Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game of Thrones kausi 6

Vierailija
09.03.2016 |

Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.

Kommentit (900)

Vierailija
361/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Jorah ole vähän liian vanha Danylle? ;) Vaikka haluaisinkin, että Jorah olis happy. Veikkaan silti, että Danyn rinnalle tulee joku muu sankarihahmo (ei Daario). Jorah voi toki olla uskollinen oikea käsi, mutta en usko, että Danyllä on yhtä romanttiset tunteet häntä kohtaan. Tai mistä sen tietää.

Kuka Brania nyt kantaa kun Hodor on poissa? Miksei se sarvipäinen WW tullut oven läpi, kun vaikuttaa niin etevältä ja ehtiväiseltä kaverilta?

Tuleekohan Briannesta ja Tormundista vielä pari? Olisivat fyysisesti hyvä match, mutta itse vielä elättelen toiveita siitä, että Jaime jossain vaiheessa (Tommenin kuoltua?) hylkää Cersein saatuaan tarpeeksi sen negapiirteistä ja tunnustaakin rakkautensa Briannelle ;D

Miten Littlefinger ehti niin nopeasti Myyränkoloon (vai mikä se paikka oli?) ja myös Sansa oli jo heti seuraavassa kohtauksessa siellä.

Miksei Sansa kertonut Jonille totuutta keltä sai vihjeen sen yhden pohjoisen suvun tilannepäivityksestä? Olikohan Littlefingerin vinkki edes totta vai juonitteleeko jotain?

Se teatterikohtaus oli mukavan erilainen. Joffreyn näyttelijä oli pelottavan samannäköinen. Se Aryaa koulutuksen nimissä pieksevä tyttö on ärsyttävä.

Minusta se Tyrionin ja Varyksen kohtaama Red Woman -kuvio oli melko tylsä. Kenen äänen Varys oli kuullut nuorempana?

Kuoliko Childreneistä kaikki vai vain se "johtajatyttö"? Jos he olivat luoneet White Walkerit puolustautuakseen ihmisiltä, on hieman outoa, että walkerit ovat kääntyneet heitä vastaan. Ja miksi näin kävi. Luulisi noiden tuhansia vuosia (?) eläneiden metsien lasten olevan tämän vaihtoehtoisen maailman viisainta kansaa, jolle ei synny tuon tason mokia :D

Vierailija
362/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Jorah ole vähän liian vanha Danylle? ;) Vaikka haluaisinkin, että Jorah olis happy. Veikkaan silti, että Danyn rinnalle tulee joku muu sankarihahmo (ei Daario). Jorah voi toki olla uskollinen oikea käsi, mutta en usko, että Danyllä on yhtä romanttiset tunteet häntä kohtaan. Tai mistä sen tietää.

Kuka Brania nyt kantaa kun Hodor on poissa? Miksei se sarvipäinen WW tullut oven läpi, kun vaikuttaa niin etevältä ja ehtiväiseltä kaverilta?

Tuleekohan Briannesta ja Tormundista vielä pari? Olisivat fyysisesti hyvä match, mutta itse vielä elättelen toiveita siitä, että Jaime jossain vaiheessa (Tommenin kuoltua?) hylkää Cersein saatuaan tarpeeksi sen negapiirteistä ja tunnustaakin rakkautensa Briannelle ;D

Miten Littlefinger ehti niin nopeasti Myyränkoloon (vai mikä se paikka oli?) ja myös Sansa oli jo heti seuraavassa kohtauksessa siellä.

Miksei Sansa kertonut Jonille totuutta keltä sai vihjeen sen yhden pohjoisen suvun tilannepäivityksestä? Olikohan Littlefingerin vinkki edes totta vai juonitteleeko jotain?

Se teatterikohtaus oli mukavan erilainen. Joffreyn näyttelijä oli pelottavan samannäköinen. Se Aryaa koulutuksen nimissä pieksevä tyttö on ärsyttävä.

Minusta se Tyrionin ja Varyksen kohtaama Red Woman -kuvio oli melko tylsä. Kenen äänen Varys oli kuullut nuorempana?

Kuoliko Childreneistä kaikki vai vain se "johtajatyttö"? Jos he olivat luoneet White Walkerit puolustautuakseen ihmisiltä, on hieman outoa, että walkerit ovat kääntyneet heitä vastaan. Ja miksi näin kävi. Luulisi noiden tuhansia vuosia (?) eläneiden metsien lasten olevan tämän vaihtoehtoisen maailman viisainta kansaa, jolle ei synny tuon tason mokia :D

Itse elättelen toiveita, että Jonin ja Danyn välille saataisiin kunnon rakkaustarina! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman koskettava oli Hodorin kuolema!

Mutkin yllätti kyyneltulva täydellisesti.

Käsitin sen niin, että kun kerran Hodor on koko elämänsä hokenut sanaa, jota hänelle huudettiin kuoleman hetkellä, Hodor oli siis tietoinen kaiken aikaa, miten loppu tulee?

Eikö Jorah tapellut niiden tautia kantaneiden kanssa jossain meriloukossa, kun pakenivat Tyrionin kanssa? Vai oliko edes Tyrionin kanssa, mulla muisti pätkii.

Nuori hodor sai näyssä jonkinlaisen yhteyden branniin (vähän niinkuin eddard oli kuulevinaan brannin huutamassa isäänsä muttei kuitenkaan nähnyt tätä). Hodor katsoi brannia suoraan silmiin ja kuuli taustalla kaikuvan "hold the door"-huudon ennenkuin sai epilepsiaa muistuttavan kohtauksen, eli ilmeisesti tuo tilanne oli eri tavoin liikaa ihmismielelle. En usko että hodorilla oli mitään tietoa tulevaisuudesta, mutta menivain "rikki" tuosta kokemuksesta.

Oli kyllä omallakin kohdalla ainoa jakso missä olen vollottanut.

Vierailija
364/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää itkin silmät päästäni Hodorin takia, onneksi en ole ollut näköjään ainoa 😁😁

Vierailija
365/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain kerrottu oliko tuo juuri nähty Hodorin nimeen liittyvä tarina George R.R. Martinin ideoima vai sarjan käsikirjoittajien oma keksintö? Erittäin nerokas ja koskettava. Jos on Martinin, olikohan hänellä ollut se tiedossa jo siitä lähtien kun Hodor ensimmäisen kerran esiteltiin kirjassa vai syntyiköhän tarina nimelle vasta myöhemmin..?

Vierailija
366/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aryaa kouluttava "tyttö" on muuten 36-vuotias mutta esiintyy vain nuoren tytön ruumiissa.

Vierailija
367/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, Jorah on liian vanha Danylle, mutta sopisi valtaistuimen varjoihin mainiosti, suojelijaksi. Platonista rakkautta, kun taas seksi on vain seksiä (Daario). Luulen, että Dany istuisi valtaistuimella yksin, ei tarvitse miestä rinnalleen ja perillisiähän ei tule kuitenkaan.

Minä puolestani veikkaan, että Brienne kuolee taistelussa puolustaessaan jotakuta (Sansa?), ja että Greyjoyn sisarukset liittoutuvat Danyn kanssa.

Littlefinger houkuttelee varmasti jotakin, mieshän on kiero kuin korkkiruuvi. En vielä tiedä mitä.

Teatterikohtauksen tarkoitus jäi vähän hämäräksi, vai saiko Arya vasta nyt tietää Sansan vaiheista? Aryan koulutus ei kyllä etene turhan vauhdikkaasti. Muuten ei haittaa, Jaqenia katselee mielellään ;), mutta hitto kun ne kohtaukset ovat yhtä pimeässä hiippailua!

Vierailija
368/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain kerrottu oliko tuo juuri nähty Hodorin nimeen liittyvä tarina George R.R. Martinin ideoima vai sarjan käsikirjoittajien oma keksintö? Erittäin nerokas ja koskettava. Jos on Martinin, olikohan hänellä ollut se tiedossa jo siitä lähtien kun Hodor ensimmäisen kerran esiteltiin kirjassa vai syntyiköhän tarina nimelle vasta myöhemmin..?

Oli Martinin idea. Ja veikkaisin että alunperin ollut tiedossa (ammattikirjailijat suunnittelevat tarinankulun aika tarkkaan ennen valtavan kirjasarjan aloittamista).

Vierailija
369/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, Jorah on liian vanha Danylle, mutta sopisi valtaistuimen varjoihin mainiosti, suojelijaksi. Platonista rakkautta, kun taas seksi on vain seksiä (Daario). Luulen, että Dany istuisi valtaistuimella yksin, ei tarvitse miestä rinnalleen ja perillisiähän ei tule kuitenkaan.

Minä puolestani veikkaan, että Brienne kuolee taistelussa puolustaessaan jotakuta (Sansa?), ja että Greyjoyn sisarukset liittoutuvat Danyn kanssa.

Littlefinger houkuttelee varmasti jotakin, mieshän on kiero kuin korkkiruuvi. En vielä tiedä mitä.

Teatterikohtauksen tarkoitus jäi vähän hämäräksi, vai saiko Arya vasta nyt tietää Sansan vaiheista? Aryan koulutus ei kyllä etene turhan vauhdikkaasti. Muuten ei haittaa, Jaqenia katselee mielellään ;), mutta hitto kun ne kohtaukset ovat yhtä pimeässä hiippailua!

Ärh, tekstinsyöttö...Littlefinger juonittelee, piti kirjoittamani

Vierailija
370/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa ja yksi ihminen piti mulle kohteliaasti ovea auki. Meinasin purskahtaa itkuun kun mieleen tuli vain yksi lause. 😢

Vierailija
371/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuskohan Hodor itse ihan siinä lopussa mistä kaikki johtuu ja miksi siitä tuli retardi mutta samalla tiesi että velvollisuus on pitää ovea kiinni vaikka henki menisi. Ja menihän se.

Surkeaa jos nähdään Hodor vielä wight-armeijassa.

Jos se puutyttömikälie "teki" white walkerin ihmisestä niin miksi ne lahtaa ihmisiäkin surutta? Menikö ohjelmointi jotenkin vikaan ja nyt ne lahtaa kaikkia. Ihme hommaa kun osataan "tehdä" tuollainen taikaotus joka herättelee kuolleista taistelijoitakin mutta ei sitten osata kääntää sitä pois päältä.

Vierailija
372/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta hitto kun ne kohtaukset ovat yhtä pimeässä hiippailua!

Tämä. Vaihdoin windowsin ubuntuun ja videot jostain syystä pimeni vielä entisestään. Nyt oli pakko etsiä joku nappi että näki mitään etenkin loppukohtauksesta, onneksi VLC:stä löytyi kirkkaus ja kontrasti napit millä parani.

Vierailija
373/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuskohan Hodor itse ihan siinä lopussa mistä kaikki johtuu ja miksi siitä tuli retardi mutta samalla tiesi että velvollisuus on pitää ovea kiinni vaikka henki menisi. Ja menihän se.

Jos se puutyttömikälie "teki" white walkerin ihmisestä niin miksi ne lahtaa ihmisiäkin surutta? Menikö ohjelmointi jotenkin vikaan ja nyt ne lahtaa kaikkia. Ihme hommaa kun osataan "tehdä" tuollainen taikaotus joka herättelee kuolleista taistelijoitakin mutta ei sitten osata kääntää sitä pois päältä.

Martin on itse kertonut, että halusi fantasiamaailmassaan taian olevan harvinainen ja outo asia. Ei sellainen jota ymmärretään, jota osataan käsitellä ja jota ollaan aina käyttämässä. Taikaa vain on, jotkut ovat keksineet miten sitä voi käyttää, mutta kukaan ei todellisuudessa ymmärrä tai hallitse sitä kovinkaan hyvin.

Vierailija
374/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko seuraavasta jaksosta julkaistu jo trailer vai milloin se yleensä tulee?

Vierailija
375/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martin on itse kertonut, että halusi fantasiamaailmassaan taian olevan harvinainen ja outo asia. Ei sellainen jota ymmärretään, jota osataan käsitellä ja jota ollaan aina käyttämässä. Taikaa vain on, jotkut ovat keksineet miten sitä voi käyttää, mutta kukaan ei todellisuudessa ymmärrä tai hallitse sitä kovinkaan hyvin.

OK mutta aika hyvin ne puutytöt kuitenkin taikaa osasi käyttää kun osasivat loitsia johonkin ihmeen murkulaan sellaiset ominaisuudet että kun sen tökkää ihmisen rintaan niin siitä tulee white walker. Ei ihan Taika 101 juttuja, olettaisin.

Vierailija
376/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK mutta aika hyvin ne puutytöt kuitenkin taikaa osasi käyttää kun osasivat loitsia johonkin ihmeen murkulaan sellaiset ominaisuudet että kun sen tökkää ihmisen rintaan niin siitä tulee white walker. Ei ihan Taika 101 juttuja, olettaisin.

suosittelen lukemaan kirjat

Vierailija
377/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää itkin silmät päästäni Hodorin takia, onneksi en ole ollut näköjään ainoa 😁😁

Et ole ainoa. Itkin myös silmät päästäni ...

ja illalla selitin kohtausta tyttärelleni (joka ei seuraa GoT:ia kuin sen verran että tietää päähahmot jne.) ja kesken selityksen aloin taas itkemään kun selitin sitä "hold the door ..

hold the door .. h the oor .. ho dr .. hodor ... "

Sniiif!

:D

Vierailija
378/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sarja saa mun tunteille samanlaisen reaktion aikaan kun se jos Ramsey olis mun terapeutti

Vierailija
379/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että Hurtta ei kuollut. Tuleeko vielä pelastamaan Aryan jostain pinteestä? Tykkäsin Hurtasta!

Vierailija
380/900 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää sarja saa mun tunteille samanlaisen reaktion aikaan kun se jos Ramsey olis mun terapeutti

Niinpä. En ole lukenut kirjasarjaa, mutta muistan tarkalleen hetken, jolloin jäin koukkuun. Silloin, kun kiipeilevä Bran näki Lannisterin sisarusten keskinäisen lemmenhetken ja tönäistiin ikkunasta. "The things I do for love."

Totaalinen mindfuck, "mitä, eihän noin voi tehdä!" ...ja totaalinen koukku oli valmis. Ja voi kuinka niitä tunteita onkaan sittemmin hierretty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän