Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääkkeet ja seksuaalinen haluttomuus: mikä lääke on vaikuttanut negatiivisesti seksiin parisuhteessa?

Vierailija
08.03.2016 |

Kärsin pahasta haluttomuudesta ja epäilen, että suuri syy tähän haluuttomuuten saattaisi olla mielialalääkityksessä tai osassa siitä. Pyydänkin neuvoa ja kysyn kokemuksia nyt teiltä täällä AV:lla.

Alustukselsi tyypillinenkin "haluttoman naisen stoori" : olen 27-vuotias nainen, jonka jatkuvasti paheneva seksuaalinen haluttomuus vaikuttaa luonnollisesti hyvin voimakkaasti parisuhteeseeni, jossa mies olisi aktiivinen ja haluaisi enemmän. Vastaan lähes aina aitomaattisesti ei, joskus harvoin myönnyn vastahakoisesti. En vain halua. Mieheni on luonnollisesti turhautunut, ja molempia surettaa.

Asiaan ja kysymykseen siis: olen vuosia syönyt eri mielialalääkkeitä. Pari vuotta sitten vakiintui nimenomaan mielenterveyden kannalta minulle toimivimmaksi koettu lääkeaineyhdistelmä: ketiapiini (neurolepti), lamotrigiini (toistuviin masennuskausiin) sekä essitalopraani (SSRI). Ja tähän väliin äkkiä: olen todellakin tietoinen, että Ketipinor on av:lla ja muuallakin kirosana, mutta minä oikeasti, siis ihan oikeasti, tarvitsen sitä psykoosialttiuden vuoksi. Olen siis aiheen opiskellut, joten pyydän kauniisti, ei saarnaa saatanasta, jooko..

Minulla ei oikestaan ole vertailukohtaa siihen, miten seksuaaliset halut olivat ennen lääkitystä, sillä aloitin ssri:n ja silloisen Seroquelin jo teininä, jo ennen kuin seksi edes ajatuksen tasolla kiinnosti. Tämä selkeä uusi havainto haluttomuudesta on uutta myös siksi, että olen ensimmäistä kertaa parisuhteessa, jossa miestä todella rakastan. Siispä alan olla epätoivoinen, ja valmis lähes mihin tahansa, että tilanne korjaantuisi.

Voiko juuri nämä säännöllisesti jo kauan käyttämäni lääkkeet olla syy tai vähintään osasyy ongelmaani? Varmasti voi, ja siksi kysynkin teidän kokemuksianne. Onko täällä joku, joka olisi joskus selvästi osannut yhdistää halujen vähenemisen nimenomaan lääkitykseen? Olisiko joku, joka osaisi jopa nimetä jonkun tietyn lääkkeen/lääkeaineen, josta luopumalla olisi saanut halunsa ja seksielämänsä takaisin?

Pyydän ehkä mahdottomia, sillä kaikkia noista lääkkeistä en lääkäreiden tuomion mukaan voi koskaan lopettaa. Olen siis ollut todella sairas, enkä ennen lääkitystä halunnut edes elää. Valitsen siis kaikesta huolimatta tämän lääkityn ihmisen elämän ts. edes jonkunlaisen sellaisen...

Kysyn tosiaan ehkä mahdottomia, mutta minun on yritettävä. Rakastan miestäni ja hän rakastaa minua, ja tämän rakkauden vuoksi olen valmis ottamaan vastaan mitä tahansa neuvoja ja panna niitä toteen, tiettyjen mahdollisuuksien rajoissa, ehkä myös niiden yli.

Kiitos, kun jaksoit lukea aloitukseni. Arvostan vastaustasi!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten ole yksin. Orgasmia en ole koskaan saanut, psyykelääkkeitä syönyt yli puolet elämästäni.

:(

Vierailija
42/44 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla duloksetiini esti orgasmin ihan kokonaan, seksi kyllä kiinnosti muuten.

Muistan sen aamun kun olin lopettanut lääkkeen ja heräsin siihen kun panetti, miehelle olisi ollut käyttöä monta kertaa päivässä. Se himo oli ihan järkyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ssri lääkkeet tUhoavat seksihalut ja jollain orgasmikyvynkin pysyvästi. Turha siis lopettaa ei palaudu. Itse söin 2 v zoloftia ja 7 vuotta siitä ei vieläkään mikään oikeen tunnu miltään ja orgasmikin on vaan ns mekaaninen. Pilasin lääkkeellä seksuaalisuuteni. Kyllä ne on perseestä. Tuskin koskaan enää saan oikeeta orgasmia. No mutta oon tottunut jo ja en enää jaksa murehtia seksiä. Voin sitä kyllä harrastaa koska läheisyys on kivaa muutenki. Nykymaailma on tosi seksikeskeinen mutta ite keskityn nykyään muihin asioihin. Jatka vaanlääkitysgä jos siitä on apua koska yleensä vauriot on pysyviä eli lopetus ei auta.

No siis sativa kukka lisää tunnetiloi voimakkaasti. Et siitä vvois olla apu?.

Vierailija
44/44 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ssri lääkkeet tUhoavat seksihalut ja jollain orgasmikyvynkin pysyvästi. Turha siis lopettaa ei palaudu. Itse söin 2 v zoloftia ja 7 vuotta siitä ei vieläkään mikään oikeen tunnu miltään ja orgasmikin on vaan ns mekaaninen. Pilasin lääkkeellä seksuaalisuuteni. Kyllä ne on perseestä. Tuskin koskaan enää saan oikeeta orgasmia. No mutta oon tottunut jo ja en enää jaksa murehtia seksiä. Voin sitä kyllä harrastaa koska läheisyys on kivaa muutenki. Nykymaailma on tosi seksikeskeinen mutta ite keskityn nykyään muihin asioihin. Jatka vaanlääkitysgä jos siitä on apua koska yleensä vauriot on pysyviä eli lopetus ei auta.

No siis sativa kukka lisää tunnetiloi voimakkaasti. Et siitä vvois olla apu?.

sativa kukka? mikä se on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä