Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on naistenpäivässä?

Vierailija
09.03.2016 |

Mun mielestä naistenpäivä vain korostaa maailmassa vielä vallitsevaa epätasa-arvoa naisten ja miesten välillä. Että oikein yksi päivä vuodessa on naisille ja loput 364 päivää sitten miehillekö?
Mua suoraan sanoen tympäsee täysin turhan päivän onnentoivotukset ym. huomioimiset. Ja olen itse nainen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä ap. kanssasi, sillä tuollaisessa nimikkopäivässä ei sitten olen yhtään mitään järkeä, ei sitten mitään! Typerä jo ideanakin. Minna Canthin merkkipäiväkin on  viisaampi, joka on tässä kohtapuolin eli 19. päivä kuluvaa kuuta.

Sä asut yhdessä maailman tasa-arvoisimmassa maassa, jossa naisilla pyyhkii hyvin. Älä tuijota vaan sitä omaa napaa.

Miksi en saisi arvostaa oman syntymämaani historiallista kirjailijatarta Minnaa, joka toi kirjoissaan naisen huonoa silloista asemaa esille Suomessa, ja joka jossain suhteessa pätee vielä tänä päivänäkin, vaikkakin kehitystä on tapahtunut Suomessa naisten kohdalla monessakin kohtaa kohti tasa-arvoa miehiin nähden.  Se että jossain päin maailman maita naisilla on vieläkin huonommat asemat tasa-arvossaan miehiin nähden kuin meidän naisillamme, niin en minä pysty esim. islamin uskontoisia maita poistamaan ja sen myötä olevia naista aliarvostavia tapoja, kuten naisten hunnutus jne.  Suomi on hyvä maa, mutta paljon on täälläkin vielä tehtävää, että me naiset olisimme kuitenkaan ihan samoilla viivoilla miesten suhteen, ja monesti meitä naisia jarruttaa tämä lisääntymisen aiheuttamat katkokset meidän työllistymiseemme jne.  

Tuolloin arvojensanelijaksi nousi kirailija ja nyt tosi-tv tähdet. Missä mentiin vikaan?

Vierailija
22/22 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla