Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game of Thrones kausi 6

Vierailija
09.03.2016 |

Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.

Kommentit (900)

Vierailija
121/900 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen oli susimainen!

Vierailija
122/900 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti noin vanhat ovat harmaita, mutta tuli silti Targaryenit mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/900 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tätä mietin, sitä varmempi olen siitä, että Tyrion on kolmas dragonrider ja viimeinen piilossa oleva Targaryen:

-Punaisilla papittarilla on selkeä yhteys Targaryeneihin ja lohikäärmeisiin ja puoltavat Danaerystä. Kahdesti ollaan jo nähty, kun papitar pauhaa Danyn puolesta yleisön edessä. Ensin viime kaudella, kun Tyrion ja Varys olivat menossa bordelliin ja nyt uusimmassa jaksossa Meereenissä. Tämä puoltaa Tyrionin Targiutta, koska myös M&J:llä on jokin yhteys, M tuntee jatkuvaa vetoa J:hin ja näkee häntä jatkuvasti tulissaan. Ja muistatteko, mikä moment Tyrionilla ja punaisella papittarella oli? Onko kyseessä jotain samanlaista?

- Tyrionin Targius selittäisi hänen ulkomuotonsa. Jumalathan pelaavat Targ-lasten kohdalla noppaa, useat heistä syntyvät epämuodostuneina tai heistä tulee hulluja.

-Tyrion ei ole koskaan sopinut perheeseensä eikä ole tullut heidän kanssaan toimeen. Tämä selittäisi Tywinin puheet siitä, kuinka hän on ottanut Tyrionin omakseen vain perheen kunnia mielessä, "olet perheessä vain siksi, että en voi todistaa, ettet ole oma lapseni", "you are no son of mine!" Mahdollista tai jopa todennäköistä, että Joannasta kiinnostunut Aerys Targaryen olisikin Tyrionin isä.

-Tätä puoltaa myös se, että Tyrion tulee luontaisesti hyvin toimeen jo ensitapaamisesta lähtien sekä Jonin että Danyn kanssa. En muista, kohtasiko Tyrion Muurilla ollessaan Maester Aemonia ollenkaan ja millainen kohtaaminen se oli, hänkin kun oli Targaryen.

Miltäs kuulostaa?

Vierailija
124/900 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalathan pelaavat Targ-lasten kohdalla noppaa, useat heistä syntyvät epämuodostuneina tai heistä tulee hulluja.

Sillähän ei ole mitään asian kanssa tekemistä, että naivat lähisukulaisiaan..

Vierailija
125/900 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kirjoja, joten en tunne tuota dragonrider-asiaa, mutta ilman muuta Tyrion sopisi henkilöhahmona tuollaiseen rooliin. Itse asiassa minun on helpompi kuvitella Tyrion jonkunlaisena yliluonnollista hipovana ylväänä hahmona samoin kuin Dany. Jon Snow ei maanläheisenä typpinä niinkään istu rooliin. No, ehkä Jonista kuoriutuu näissä kuolon koettelemuksissa uusia puolia esiin ja karisma vahvistuu. 

Vierailija
126/900 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikäärmeellä on kolme päätä, Danylla on kolme lohikäärmettä, joten hän tarvitsee kaksi ratsastajaa lisää. Minä luulen, että ne ovat Tyrion ja Jon. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

Vierailija
127/900 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohikäärmeellä on kolme päätä, Danylla on kolme lohikäärmettä, joten hän tarvitsee kaksi ratsastajaa lisää. Minä luulen, että ne ovat Tyrion ja Jon. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

Tyrionin tilalle voisi laittaa Aegonin, niin saataisiin kolme Targaryenia ratsastajiksi. Toisaalta Aegonin syntyperä on vähän epävarma, joten ehkä ei.

Vierailija
128/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalathan pelaavat Targ-lasten kohdalla noppaa, useat heistä syntyvät epämuodostuneina tai heistä tulee hulluja.

Sillähän ei ole mitään asian kanssa tekemistä, että naivat lähisukulaisiaan..

No tietty se siitä johtuu, mutta osa lapsista syntyy terveinä, osa ei.

Vierailija
129/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyrionin tilalle voisi laittaa Aegonin, niin saataisiin kolme Targaryenia ratsastajiksi. Toisaalta Aegonin syntyperä on vähän epävarma, joten ehkä ei.

Jos se tosiaan on Aegon, niin sitten se on ihan selviö, mutta luulen ettei ole. Todennäköisemmin joku Blackfyre tai joku ihan nobody.

Vierailija
130/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sarjassa on muutama (2 kpl) naisia, jotka taistelevat perinteisiä naisten rooleja vastaan. Eivätkä vaan huokaile jossain mekoissa..

Vierailija
131/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sarjassa on muutama (2 kpl) naisia, jotka taistelevat perinteisiä naisten rooleja vastaan. Eivätkä vaan huokaile jossain mekoissa..

vain kaksi? brienne of tarth ja arya ovat ainakin ottaneet taistelijoita, cersei ja daenerys ovat johtajia (toinen avoimesti ja toinen poikiensa takana), ygritte oli villi metsästäjä ja soturi jne... Mekoissa huokailijoita kai ennemminkin on vain pari.

Vierailija
132/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bran,  koska mikä lie näkijä sanoi, ettei hän tule kävelemään, mutta lentämään kyllä.

Vierailija
133/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en meinaa pysyä housuissani, kun niin odotan Jon Snown (mikä nimi lieneekään oikea) virkoamista. Toivottavasti tapahtuu jo ensi jaksossa.

Noista profetioista ei niin ota selvää. Voi olla, että niiden kanssa käykin kalpaten. Mutta on kyllä mieltävirkistävää pähkäillä niitä :)

Vierailija
134/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

brienne of tarth ja arya ovat ne ainoat naiset, jotka tekevät mitä haluavat. Dany on lapsivaimo ja raiskattu, samoin cersei..

Vierailija
135/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

brienne of tarth ja arya ovat ne ainoat naiset, jotka tekevät mitä haluavat. Dany on lapsivaimo ja raiskattu, samoin cersei..

Ai jos jollekkin hahmolle on tapahtunut jossain vaiheessa jotain ikävää, heistä ei ole voinut kehittyä itsenäisiä naisia? daenerysin valta ei tarkoita mitään koska hänet myytiin alussa vaimoksi? No ok, entäs sitten se ygritte ja muut villit? yara greyjoy? meera reed? hietakyyt ja äitinsä?

Vierailija
136/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dornen hiekkavaginat sais kyl leikata sarjasta

Vierailija
137/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrion aloitti sukupuolielämänsä 13-vuotiaana (lyhyt 'avioliitto' jonkun maalaistytön kanssa) joten Tyrionilla saattaa olla jo ihan aikuisiakin lapsia jossakin. Jos nyt Targarynien verta kantavia haetaan ja Tyrion on Targaryen.  

Vierailija
138/900 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos jollekkin hahmolle on tapahtunut jossain vaiheessa jotain ikävää, heistä ei ole voinut kehittyä itsenäisiä naisia? daenerysin valta ei tarkoita mitään koska hänet myytiin alussa vaimoksi? No ok, entäs sitten se ygritte ja muut villit? yara greyjoy? meera reed? hietakyyt ja äitinsä?

Tai Melisandre. Kaipa joidenkin on vain pakko osoittaa feminististä kritiikkiä kaikkea mahdollista kohtaan...

Omasta mielestäni sarjassa on kyse hengissä selviämisestä. Fyysinen voima on tässä etusijalla, vaikka tietysti muinkin avuin moni pärjää. Miehet ovat yleensä fyysisesti vahvempia ja heidät on opetettu taistelemaan. Kukaan, kenellä ei ole ylivoimaa suhteessa muihin, ei tee mitä haluaa. GOT:ssa on paljon vahvoja naisia ja heikkoja miehiä (ja päinvastoin). Naiset käyttävät valtaa ja toimivat autonomisesti siinä missä miehetkin. Voima- ja valtasuhteita tai sattumaa ei hallitse kukaan (puhumattakaan kaikesta yliluonnollisesta), asetelmat kääntyvät päälaelleen kun onnenpyörä pyörii. 

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, millainen sarjan sitten tulisi olla, että sen naiskuva olisi monipuolisempi. Kyseessä on kuitenkin keski-ajasta ammentava fantasiasarja, joten mielestäni sukupuolien epätasa-arvo, väkivalta, alistaminen ja raiskaukset ovat osa sarjan uskottavuutta.

Vierailija
139/900 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun kommentoinnin taso heijastelee osaltaan sarjan tasoa. 'Silta'-sarjasta oli erittäin laadukas keskustelu, joka ei mm. sisältänyt sen enempää naisia kuin miehiäkään loukkaavia tai muuten vaan karkeita kommentteja.

Vierailija
140/900 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun kommentoinnin taso heijastelee osaltaan sarjan tasoa. 'Silta'-sarjasta oli erittäin laadukas keskustelu, joka ei mm. sisältänyt sen enempää naisia kuin miehiäkään loukkaavia tai muuten vaan karkeita kommentteja.

Huh, oletko lukenut sarjan arvosteluja? Taitavat olla aika ylistäviä pitkin maailmaa. Sarja on luokiteltu tasokkaaksi pitkin maailmaa. IMDB:n arvosanakin on 9.5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän