Game of Thrones kausi 6
Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.
Kommentit (900)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli fani välittömästi kun Ned Starkilta putosi pää. Todellakin arvaamaton sarjaveto, kellään ei ole tarinasuojaa. Ehkä? Voi helvettiläinen ei edes hurjasusilla..
Hauska yksityiskohtahan muuten on, että Ned on ainoa Point of view -hahmo joka on kuollut ja myös pysynyt kuolleena. Martin on todennutkin blogissaan että maineestaan huolimatta hän harvemmin tappaa juonen keskiössä olevia hahmoja.
Itse olen havainnut, että mitä merkityksettömämpi hahmo on, sitä odennäköisemmin hän kuolee arvaamattomien syiden/huonon tuurin takia -sen sijaan tärkeät henkilöt kuolevat usein tekemiensä virheiden ja huonojen valintojen seurauksena. Tähän on syynä se, että lukija tuntisi itsensä huijatuksi jos tärkeä henkilö kuolisi puhtaasti sattuman seurauksena.
Mitä tuo tarkoittaa tuo point of view-hahmo? Miksei Joffrey, Catelyn, Robb, Stannis tai King Robert olleet point of view-hahmoja?
Se kirja on jaettu kappaleisiin ja kerrotaan aina tietyn hahmon näkökulmasta. Bran on esim yksi POV hahmoista, ja hänen kappaleet(nimetty siis BRAN) skippasinkin ensimmäiset 3 kirjaa ohi kun ne metsäseikkailut ei kiinnostanut pätkääkään.
Heh, minäkin skippasin (tai enemmänkin skimmasin) ekat Branin chapterit juuri niiden tylsyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli fani välittömästi kun Ned Starkilta putosi pää. Todellakin arvaamaton sarjaveto, kellään ei ole tarinasuojaa. Ehkä? Voi helvettiläinen ei edes hurjasusilla..
Hauska yksityiskohtahan muuten on, että Ned on ainoa Point of view -hahmo joka on kuollut ja myös pysynyt kuolleena. Martin on todennutkin blogissaan että maineestaan huolimatta hän harvemmin tappaa juonen keskiössä olevia hahmoja.
Itse olen havainnut, että mitä merkityksettömämpi hahmo on, sitä odennäköisemmin hän kuolee arvaamattomien syiden/huonon tuurin takia -sen sijaan tärkeät henkilöt kuolevat usein tekemiensä virheiden ja huonojen valintojen seurauksena. Tähän on syynä se, että lukija tuntisi itsensä huijatuksi jos tärkeä henkilö kuolisi puhtaasti sattuman seurauksena.
Mitä tuo tarkoittaa tuo point of view-hahmo? Miksei Joffrey, Catelyn, Robb, Stannis tai King Robert olleet point of view-hahmoja?
Se tarkoittaa hahmoa, jonka suusta tai näkökulmasta tarinaa kerrotaan kirjassa.
Ok. En ole kirjoja lukenut, mutta koska siinä on niin paljon eri hahmoja eri puolilla maailmaa, niin tuntuu oudolta ettei esim Stannisin tai Robbin vaiheita ole kerrottu heidän omasta näkökulmastaan.
Olihan Catelyn pow-hahmo ja se kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tuo teki, mutta onko hän yhä kuollut?
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten kirjoissa kävi, eikös Catelyn tullut takaisin Lady Stoneheartina? Jatkuiko pov-meininki vai oliko ulkopuolisempi hahmo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten kirjoissa kävi, eikös Catelyn tullut takaisin Lady Stoneheartina? Jatkuiko pov-meininki vai oliko ulkopuolisempi hahmo?
Toistaiseksi ei ole ollut pov-kappaleita. Voisi olla mielenkiintoista nähdä mitä LS-Catelynin pään sisällä liikkuu.
Olen iloinen siitä, että Jon palasi normaalina, omana itsenään (ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella) eikä jonain white walkerina tai maagisena ylösnousseena.
Onko tämä jonkun mielestä ihan oikeasti hyvä sarja?
Luokattoman surkeaa dialogia, en tiedä auttaisiko edes ammattitaitoiset näyttelijät, mutta ainakin nykyisillä ihan hirveää. Ja kuvaus välillä luokkaa Kauniit ja rohkeat - puhutaan kameralle. Tarina etenee hitaasti jos ollenkaan ja "yllättävät" juonenkäänteet ovat joko turhia tai muuten vain silkkaa seksillä / teurastamisella mässäilyä.
Viihdearvon vuoksi katson. Paskempiakin sarjoja olen kyllä nähnyt, mutta tämän hypetystä en vain tajua.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen siitä, että Jon palasi normaalina, omana itsenään (ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella) eikä jonain white walkerina tai maagisena ylösnousseena.
Se oli hyvä juttu. Joitain traumoja Jonilla aika varmasti on, toivotaan vain ettei Melisandre saa sotkettua hänen päätään.
Minusta vuorosanat / käsikirjoitus on ollut tällä kaudella vähän huonompaa kuin aiempina kausina (muutamia melko vaivaannuttavia dialogeja). Harmi. Johtuukohan siitä, ettei nyt ole tiiviimpää kirjan tarinaa, johin nojata.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jonkun mielestä ihan oikeasti hyvä sarja?
Luokattoman surkeaa dialogia, en tiedä auttaisiko edes ammattitaitoiset näyttelijät, mutta ainakin nykyisillä ihan hirveää. Ja kuvaus välillä luokkaa Kauniit ja rohkeat - puhutaan kameralle. Tarina etenee hitaasti jos ollenkaan ja "yllättävät" juonenkäänteet ovat joko turhia tai muuten vain silkkaa seksillä / teurastamisella mässäilyä.
Viihdearvon vuoksi katson. Paskempiakin sarjoja olen kyllä nähnyt, mutta tämän hypetystä en vain tajua.
Aika vahvat mielipiteet sulla, GoT on saanut ylistystä juuri erinomaisesta näyttelijäkaartistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vuorosanat / käsikirjoitus on ollut tällä kaudella vähän huonompaa kuin aiempina kausina (muutamia melko vaivaannuttavia dialogeja). Harmi. Johtuukohan siitä, ettei nyt ole tiiviimpää kirjan tarinaa, johin nojata.
Sama huomattu. Ei tekis mieli ruveta haukkumaan käsikirjoittajia vielä tässä vaiheessa kuten moni tuntuu tekevän, katotaan kuinka tilanne kehittyy. Dornen kohtaukset (jotka ovat sieltä heikoimmasta päästä) ovat ilmeisesti uuden käsikirjoittajatiimin käsialaa.
Jotenkin näyttää siltä mun simmuun nyt jo että Jon ja Dany päätyy jollain tavalla kimppaan.
JOHN SNOW HERÄSI PRKL HENKIIIIIIN!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin näyttää siltä mun simmuun nyt jo että Jon ja Dany päätyy jollain tavalla kimppaan.
Mä olen "nähnyt" tämän jo kauan aikaa sitten ja salaa toivonut sen tapahtuvan :)
Vierailija kirjoitti:
Taitavat mahdollisesti vain olla läheistäkin sukua. Mutta juu eiköhän tästä joku vielä väännetä, että paneskelevatkin vielä keskenään tietämättä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat mahdollisesti vain olla läheistäkin sukua. Mutta juu eiköhän tästä joku vielä väännetä, että paneskelevatkin vielä keskenään tietämättä tätä.
Eikös se ole ollut noilla Targaryeneillä ihan tapana panna omia sukulaisia. Se ei ole niille este, vaan kiihoke. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Targeille insesti ei ole koskaan ollut este suhteelle...
Stark: Winter Is Coming
Lannister: Hear Me Roar
Targaryen: Mitä Serkumpi, Sitä Herkumpi
Just näin. Ja Catelynhan muuten oli PoV-hahmo, mutta....