Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua naimisiin

Vierailija
09.03.2016 |

Alamme kohta rakentaa taloa ja mies nyt kysyi, että mitä jos emme koskaan menisi naimisiin. Olemme noin 25-vuotiaita.
En ole koskaan vaatinut tai edes maininnut naimisiin menoa. Mulle kävisi avioehto ja että menisimme kaksin maistraatissa. Mies sanoi, ettei avioliitto ole muuta kuin näyttää muille, että on vakavissaan. Miksi hän ei halua näyttää sitä kaikille? Tai näyttää edes mulle? Olisi mulle täkeää, että mies näyttäisi mulle että haluaa olla mun kanssa.
Tuntuu, että mies tarkoitti että "en oo varma haluanko mennä naimisiin SUN kanssa". Asia vaivaa mua todella.
Mulle on käynyt kaikenlaista enkä helposti luota ihmisiin. Olemme puhuneet, että jos emme koskaan hankkisi lapsia. Nyt tuntuu, että sekin on päätetty lopullisesti. En voisi haluta lasta, jos lapsen isä ei olisi kanssani naimisissa. Ihan vaan sen takia, kun mun on vaikea luottaa. Eikä olisi enää sama jos mies nyt sanoisi, että haluaakin naimisiin.

Olen nyt pari päivää miettinyt jopa eroa. Miksi otan tän näin raskaasti? Mitä teen?
En haluaisi uudestaan jutella tästä mieheni kanssa. Hän teki hyvin selväksi oman näkemyksensä ja jos hän ei halua kanssani naimisiin, en halua painostaa. Haluaisin, että naimisiin meno olisi molemmille itsestäänselvyys. Hänen vanhempansa ja sisaruksensa ja tätinsä ja setänsä ovat naimisissa niin ei ole kyse ympäristöstä tai kasvatuksesta. Tuntuu että vika on mussa.
Mua on monta kertaa sattunut ja lapsena mun toive oli, että joku joskus todella haluais mut.

Kommentit (1)

1/1 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Miehesi kommentti aiheutti sinussa ymmärrettäviä ja inhimillisiä epävarmuuden tunteita. Koska olette sitouneet isoon rakennusprojektiin, on varmaan syytä juuri nyt miettiä sitoutumista kaiken kaikkiaan.

Parisuhteessa on nimenomaan kyse kummankin osapuolen vapaaehtoisesta halusta sitoutua toiseen. Vaikka suhteessa tulee erilaisia vaiheita, tähän sitoutumiseen tulisi voida luottaa ilman kokoaikaista pelkoa siitä, että toinen muuttaakin mielensä. Mitä odotuksia ja toiveita kummallakin on? Mitä yhteisiä tavoitteita tai tarpeita teillä on? Mitä parisuhde merkitsee, ym, ym.

Kannustaisin sinua kertomaan puolisollesi minä-muodossa noista tunteistasi, joita sinuun heräsi. Kerro, että tunnet epävarmuutta ja että kaipaat luottamusta häneen. Kysele myös itseltäsi, mihin kohtaan omaa tarinaasi nuo miehesi sanat upposivat. Toivatko ne mieleesi jotain mennyttä, jota pitäisi vielä käsitellä?Ilman keskustelemista ja avointa sitoutumisen puheeksi ottamista tuo episodi saattaa vääristää elämäänne ja etäännyttää teitä. Avoin keskustelu puolestaan lisää tunneyhteyttä

Antoisia keskusteluja toivottelee KirkkoSisko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan