Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välinpitämättömyys omista ongelmista. Ei jaksa vain välittää enää.

Vierailija
08.03.2016 |

Pikkuhiljaa olen lakannut välittämästä juuri mistään. En välitä vaikka kuljen rikkinäisillä vaatteilla ja haisen paskalle. Toki kiinnostaa muiden mielipiteet ja pidän kulissia yllä, että on ainakin meikkivoide ja suht. siistit vaatteet kun olen ihmisten ilmoilla. Enkä näytä masentuneisuutta, yritän vain olla hengessä mukana parhaani mukaan vaikka oikeasti olisi aivan samantekevää jos menestyisin. No en kyllä halua läheisteni surevan. Minua moni rakastaa ja olenkin hyvä ihminen ja autan. Kaikkia paitsi itseäni ei jaksa.
En jaksa välittää tuhansien eurojen veloista ja laskuista. Olen myös rahapeliriippuvainen. Kai siinä toivossa, että voitan paljon ja pääsisi veloista eroon.
En uskalla kohdata enää edes menneisyyttäni. Kun pahat kokemukset lävähtävät mieleen niin suljen sen heti pois. Tahtomattakin ajatus ei anna minun vaeltaa negatiivisiin asioihin joita olen itse tyrinyt ja mitä olen kokenut. Ajattelu stoppaa heti ja siirtyy muualle.
En jaksa välittää syönkö vai enkö. Miten paljon ahmin tai edes miksi söisin. Syön tai en enkä välitä.
Voin olla päiviä syömättä tai elää vähällä ruualla eikä hetkauta. Lemmikkien ruuat kyllä ostan ja paska-astian siivoon, niistä jaksan välittää.
Ainut asia mistä välitän niin muiden mielipiteet. Näytänkö tarpeeksi hyvältä, puhunko liikaa vai en, kuulostanko typerältä, pakko olla iloinen ja vahva, olenko töissä tarpeeksi reipas. Koko ajan mietin päässäni mitä muut ajattelevat ja analysoin heidän ilmeestään ja puheestaan olenko heistä kiva vai en. Jos minusta joku ei pidä niin inhoan itseäni ja yritän olla vain mukavampi. Koko elämäni pyörii muiden ympärillä, ei minun.
Vihaan työtäni mutta vanhemmat ovat minusta nyt ylpeitä sekä ystävät joten maailmani kaatuu jos saan potkut nyt kun koeajalla olen. Pettyvät sitten ja olen vielä syvemmällä suossa raha-asioiden kanssa kun palkkaakaan ei juokse. Olen toivonut ja toivon sairautta johon kuolisin tai sellainen sairaus. että olisi syy olla tekemättä mitään ja kukaan ei voisi tuomita.
Tykkään antaa ensi vaikutelmia itsestäni ja jutella pinnallisesti ja flirttailla miesten kanssa mutta en kye vakavaan suhteeseen sillä pelkään heidän näkevän minut, kuka olen ja minkä näköinen vaikkapa alasti tai ilman meikkiä. Tai kuinka arka ja ujo oikeasti olen.
Ysävät kyllä tuntevat minut ja tietävät että minussa on monta puolta, herkkää ja todella ujoa mutta harvoin sen näytän edes heille tai saatika vanhemmille.

Olen vasta hyvin nuori. 20v. En koe olevani masentunut, on vain sellainen fiilis, että tekisi mieli nauraa kaikille, haistattaa vitut ja olla vain välittämättä. Olen muuttunut kyyniseksi ja hyvin kovan kuoren olen rakentanut. Kukaan suojani alle tuskin pääsee ja moni uusi tuttu sen on jo nähnytkin. Töissäkin olen vain mielummin omissa oloissani ja hoidan mitä on hoidettava.

Olenko sairas, mitä minä olen ja miten minun nyt tähän pitäisi suhtautua.
Tämän keskustelun halusin tehdä jotta voisin jotenkin avata päätäni. Niin kova tunnelukko on etten tiedä miten löytää avain kun en uskalla etsiä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain ihan rauhassa sellainen kuin olet ja lakkaa välittämästä mitä muut ajattelevat. Jos haluat jotain muutosta niin tee se vain itseäsi varten!!!!

Vierailija
2/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehtyisin. * hiton puhelin kun korjaa itse sanat. Voi olla vähän sekavaa tekstiä mutta olen kiitollinen jos joku vaivautuu lukemaan ja vastaamaan !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole vain ihan rauhassa sellainen kuin olet ja lakkaa välittämästä mitä muut ajattelevat. Jos haluat jotain muutosta niin tee se vain itseäsi varten!!!!

Voi kun olisi niin helppoa. Tuntuu, että olen tavallaan luovuttanut itseni suhteen. Yritän kyllä tsempata ja ponnistaa menemään mutta en itseni takia. En ymmärrä miksi minä oon tämmöinen, jostain tarvisin intohimoa elämään. En edes osaa sanoa mitkä asiat minua oikeasti kiinnostaa :D

ap

Vierailija
4/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tutulta kuulostaa.

En kehtaa kommentoida enempää, koska ei muotidiagnooseja oikeasti ole olemassakaan,

Et voi olla älykäs tai erityisherkkä koska ei vaan voi olla niin.

Vierailija
7/9 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin nuori ja haet vasta itseäsi, ei taida olla hirveän harvinaista että tuossa iässä ihmisellä on höntti olo ja eksistentialistinen angsti. Itse en ollut edes varma onko koko maailma omaa mielikuvitustani. Pikku hiljaa opit tuntemaan itseäsi ja toivottavasti elämään itsellesi. Jos meikkivoide ei ole sun juttu niin voit olla ihan naturellina, ei sun asiat oikeasti kiinnosta kovin paljo muita ihmisiä kuin ehkä lähisukulaisia. Toisaalta vähän tyhmemmässäkin työssä kannattaa olla ettei raha-asiat romahda ja ote elämästä katoa, sitä kiinnostavampaa hommaa voi miettiä ja pikkuhiljaa hakea siinä samalla. Ehkä kuitenkin hyötyisit vaikkapa keskusteluavusta, ja lääkäri voisi tsekata että kilpirauhanen toimii eikä ole anemiaa, koska uupumuksen taustalla voi olla joku noinkin yksinkertainen syy.

Vierailija
8/9 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja lopeta se pelaaminen, siitä suosta et pääse edes vaikka saisit ison voiton -kohta sekin on pelattu- ja peliriippuvuus vaan pahentaa oloasi. Hae apua vaikk a peluurista. Velat maksetaan töitä tekemällä eikä voitoista haaveilemalla.

Vierailija
9/9 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välitä omista ongelmista, enkä siitä mitä muut minusta ajattelee. Mikä ihanan vapauttava olotila! Minulla kesti tosin nelikymppiseksi asti että opin olemaan ottamatta elämää ja ongelmia niin kovin vakavasti. Ihmisten mielipiteistä välinpitämättömäksi opin jo kolmekymppisenä. 

Mutta nyt,  vaikka tapahtuisi erilaisia henkilökohtaisen elämän kriisejä kuten työttömyys, läheisen kuolema (tällainen tapahtui viime viikolla), mikään ei enää aiheuta suuria tunnekuohuja. Lähinnä vain huokauksen, että tällaista elämä on, ainaista luopumista kunnes lopulta täytyy luopua omasta terveydestä ja elämästäkin. Niin sitä sitten vaan kriisien keskelläkin menee eteenpäin kuin höyryjuna, koska mikään inhimillinen ei enää kovin syvästi järkytä.