Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini sai Kysissä hengenvaarallisen ruoka-annoksen

Vierailija
08.03.2016 |

"15-vuotias suonenjokelainen tyttö sai hengenvaarallisen allergisen reaktion Kuopion yliopistollisessa sairaalassa (KYS) viime perjantaina, kun sairaalaan annokset toimittava Servica toi vaikeasti maidolle ja kanamunalle allergiselle tytölle väärän ruoka-annoksen.
– Ruoassa olikin maitomuusia, vaikka osaston henkilöstö kysyi Servicalta kahteen kertaan ruuan oikeellisuudesta. Oireitani hoiti kolme lääkäriä ja neljä hoitajaa. Kurkkuni turposi ja pyörryin. Minulle annettiin muun muassa kortisonia ja lisähappea. Vanhemmilleni ilmoitettiin, että tilanteen vakavuuden vuoksi minua kannattaa tulla katsomaan välittömästi, sillä hengenlähtö oli lähellä."

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Teini-joutui-hengenvaaraan-sairaalas…

Käsittämätöntä. Ja käsittämätönt' ettei saa korvauksia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 3v poika sai allergiasairaalassa Helsingissä kalakeittoannoksen, eteensä, on erittäin vakavasti kala-allerginen. Onneksi olin paikalla. Oma allerginen reaktio tuli ensin.

Vierailija
2/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaukset oli tälläkin lompakkoloisella ensimmäisenä mielessä? Jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moinen toimija tulisi poistaa alalta vaarallisena, ettei jatkossa tapahtuisi tällaista.

Vierailija
4/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on voinut sekoittaa annokset. Kysin hoitajat ovat ammattitaidottomia, välinpitämättömiä ja liian monelle maistuu kuppi liikaa puliukkojen suosimissa räkälöissä. Osa voi olla kunnollisia, mutta enemmän on tympääntyneitä ämmiä jotka ovat täysin väärällä alalla. Toivon sydämeni pohjasta etten koskaan joudu heidän hoitoon. Aika läheltä olen tarkkaillut omassa työssäni monia hoitajia joiden käytön on todella ala-arvoista.

Vierailija
5/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki nykyään tommosia heikkoja yksilöitä. Tuhoatte ihmiskunnan levittämällä huonoja geenejänne. Eugeniikka käyttöön ellei ole jo liian myöhäistä.

Vierailija
6/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se nyt sillä rahalla tekee? Tuskin kokemus pyyhkiytyy pois kun saa tukun seteleitä käteen. En tajua näitä jotka on heti kerjäämässä rahaa kun joutuvat kokemaan jotain vääryyyttä. 

Vierailija
7/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ollut sairaalassa laitoshuoltajana ja jatkuvasti siellä meni annokset sekaisin. Mun tehtävä oli jakaa ruoat potilaille ja hoitajat eivät usein viitsineet ilmoittaa että olivat vaihtaneet potilaiden paikkoja joten ruoat meni väärille henkilöille.

Vierailija
8/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se nyt sillä rahalla tekee? Tuskin kokemus pyyhkiytyy pois kun saa tukun seteleitä käteen. En tajua näitä jotka on heti kerjäämässä rahaa kun joutuvat kokemaan jotain vääryyyttä. 

Tuosta hässäkästä tuli perheelle ylimääräisiä kustannuksia. Äiti joutui jättämään työpäivän kesken ja matkustamaan toiseen kaupunkiin, kun sieltä soitettiin, että tyttö tekee kuolemaan. Tyttö joutui jäämään sairaalaan ylimääräiseksi yöksi, sekin maksaa.

Mutta saman tienhän voidaan poistaa oikeuskäytännöstä kaikki vahingonkorvaukset, onpa kysymys millaisesta rikoksesta hyvänsä. Kun kerran se raha ei tee tehtyä tekemättömäksi, niin mitä sitä suotta maksamaan.

Vierailija
9/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän sopii vanha viidakon sananlasku:

- Jos palkka on banaaneja, saat palkattua vain apinoita.

Suomennettuna, maksakaa parempaa palkkaa, niin saatte osaavampia työntekijöitä.

