Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä jo välikausivaatteet käytössä?

Vierailija
08.03.2016 |

Useimmilla ulkoilijoilla on jo ollut päällä varsin kevyen ja ohuen näköiset ulkoiluvaatteet vaikka lämpötila on hädin tuskin nollan yläpuolella ja on tuulista ja sataa märkää räntää tai jopa silkkaa vettä ja on aivan koleaa ja kosteaa. Maassakin on vielä kosteaa lunta. Ollaanko meillä ainoat jotka vielä käyttää toppavaatteita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kevyttoppatakkia tällä kelillä, lapsella vaihdellen toppapuku tai vuorellinen kurapuku. En laittaisi suin surminkaan vielä kevättakkia päälleni, jäätyisin välittömästi.

Vierailija
2/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi (2v) käyttää toppapukua vielä. Leikkii muutenkin niin paljon istualtaan/maatasossa että parempi olla paksulti päällä kun maa hohkaa kylmää vaikka muuten tuntuukin suht lämpimältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein collegepaita, fleecetakki ja kuoritakki, kävellessä mun tulee jo kuuma toppatakissa. Lapsella vielä toppapuku.

Vierailija
4/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tulisi kylmä ja märkä kevätulkoilupuvulla. Se on niin ohut että siitä menee tuolainen tuuli läpi ja sateen tuoma kosteus tekee märän olon ja vähänkin jos istuu märkään lumeen niin on takamus märkänä.

Vierailija
5/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sellaiset on? Kuulostaa porvaritouhulta. Collarit menee vuoden ympäri, samoin nämä kävelykengät. Takkeja mulla on kaksi: paksu takki ja verkkatakki. Kesällä sitten ilman takkia. Nyt vielä paksu takki käytössä

Vierailija
6/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne sellaiset on? Kuulostaa porvaritouhulta. Collarit menee vuoden ympäri, samoin nämä kävelykengät. Takkeja mulla on kaksi: paksu takki ja verkkatakki. Kesällä sitten ilman takkia. Nyt vielä paksu takki käytössä

Pärjäätkö muka oikeasti koko kevään ja syksyn pelkällä verkkatakilla? Siitähän menee tuuli ihan armottomasti läpi ja se imaisee jokaisen sadepisaran. Kyllä mulla ainakin on keväällä ja syksyllä tuulitakki verkkatakin päällä. Eikä sekään takaa suojaa jos tuulee kovasti ja sateessa vesi tulee helposti läpi niin että verkkatakki kastuu alla. Mutta ei tulisi mieleenkään mennä ulos ilman tuulitakkia pelkällä verkkatakilla

Vierailija
7/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on usein collegepaita, fleecetakki ja kuoritakki, kävellessä mun tulee jo kuuma toppatakissa. Lapsella vielä toppapuku.

Eikö kuoritakki ole sellainen ihan ohut? Eikö siitä mene tuuli ja kosteus helposti läpi?

Vierailija
8/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikelivaate on jonkun markkinoijan keksimä höpöhöpöjuttu. Erilaisille lämpötiloille ja olosuhteille on erilaiset vaatteet. Suomessa on enemmän kuin kesä-väli-talvi -kelejä, joten jos sellaista noudattaa on melko suurella varmuudella melkein aina väärin/epämukavasti pukeutunut. Luovu tuosta lokeroajattelusta ja avaa ovi aina ennen ulosmenemistä ja valitse sen mukaan sitten takki ja tarvittaessa alle erilaista vaatetta.

Vierailija
9/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toppatakki on liian kuuma näillä +2 keleillä (mulla on vain se yksi talvitakki). Joten käytössä on trenssi, joka on kyllä paksuhko ja sateenkestävä eli täydellinen tälle kelille, kun taivaalta tulee vettä ja loskaa niskaan.

Vierailija
10/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppapuku, kunnes routa on sulanut.

Vierailija
11/17 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kävelyllä verkkatakki ja kuoritakki päällä. Lämmintä 3 astetta. Ei ollut kylmä eikä tuuli päässyt tiiviin kuoritakin läpi.

Vierailija
12/17 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista välikausivaatteita.

Vierailija
13/17 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku voi pärjätä ilman välikausivaatteita? Tai mitä nimitystä niistä nyt sitten käyttääkin, yhtä hyvin voi puhua kevättakista, syystakista, tuulipuvusta tai kuoripuvusta. Mitä laitatte päällenne kun on lämpötila lähellä nollaa ja mahdollisesti vielä sataa ja tuulee? Ei oikein toppa- eikä kesävaatteet sopi kummatkaan siihen keliin.

Vierailija
14/17 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan päälle aina sään mukaisesti. Välikausivaatteet päälle vaikka keskellä talvea tai kesää jos sää sitä edellyttää. Toppavaatteet otettiin käyttöönkin vasta joulun alla.

Vierailija
15/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 astetta lämmintä eikä ole kyllä enää kellään vastaantulijalla ollut toppavaatteita.

Vierailija
16/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vk-vaatteet, lämmintä jo 10 astetta.

Vierailija
17/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on talvikengät ja talvitakki. Housuina leggingsit kuten läpi talven oli.

Kun jäät lähtevät kunnolla teiltä, laitan toiset kengät.

Kohta voi vaihtaa kesätakkiinkin. Lenkillä tosin tietysti aina kesätakki, siinä tulee hiki.