Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on naistenpäivässä?

Vierailija
09.03.2016 |

Mun mielestä naistenpäivä vain korostaa maailmassa vielä vallitsevaa epätasa-arvoa naisten ja miesten välillä. Että oikein yksi päivä vuodessa on naisille ja loput 364 päivää sitten miehillekö?
Mua suoraan sanoen tympäsee täysin turhan päivän onnentoivotukset ym. huomioimiset. Ja olen itse nainen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli miljoonan naisen  ja miehen ei olisi sinusta koskaan pitänyt kokoontua kyseisenä päivänä vaatimaan naisille äänioikeutta, työoikeutta, oikeutta ammattikoulutukseen ja työsyrjinnän lopettamista? 

Vierailija
2/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan aina arki ilman turhia pakkojuhlia ja lepoja. Sunnuntainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli miljoonan naisen  ja miehen ei olisi sinusta koskaan pitänyt kokoontua kyseisenä päivänä vaatimaan naisille äänioikeutta, työoikeutta, oikeutta ammattikoulutukseen ja työsyrjinnän lopettamista? 

Olis olisi, mutta nyt olikin kyse siitä mitä ap tuossa asiallisesti kysyy. Ei ollut kyse mitä sinä päivänä on joskus saavutettu vaan mikä se on nyt ja miten siihen nyt suhtaudutaan.

Vierailija
4/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tasa-arvon kannattajat tee työtä joka päivä niiden asioiden eteen, eikä vaan yhtenä päivänä vuodessa? Tunkekaa kukkapuskanne ahteriinne.

Vierailija
5/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tasa-arvon kannattajat tee työtä joka päivä niiden asioiden eteen, eikä vaan yhtenä päivänä vuodessa? Tunkekaa kukkapuskanne ahteriinne.

Amen!

Vierailija
6/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älähän nyt. Mistä tämän päivän teitämätön sukupolvi voisi tietää mistä päivässä on kyse. Se, että maailma pyörii duckface kuvien jakojen ympärillä raiskaa melkon rankasti radikaalinaisten tekemän työn naisten aseman eteen.

Hävetäisi olla nainen,  joka pitää päivää turhana. Ehkä koulut on käymättä, työeläkin siinä ja siinä, ja äänestyskopin on nähnyt ehkä kuvissa niin ei sillä  niin väliä miksi kyseinen päivä on kansaivälinen virallinen juhlapäivä.

Vierailija
7/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan olemassa miestenpäiväkin, miksi ei siis naistenpäivää?

Vierailija
8/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se mies sitten on epätasa-arvoinen suhteessa naisiin?

Vierailija
9/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä ap. kanssasi, sillä tuollaisessa nimikkopäivässä ei sitten olen yhtään mitään järkeä, ei sitten mitään! Typerä jo ideanakin. Minna Canthin merkkipäiväkin on  viisaampi, joka on tässä kohtapuolin eli 19. päivä kuluvaa kuuta.

Vierailija
10/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki mikä juontaa juurensa myös  tuonne itänaapurivaltioon päin, haiskahtaapi....

Vierailija
11/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan olemassa miestenpäiväkin, miksi ei siis naistenpäivää?

Tyhmä kysymys. Naisten asema on aina ollut huonompi kuin miesten ja naisia vieläkin sorretaan tietyissa maissa varsin rankasti.

Vierailija
12/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän nyt. Mistä tämän päivän teitämätön sukupolvi voisi tietää mistä päivässä on kyse. Se, että maailma pyörii duckface kuvien jakojen ympärillä raiskaa melkon rankasti radikaalinaisten tekemän työn naisten aseman eteen.

Hävetäisi olla nainen,  joka pitää päivää turhana. Ehkä koulut on käymättä, työeläkin siinä ja siinä, ja äänestyskopin on nähnyt ehkä kuvissa niin ei sillä  niin väliä miksi kyseinen päivä on kansaivälinen virallinen juhlapäivä.

Oli muuten tavattoman monta kuvaa eilen somessa, jossa omalla duckface kuvalla toivotettiin hyvää naistenpäivää. :D Aika irvokasta millaisen kuvan itsestään nykynainen haluaa antaa. Ja sitten ihmetellään, miksi naisia kohdellaan yhteiskunnassa eritavalla kuin miehiä. 

Vierailija
13/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa, että minua arvostetaan naisena.

"Kiukuttelu, kuukautiset, synnytykset, selluliitti, vaihdevuodet, tylsät avioliitot, epäluotettavat rakastajat, katkeilevat kynnet, huono palkka. Ilman näitä varjopuolia naiseksi haluavia olisi tungokseen asti."  -Tommy Tabermann

Vierailija
14/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä ap. kanssasi, sillä tuollaisessa nimikkopäivässä ei sitten olen yhtään mitään järkeä, ei sitten mitään! Typerä jo ideanakin. Minna Canthin merkkipäiväkin on  viisaampi, joka on tässä kohtapuolin eli 19. päivä kuluvaa kuuta.

Sä asut yhdessä maailman tasa-arvoisimmassa maassa, jossa naisilla pyyhkii hyvin. Älä tuijota vaan sitä omaa napaa.

Vierailija
15/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä historiankirjaa olet oikein lukenut?  = )

Vierailija
16/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki mikä juontaa juurensa myös  tuonne itänaapurivaltioon päin, haiskahtaapi....

Neuvostoliiton naisasia-aktiivin radikaali, sukupuolten välisiä suhteita järjestelevä uusi linja ei koskaan täysin toteutunutkaan ja poliittinen särmä katosikin melko nopeasti. Päivä muuttui hieman kuin äitienpäiväksi. Poliittinen vire ei vielä täysin ole kadonnut varsinkaan Suomessa, jossa juhlaseminaarit ovat naistenpäivän alkuperäisestä ajatuksesta ja YK:n toiminnan ansiosta päivän luonne näkyy edelleen. Siksi on hieman hämmentävää, että suomalainen nainen väheksyy päivää.

Vierailija
17/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naistenpäivä vain korostaa maailmassa vielä vallitsevaa epätasa-arvoa naisten ja miesten välillä. Että oikein yksi päivä vuodessa on naisille ja loput 364 päivää sitten miehillekö?

Mua suoraan sanoen tympäsee täysin turhan päivän onnentoivotukset ym. huomioimiset. Ja olen itse nainen.

Toivottavasti sun päivää ei pilattu huomioimalla sua mitenkään.

Vierailija
18/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä historiankirjaa olet oikein lukenut?  = )

Peruskoulussa oli melko mieleenpainuva nainen historianopettajana. :) 

Vierailija
19/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä asut yhdessä maailman tasa-arvoisimmassa maassa, jossa naisilla pyyhkii hyvin. Älä tuijota vaan sitä omaa napaa.

Miksi en saisi arvostaa oman syntymämaani historiallista kirjailijatarta Minnaa, joka toi kirjoissaan naisen huonoa silloista asemaa esille Suomessa, ja joka jossain suhteessa pätee vielä tänä päivänäkin, vaikkakin kehitystä on tapahtunut Suomessa naisten kohdalla monessakin kohtaa kohti tasa-arvoa miehiin nähden.  Se että jossain päin maailman maita naisilla on vieläkin huonommat asemat tasa-arvossaan miehiin nähden kuin meidän naisillamme, niin en minä pysty esim. islamin uskontoisia maita poistamaan ja sen myötä olevia naista aliarvostavia tapoja, kuten naisten hunnutus jne.  Suomi on hyvä maa, mutta paljon on täälläkin vielä tehtävää, että me naiset olisimme kuitenkaan ihan samoilla viivoilla miesten suhteen, ja monesti meitä naisia jarruttaa tämä lisääntymisen aiheuttamat katkokset meidän työllistymiseemme jne.  

Vierailija
20/22 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en saisi arvostaa oman syntymämaani historiallista kirjailijatarta Minnaa, joka toi kirjoissaan naisen huonoa silloista asemaa esille Suomessa, ja joka jossain suhteessa pätee vielä tänä päivänäkin, vaikkakin kehitystä on tapahtunut Suomessa naisten kohdalla monessakin kohtaa kohti tasa-arvoa miehiin nähden.  Se että jossain päin maailman maita naisilla on vieläkin huonommat asemat tasa-arvossaan miehiin nähden kuin meidän naisillamme, niin en minä pysty esim. islamin uskontoisia maita poistamaan ja sen myötä olevia naista aliarvostavia tapoja, kuten naisten hunnutus jne.  Suomi on hyvä maa, mutta paljon on täälläkin vielä tehtävää, että me naiset olisimme kuitenkaan ihan samoilla viivoilla miesten suhteen, ja monesti meitä naisia jarruttaa tämä lisääntymisen aiheuttamat katkokset meidän työllistymiseemme jne.  

Biologia on tässä kohtaan epäreilu niin siitä ei voi syyttää yhteiskunnan rakenteita. Pitäisikö miehillle antaa jo anteeksi se synnytys?