Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissoista eroon ?

Kissavihaaja
09.03.2016 |

Olemme asuneet pienen hetken omakotitalossa jonka rakensimme,ja olen aivan loppu kissoihin mitkä hengailevat pihallamme.. yksi kissa on selvästi ottanut paikkansa terassiltamme ja pyrkii pyöräkärryihin joita käytämme myös rattaina. Itse yksinkertasesti vihaan kissoja ja en halua niitä pihoillemme. Kesällä varmasti kuseksivat lapsiemme hiekkalaatikonkin. Myöskin kiinniottaminen ja löytöeläinkotiiin vieminen tuntuu ylivoimaselta. Onko muita keinoja ?

Edellisessä kodissani tuuletellessa kissa tuli sisälle ja levitti kukkamullat, mieheni on todella allerginen...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia kommentteja. Pidän kissoista ja muistakin eläimistä, mutta jos niistä on riesaa ja tuuppaavat nurkkiin kuseksimaan tms niin loukkuun vaan ja sitten omantunnon ratkaisu joko löytöeläinkotiin tai kaatopaikalle/metsätienvarteen.  Kissalle ei ole mitään erityistä lainsuojaa muualla kuin omistajansa pihassa/puutarhassa. Muualla verrattavissa rottaan tms.

Kerron tämän silläkin uhalla, että alkaa kauhea urputus ja uhkailu. Get a life!

Olet kyllä väärässä. Kissa ei ole lainsuojaton. kissan vahingoittaminen on rikos. Jäikö koulu kesken vai olet muuten vaan idiootti?

Vierailija
22/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissoja, mutta inhoan myös toisten kissoja, jotka tulevat pihalle. Koska tunnen kissan luonteen, tämä ei ole minulle ongelma. Tee näin:

-Häädä kovaa huiskimalla pois

-Pidä vesitonkkaa tai suihkepulloa mukana,ja vettä niskaan aina kun tulee pihalle (ei saavillista pakkasella!!)

-Häädä kovaäänisesti pois, esim. ravisuta rattaita tai tuolia, jossa hän loikoilee. 

Kissa alkaa jossain vaiheessa kiertää pihasi. Loukuttaminen olisi todella tyhmää, koska monet, minäkin, pitävät kissoja vapaina. Sisäkissan elämä kun on aika hirveän epäkissamaista..! Meillä kissat eivät tottuisi enää sisällä olemaankaan, joten olisi ikävä jos joutuisi niitä lunastamaan löytötalosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan mätä, on ne kissat sitten ilkeitä :(

Lupaa sulla ei ole niitä tappaa/vahingottaa. Vettä voit tietty heittää kohti, muttet päälle. Nimittäin jos kissa paleltuu kastelemisen seurauksena, saanet syytteen eläinsuojelurikoksesta, sitäkö haluat?

Helpointa sun on vaan ottaa puhelin käteen ja soittaa alueesi löytöeläinkotiin, josta he tulevat sitten katit hakemaan. Ei ole vaikeaa.

Eikös se kissa pääse kotiinsa lämpimään?

Niinhän sitä luulis, sikäli mikäli omistajat ovat kotona.

Se on sitten omistajan puolesta heitteillejättö, jos oma (rakastettu ja huolehdittu ???) lemmikki jäätyy pakkaseen, eikö niin? Kissa kun voi kastua ulkona milloin vain, jo vaikka ilkivaltaisten kakaroiden aikaansaamana, ja hyytyä hengiltä sen jälkeen pakkasen kiristyessä. Näitä "jonkun niin rakkaita" on otettu talteen milloin mistäkin. Korvattomia ja hännättömiä löytyy.

Kaikilla on oikeus päättää siitä haluaako jonkun imelää kusen hajua ym. paskaa levittävän pikkulintujen tappajan muka "pyydystämään hiiriä" OMALLE PIHALLEEN! Naapuri joutui lopettamaan vauvansa ulkona nukuttamisen naapurien kusipäisyyden, piittaamattomuuden ja suoranaisen laiskuuden vuoksi. Koko seutu haisi ja paljon muutakin haittaa tekivät.

Meille tultiin myös ikkunasta sisälle useaan kertaan. JA HELVETILLISESSÄ KUUMUUDESSA en sulje ikkunoitani jonkun perseeltä haisevan karvaläjän vuoksi. Ennen lähtee joltain henki.

Vierailija
24/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan mätä, on ne kissat sitten ilkeitä :(

Lupaa sulla ei ole niitä tappaa/vahingottaa. Vettä voit tietty heittää kohti, muttet päälle. Nimittäin jos kissa paleltuu kastelemisen seurauksena, saanet syytteen eläinsuojelurikoksesta, sitäkö haluat?

Helpointa sun on vaan ottaa puhelin käteen ja soittaa alueesi löytöeläinkotiin, josta he tulevat sitten katit hakemaan. Ei ole vaikeaa.

Eikös se kissa pääse kotiinsa lämpimään?

Niinhän sitä luulis, sikäli mikäli omistajat ovat kotona.

Se on sitten omistajan puolesta heitteillejättö, jos oma (rakastettu ja huolehdittu ???) lemmikki jäätyy pakkaseen, eikö niin? Kissa kun voi kastua ulkona milloin vain, jo vaikka ilkivaltaisten kakaroiden aikaansaamana, ja hyytyä hengiltä sen jälkeen pakkasen kiristyessä. Näitä "jonkun niin rakkaita" on otettu talteen milloin mistäkin. Korvattomia ja hännättömiä löytyy.

Kaikilla on oikeus päättää siitä haluaako jonkun imelää kusen hajua ym. paskaa levittävän pikkulintujen tappajan muka "pyydystämään hiiriä" OMALLE PIHALLEEN! Naapuri joutui lopettamaan vauvansa ulkona nukuttamisen naapurien kusipäisyyden, piittaamattomuuden ja suoranaisen laiskuuden vuoksi. Koko seutu haisi ja paljon muutakin haittaa tekivät.

Meille tultiin myös ikkunasta sisälle useaan kertaan. JA HELVETILLISESSÄ KUUMUUDESSA en sulje ikkunoitani jonkun perseeltä haisevan karvaläjän vuoksi. Ennen lähtee joltain henki.

On sinullakin pahoja mielenterveysongelmia? Hae lääkitys, jooko. Voit aina aidata pihasi kanaverkolla, jottei sinne minkäänlainen "perseeltä haiseva karvakasa" pääse sinne tuhoja tekemään. Ai niin, mutta sehän vaatii työtä, jota et pahojen mielenterveydellisten sairauksiesi takia pysty tekemään, eikö niin ;)

Vastuullinen ja kissastaan huolehtiva omistaja ulkoiluttaa kissojaan tarhassa, omalla pihallaan VALVOTTUNA tai valjaissa kuten koiraa. Itse olen tälläinen omistaja, ja syystäkin. Minun kissani/koirani eivät ainakaan päädy eläintenvihaajien kynsiin rääkättäväksi. Suosittelen muillekin kissan (tai koiran)omistajille samaa.

Vierailija
25/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on että vaikka tuttavapiirissänikin on tosi eläinrakkaita ihmisiä niin harva sietää vapaanakulkevia kissoja. Enemmän ne tuntuu aiheuttavan mielipahaa kun jotain hyvää. En vaan ymmärrä miksi niitä pitää sit edes hankkia jos pitää ulkona. Eräskin lapsi oli perhepäivähoitalla jonka kissa toi ulkoa sisälle eteiseen noita hiirenraatojaan ! Otti sit lapsen pois sieltä hoidosta.

Kyllä minuakin puistattaa uutiset että kotieläimeltä revitty häntä irti mutta tähän on menty kun ihmiset on niin välipitämättömiä että kaikki eivät kissojaan kulmilleen halua ja keinot tuntuvat olevan aika vähissä !

Itse siirryn kovaäänisestä pelottelusta seuraavaksi vesipelotteluun, ja kesällä karkotteisiin mihin menee MINUN rahojani. Mutta jos tämäkään ei auta en tiedä mihin ryhtyisi. Pelkään pahoin että nämä "lievät" keinot ei auta mutta olen valmis kokeilemaan mielummin kun suurempaa vahingoittamista.

Ihmettelen myöskin kun tämä kissakriittisyys on niin yleistä että jos se eläin on rakas niin miten sitä uskalletaan sit pitää ulkona ? Eikö niille voi rakentaa samanlaisia aitauksia pihaan kun muille eläimille ? Jos olet välinpitämötön naapurustoosi,älä ihmettele että naapurusto on välinpitämätön kissasi hyvinvoinnista !

p.s. Saako kissat vakavia vaurioita kuulapyssyn osumasta ?

-AP

Vierailija
26/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ammu kuulapyssyllä. Se kissa oikeasti alkaa kiertää sinun pihaa kun heität vettä hänen päälle. Tosin odottaisin kunnes on kevät niin saat heitettyä sen koko ämpärillisen päälle.  Pidä vaikka vesiletku päälla jossa on sumutin ja oikein kunnolla kastelet kissan. Kissa on fiksu eläin ja se oppii että teille ei kannata tulla. Kiertää pihan.

Suosittelen kuitenkin kantta hiekkalaatikolle, koska jänikset käyvät myös tarpeella mielellään hiekkalaatikolla.

Vierailija
27/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissavihaaja kirjoitti:

Kyllä se näin on että vaikka tuttavapiirissänikin on tosi eläinrakkaita ihmisiä niin harva sietää vapaanakulkevia kissoja. Enemmän ne tuntuu aiheuttavan mielipahaa kun jotain hyvää. En vaan ymmärrä miksi niitä pitää sit edes hankkia jos pitää ulkona. Eräskin lapsi oli perhepäivähoitalla jonka kissa toi ulkoa sisälle eteiseen noita hiirenraatojaan ! Otti sit lapsen pois sieltä hoidosta.

Kyllä minuakin puistattaa uutiset että kotieläimeltä revitty häntä irti mutta tähän on menty kun ihmiset on niin välipitämättömiä että kaikki eivät kissojaan kulmilleen halua ja keinot tuntuvat olevan aika vähissä !

Itse siirryn kovaäänisestä pelottelusta seuraavaksi vesipelotteluun, ja kesällä karkotteisiin mihin menee MINUN rahojani. Mutta jos tämäkään ei auta en tiedä mihin ryhtyisi. Pelkään pahoin että nämä "lievät" keinot ei auta mutta olen valmis kokeilemaan mielummin kun suurempaa vahingoittamista.

Ihmettelen myöskin kun tämä kissakriittisyys on niin yleistä että jos se eläin on rakas niin miten sitä uskalletaan sit pitää ulkona ? Eikö niille voi rakentaa samanlaisia aitauksia pihaan kun muille eläimille ? Jos olet välinpitämötön naapurustoosi,älä ihmettele että naapurusto on välinpitämätön kissasi hyvinvoinnista !

p.s. Saako kissat vakavia vaurioita kuulapyssyn osumasta ?

-AP

Ok, tämä selvä, teen nettivinkkauksen rikoksen valmistelusta :) Sitä saa mitä tilaa :)

Vierailija
28/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa tai osta loukku jostain. Metsästäjiltä saa yleensä lainaksi. Osta apteekista valeriaanaa, saa ilman reseptiä. (Se on semmoisia tabletteja joita mummot käyttävät iltaisin että saavat hyvin nukuttua, kuulemma rauhottaa, tiedä häntä, mutta sivuseikka tässä.) Murskaa tabletti jossain kulhossa ja kaada päälle vettä että liukenee. Ei liukene kovin hyvin eikä välttämättä kaikki mutta ei haittaa. Kastele talouspaperi valeriaanaveteen ja heitä se loukkuun sisälle kun olet virittänyt sen. Ei mene kauaa niin naps - kissat eivät voi vastustaa valeriaanan hajua kun tulevat pihallesi.

Kuskaa jokainen kissa löytöeläintaloon, jonka saat loukkuun. Omistaja joutuu lunastamaan sen maksua vastaan. Kukaan omistaja ei lunasta kissaansa kovin montaa kertaa, oppivat pitämään ne kiinni. Ja kaikille niille tiedoksi, jotka alkavat urputtaa: Minulla ei ole mitään kissoja vastaan mutta niitä koskee sama laki kuin koiriakin, ne pitää pysyä omalla pihalla jos ne ovat irti. Jos ovat muualla, ne on oltava kytkettynä. Jos joku kissanomistaja suuttuu niin käske kutsua poliisit tai kutsu ne itse. Kissan pyytämisessä loukkuun ei ole mitään laitonta, mutta sen päästäminen irrallaan naapurin pihaan on laitonta.

Itse asiassa kissaa koskee löyhempi laki kuin koiraa, voit itse tarkistaa järjestyslain.

Olen tarkistanut lain. Jos joku ei ole, tässä poliisiylijohdon lausunto joka perustuu lakipykäliin: 

http://www.sll.fi/keski-suomi/luonto/lajit/muut-lajit/poliisi_kissojen_…

Kopioin tähän oleellisimmat pätkät ellei joku jaksa lukea koko lausuntoa.

"Lemmikkieläintä ei saa jättää heitteille. Heitteillä oleva eläin tarkoittaa lemmikkieläinten suojelua koskevan yleissopimuksen ensimmäisen artiklan 5 kohdan mukaan joko koditonta lemmikkieläintä tai sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella, eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa.... Eläinsuojelulain 15§:n mukaan irrallaan tavatun lemmikin saa ottaa kiinni ja toimittaa kunnalliseen talteenottopaikkaan tai löytöeläinkotiin.... Talteenotettua eläintä on säilytettävä vähintään 15 päivän ajan, minkä jälkeen

kunnalla on oikeus myydä, muutoin luovuttaa tai lopettaa eläin. Kunnalla on oikeus periä eläimen omistajalta tai haltijalta korvaus eläimen talteenotosta, hoidosta ja mahdollisesta lopettamisesta aiheutuneista kustannuksista."

Olen tarkistanut myös tuosta polisiiylijohdon lausunnosta löytyvät lakipykälät, sekä monta muutakin lakia, jotka koskevat kissoja. Yksiselitteinen vastaus on: Kissa saa olla vapaana omalla pihallaan. Muualla kuin omalla pihallaan kissa on oltava kytkettynä tai omistajansa välittömässä valvonnassa. Eli juuri sama kuin koirillakin.

Vierailija
29/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain, kysyin tuon kysymyksen juurikin siksi etten halua vaurioittaa kissaa. Niinkun aiemminkin sanoin että puistattaa hännästä repimiset yms mitä lehdissä on ollut. Siksi tein aloituksen että löydän keinoja missä kissa ei loukkaannu. Jos sinä tosta teet jonkin sortin ilmiannon niin luulen että ketään ei kiinnosta kotiäiti joka ei pystyisi tekeen mitään pahaa kenellekkään kun nykyään joka kadun kulmassa on niitä jotka nimenomaan repisivät hännästä yms. Jos joku kissavaltuutettu olisi niin hänelle riittäisi varmasti työnsarkaa jossain ihan muualla kun täällä osoitteessa :)

Vierailija
30/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiämpäriä täälläkin suosittelen. Tai pari kertaa napakka yritys potkaista. Heittelet kävyillä sinne päin, että lähtee karkuun. Karju kovaa ja taputa käsiäsi yhteen. Kissa on fiksu eläin ja alkaa lähellä pihaasi. Kissan omistaja tekee itse valinnan päästämällä kissan vapaaksi ja joku voi ampua vaikka ilmakolla pelotellakseen, kun ei halua kissaa pihalleen. Kissan omistajan vastuu. Kissa vapaana ulkona on fiksua, esimerkiksi pitää hiiri, rotta ja myyrä kannat kurissa.

Itseänikin ärsyttää kotipihalla vieraat kissat ja häädän ne pois. Toivon meidän kissoille tehtävän samoin, etteivät opi "pesimään" muualla. T. Kissan omistaja

Vierailija
31/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesiämpäriä täälläkin suosittelen. Tai pari kertaa napakka yritys potkaista. Heittelet kävyillä sinne päin, että lähtee karkuun. Karju kovaa ja taputa käsiäsi yhteen. Kissa on fiksu eläin ja alkaa lähellä pihaasi. Kissan omistaja tekee itse valinnan päästämällä kissan vapaaksi ja joku voi ampua vaikka ilmakolla pelotellakseen, kun ei halua kissaa pihalleen. Kissan omistajan vastuu. Kissa vapaana ulkona on fiksua, esimerkiksi pitää hiiri, rotta ja myyrä kannat kurissa.

Itseänikin ärsyttää kotipihalla vieraat kissat ja häädän ne pois. Toivon meidän kissoille tehtävän samoin, etteivät opi "pesimään" muualla. T. Kissan omistaja

'

Potkaista? Jos potkaiset kissaa sillä voi murtua esim. lonkka. Ja silloin kissa ei palaa kotiin vaan menee kuolemaan jonnekin. Jeesus sentään millainen kissan omistaja olet. 

Vierailija
32/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissavihaaja kirjoitti:

Tee vain, kysyin tuon kysymyksen juurikin siksi etten halua vaurioittaa kissaa. Niinkun aiemminkin sanoin että puistattaa hännästä repimiset yms mitä lehdissä on ollut. Siksi tein aloituksen että löydän keinoja missä kissa ei loukkaannu. Jos sinä tosta teet jonkin sortin ilmiannon niin luulen että ketään ei kiinnosta kotiäiti joka ei pystyisi tekeen mitään pahaa kenellekkään kun nykyään joka kadun kulmassa on niitä jotka nimenomaan repisivät hännästä yms. Jos joku kissavaltuutettu olisi niin hänelle riittäisi varmasti työnsarkaa jossain ihan muualla kun täällä osoitteessa :)

Juuu, juu. "Kotiäiti" taitaa olla lähempänä teini-ikäistä Jonnea. Saatko suuretkin kiksit trollaamalla täällä kamalista kissoista? Jos et nimittäin trollaa, vaikutat lääkityksen tarpeessa olevalta. Kannattanee muuten miettiä toista nimimerkkiä "Kissavihaajan" sijaan ;)

Kokeile sitä kuulapyssyä kakaroihisi (mikäli sinulla niitä edes on!) ja katso vaurioituuko kakarasi. Sitten voit pähkäillä miten kissalle käy, jos sitä sellaisella ampuu. Oletko vähän vajaa?

Sitä paitsi täällä on sulle annettu hyviä ja eläinsuojelullisesti päteviä neuvoja, mutta kappas vaan ne ei vaan käy sinulle :D Trolli trollaa muualla!

Vierailija
33/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Potkaista? Jos potkaiset kissaa sillä voi murtua esim. lonkka. Ja silloin kissa ei palaa kotiin vaan menee kuolemaan jonnekin. Jeesus sentään millainen kissan omistaja olet. 

Siinä sanaa potkaista ennen oli yritys. Luetun ymmärtäminen... Kissat ainakin meillä kavahtavat jo liikettä.

Vierailija
34/34 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on ainakin aina kuolevat/haavoittuneet kissat tulleet sisälle hakemaan hoitoa. Maalla kun voi kissa pudota puusta tai joutua villieläimen kohtaamaksi... Puhumattakaan autoista tai muista, jota löytyy kaupungistakin. Mitenkö hoidat itse kissasi, jos sen tarvitsee piiloon mennä kuolemaan? Minulla on myös molemmat naaraskissani synnyttämään syliini. Vaikka on "oikea oppisesti" rakennettu rauhalliset synnytyspesät "koska kissa hakeutuu synnyttämään rauhaan". Että aika luotettavana emänä pidän itseäni kissoilleni. Tosiasia nyt vain on se, että jos lainvastaisesti kissa lähtee muiden pihoille, ei niitä tarvitse sietää. Eläinrääkkäys on rikos, mutta aika rohkeasti saa pelotella kissaa pois omalta pihalta, että oppivat pysymään poissa ei toivotuilta paikoilta.

T. Potkun yritykseen neuvova.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi