sisämarkkinoiden käytettäväksi. Samppanjasosialistit ja riistoporvarit ovat lyöneet viisaat päät yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vuokra 820 euroa Helsingin Kontulassa, vajaa 50 neliön kaksio. Huonossa kunnossa ja vanha talo. Kovasti yritän etsiä toista asuntoa, mutta ongelmana on, etten saa mistään mitään. Helsingin kaupungin vuokra-asuntoja olen hakenut vuosia ja hakemus on uusittu eli ei ole koskaan vanhentunut, kertaakaan en ole saanut kaupungin vuokra-asuntotarjousta.
Yksityiseltä en halua vuokrata, koska niissä asuminen on niin epävarmaa, koskaan ei tiedä milloin tulee lähtö. VVO:n ainoa hyvä puoli on se, että jos vuokran maksaa ajallaan ja ei häiriköi niin ei tarvitse samalla tavalla olla koko ajan "pelko perseen alla", että lähtee asunto alta.
Minulla jää vuokran jälkeen tuhat euroa palkasta tilille. Tänään lähdin töihin klo 8.15 ja olin kotona klo 19.10 :(
Tuosta tonnista maksan vielä matkakortin (noin 56 euroa/kk), vakuutukset (kotivakuutus ja matkavakuutus), vaatteet, ruoan, sähkön. Eipä siitä paljoa jää käteen ja työnteko vie arkipäivisin vähintään 10 tuntia, matka on melkein tunnin suuntaansa.
Tämä on sitä nykyajan orjuutta.
Tuolla saisi jo oman kaksion Kontulasta. Miksi ihmeessä asut vuokralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VVO:lla on 28 000 vuokrahuoneistoa. Eli 37 miljoonan osinkotuloilla jokainen VVO:n huoneistokunta osallistuu näihin edunvalvontatalkoisiin reilulla satasella joka kuukausi. Luit aivan oikein - joka kuukausi.
Kai se jonkun ay-uskovaisen mielestä on sitten reilua ja asiallista. Minusta ei.
Ei jumalauta alkoi ihan fyysisesti oksettaa tätä lukiessa.
Nooh, pientähän tuo vielä on noiden jäsenmaksujen rinnalla. Kolmen suuren keskusjärjestön siipien suojassa olevat liitot keräävät noin 1,2 miljardin euron jäsenmaksut vuosittain. Eikä näistäkään mitään veroja tarvitse maksaa.
Kovin kallista tuntuu liittojen toiminta olevan, varsinkin kun työttömyysetuisuuksista kassat maksavat ainoastaan vajaan 6 % osuuden.
Vierailija kirjoitti:
Käy pankissa, ota laina ja osta oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä kupataan satanen. Nyt muuten loppu myötätunto pamilaisia kohtaan. Vielä äkäisempi alkaisi veemäiseksi asiakkaaksi. Nämä käppäsivät sen satasen moneen kertaan, jonka Vasemmistoliitto "taisteli". Jos täällä ei olisi näin korruptoitunutta asuntopolitiikkaa niin ihmisillä jäisi satoja euroa sisämarkkinoiden käytettäväksi. Samppanjasosialistit ja riistoporvarit ovat lyöneet viisaat päät yhteen.
Ja tästä maksaa myös se työssäkäyvä asuntovelallinen verojen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Omistaahan eläkevakuutusyhtiöt niistä 35 prosenttia, ja ilmarinen ja varma molemmat omistaa tuplasti enemmän kuin ykdikään liitto. Onko tää sit ok? Vain liittoja syytetään?
Eläkevakuutusyhtiöt sijoittavat varojaan kannattavasti - kuten laki vaatiikin. Eivät siinä hommassa ammattiliittojen tapaan hurskastele "kapitalistien ahneutta" eivätkä vaadi veronalennuksia.
Liittoja syytetään siksi kun niiden ahneus ja oman edun tavoittelu on niin läpinäkyvää.
Mutta onneksi kunnon ay-uskovainen selittää mustankin valkeaksi.
Vierailija kirjoitti:
No älkää muuttako niihin vvo:n kämppiin, problem solved.
Itsekin aina jos haetaan uutta asuntoa, niin vvo on ihan periaatteesta ulkona listalta. Kun asukkaat, eli maksajat loppuu, niin kyllä niille hinnoille alkaa jotain tapahtua..
Kiva ajatus, mutta millaiset ovat vaihtoehdot? Siinä vaiheessa kun itse olimme hakeneet epätoivoisesti asuntoa 2 vuotta, asuen homeasunnossa ja ollen jatkuvasti sairaana, ei tullut mieleen jättää mitään pois listalta. Kaupungin asuntoja ei saanut, yksityisillä oli liian isot vuokratoiveet (nyt jo maksoimme yli 1000e pienestä kaksiosta!), autoa ei ollut ja molempien työajat olivat epäsäännölliset. Oma asunto olisi maksanut edes lähialueilta enemmän, kuin meillä oli siinä vaiheessa varaa, jo 160 000 olisi vetänyt taloutemme tiukille, ja alle sen ei saanut mitään.
Kun saimme vihdoin sen ylihinnoitellun pikkiriikkisen VVO:n kolmion, itkin helpotuksesta. Sittemmin saimme kaupungilta onneksi tarjouksen.
Omistaahan eläkevakuutusyhtiöt niistä 35 prosenttia, ja ilmarinen ja varma molemmat omistaa tuplasti enemmän kuin ykdikään liitto. Onko tää sit ok? Vain liittoja syytetään?