Vierailija
10/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja on voinut sekoittaa annokset. Kysin hoitajat ovat ammattitaidottomia, välinpitämättömiä ja liian monelle maistuu kuppi liikaa puliukkojen suosimissa räkälöissä. Osa voi olla kunnollisia, mutta enemmän on tympääntyneitä ämmiä jotka ovat täysin väärällä alalla. Toivon sydämeni pohjasta etten koskaan joudu heidän hoitoon. Aika läheltä olen tarkkaillut omassa työssäni monia hoitajia joiden käytön on todella ala-arvoista.

Ihanko totta? Missä ja milloin olet ikävää kohtelua kysillä saanut, ja millaista?

Vierailija
11/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon ollut sairaalassa laitoshuoltajana ja jatkuvasti siellä meni annokset sekaisin. Mun tehtävä oli jakaa ruoat potilaille ja hoitajat eivät usein viitsineet ilmoittaa että olivat vaihtaneet potilaiden paikkoja joten ruoat meni väärille henkilöille.

Et sitten itse viitsinyt kysyä potilaan nimeä?

Vierailija
12/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"15-vuotias suonenjokelainen tyttö sai hengenvaarallisen allergisen reaktion Kuopion yliopistollisessa sairaalassa (KYS) viime perjantaina, kun sairaalaan annokset toimittava Servica toi vaikeasti maidolle ja kanamunalle allergiselle tytölle väärän ruoka-annoksen.

– Ruoassa olikin maitomuusia, vaikka osaston henkilöstö kysyi Servicalta kahteen kertaan ruuan oikeellisuudesta. Oireitani hoiti kolme lääkäriä ja neljä hoitajaa. Kurkkuni turposi ja pyörryin. Minulle annettiin muun muassa kortisonia ja lisähappea. Vanhemmilleni ilmoitettiin, että tilanteen vakavuuden vuoksi minua kannattaa tulla katsomaan välittömästi, sillä hengenlähtö oli lähellä."

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Teini-joutui-hengenvaaraan-sairaalas…

Käsittämätöntä. Ja käsittämätönt' ettei saa korvauksia.

On se kumma kun joillain on tuo raha aina ensimmäisenä mielessä ihan kuin se korvaisi hengenvaaran. Ahneella on tunnetusti paskainen loppu.

Vierailija
13/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy itse sadan ihmisen nimi joka aterialla.

Vierailija
14/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä marsulia.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
15/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta hässäkästä tuli perheelle ylimääräisiä kustannuksia. Äiti joutui jättämään työpäivän kesken ja matkustamaan toiseen kaupunkiin, kun sieltä soitettiin, että tyttö tekee kuolemaan. Tyttö joutui jäämään sairaalaan ylimääräiseksi yöksi, sekin maksaa.

Mutta saman tienhän voidaan poistaa oikeuskäytännöstä kaikki vahingonkorvaukset, onpa kysymys millaisesta rikoksesta hyvänsä. Kun kerran se raha ei tee tehtyä tekemättömäksi, niin mitä sitä suotta maksamaan.

No kyllä tuollaiset voi maksaa, esim ylimääräinen yö, mutta kun nämä on aina vaatimassa hirveitä korvauksia

Vierailija
16/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi kun sairaalassa makoileville ei annettaisi ruokaa ollenkaan vaan jokainen voisi hoitaa syömisensä itse. Kolmella kympillä saa hotellimajoituksen, ruoat, pesut, näköalahuoneiston yms. Omasta mielestäni sairaalavuorokauden pitäisi maksaa ainakin sata euroa yö kun hotelliyökin maksaa sen verran.

Vierailija
17/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tai näin voisin ainakin kuvitella"

Vierailija
18/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku vitun raha-ahne paskiainen palstalla aloitti turhan säikeen. 

Vierailija
19/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli ettei kuollut kun olisi saanut paremmat korvaukset Kelalta.

Vierailija
20/25 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakaan kaikkien nimiä ei ehdi kysellä joka kerta kun työt saa muutenkin tehdä juosten. Sitäpaitsi kun vie tarjottimen huoneeseen potilas saattaa nukkua, olla wc:ssä yms... kyseleppä siinä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan