Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran maha mouruaa eikä syö mitään

Vierailija
08.03.2016 |

Minulla on 5 vuotias Yorkshirenterrieri.
Viime yönä koiran maha rupesi mouruamaan, ja menimme ulos niin teki kakat. ( ei mitään ripulia eikä ole oksentanut)
Tänään koira ei ole syönyt mitään eikä vettä juonut. Olen pakolla laittanut ruiskulla koiran suuhun vettä.
On muutenkin vaisu ja hakeutuu lähelle kokoajan. Osaako kukaan sanoa mitä tämä on? Ja onko mitään vinkkejä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että on vaan syönyt epäsopimatonta. Katsoisin tilannetta huomiseen ja veisin lääkäriin, jos tilanne on vielä sama.

Hyvä kun juotat koiraa, koska nesteytys on tärkeää varsinkin kun on pieni koira kyseessä.

Vierailija
2/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin kyllä heti lääkäriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaapa paljon sun koiran kakkaaminen :)

Vierailija
4/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna canikuria, meillä se tepsii!

Vierailija
5/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tosiaan, että juo/saa nestettä. Hae apteekista canikur-nimistä lääkettä ja anna sitä yhtenä tai kahtena päivänä. Itsellä on vanha jack russeli ja hyvinkin usein (pari kertaa kuussa) sillä on tuo sama "vaiva". On ilmeisesti lenkillä imeskellyt jotain epäsopivaa ja vatsa ei tykkää. Menee ohi noin vuorokaudessa. Yleensä.

Vierailija
6/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin viimeistään huomenna eläinlääkäriin. Voi tarvita nesteytystä vaikka saisit vähän juotettuakin. Yleensä koiralla ruokahalun ja janon puuttuminen ei ole pikkujuttu. Lähelle hakeutuminen kertoo usein kivusta tai voimakkaasta pahoinvoinnista.

Vierailija
7/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista ja ei niin ihanista kommenteista.

Kaapista löytyykin canikuria katson tepsisikö se. Ap

Vierailija
8/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain olen lukenut, että just yorkeilla on vatsaongelmia jonkin verran. Toivottovasti koira tulee kuntoon :)

Vierailija
9/15 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pitää saada päivittäin 0,5dl nestettä painoa kohden vuorokaudessa

Vierailija
10/15 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun laivakoirallani myös masu mouruaa välillä kuin olisi kissan syönyt. Eikä ruoka maita. Olen saanut tilanteen rauhoittumaan viidessätoista minuutissa syöttämällä 2 hiilitablettia murskattuna jogurttiin. Hiilitablettia on määrätty ihmisellekin ripuliin ja ilmavaivoihin.

Vierailija
11/15 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mäyriäinen, joka teki ajoittain ihan vastaavaa. Silloin ei auttanut muu, kuin syöttää lusikalla. Sitten mentiin taas pitkiäkin aikoja ihan normaalisyönnillä.

Vierailija
12/15 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasi on niin pieni, että soittaisin eläinlääkärille ja kysyisin ohjeita. Normikoiralle riittää pariksi päiväksi maustamattomasta kanasta tehty kanaliemi ja ylikeitetty riisi.

Vierailija
13/15 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että koirasi on saanut liikaa ruokaa, eikä sillä ole nälkä. Kai punnitset koirasi jokaisen aterian? Noin pienellä koiralla viidenkin nappulan yliannostus on vaarallinen, ja voi aiheuttaa ummetusta.

Koira on nyt tosin ulostanut, mutta jos se on jatkuvasti saanut liian suuria annoksia ja olo on nyt ulostamisen myötä helpottunut, saattaa ihan itse olla päättänyt pitää paastopäivän.

Vierailija
14/15 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on aloitettu 8.3.2016. Todennäköosesti vaiva on jo ohi. Kiitos vinkeistä. En ole aloittaja mutta vinkit ovat tarpeen.

Vierailija
15/15 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla koiralla vatsavaivojen syyn aiheuttajaksi selvisi aavistuksen koholla oleva haima-arvo. Jos koiralla siis pidempään vatsavaivoja, voisi olla hyvä ottaa verikokeet. Nyt oma koira saa vähärasvaista ruokaa ja vaivat pysyneet ruuan myötä poissa. Toivottavasti sait/saat helpotusta koirasi tilanteeseen!