Au pairit Australiassa
Huomenna siis kaikki jaksot nähtävissä Areenassa. Ilta-Sanomien jutun mukaan aika hurja kausi tulossa verrattuna kahteen edelliseen.
Kommentit (1010)
Mietityttää kyllä, että kuinka paljon ohjelmassa on liioiteltu asioita ja jopa "käsikirjoitettu" draamaa. Muistan, että ainakin edellisten tuotantokausien joku au pair avautui jollekin paikallislehdelle siitä, että tapahtumia oltiin jonkin verran liioiteltu. Tässä tuotantokaudessa oli niin paljon enemmän draamaa ja omituisia juttuja, että en yhtään ihmettelisi... Voisin hyvin kuvitella, että esim. Susan perheen muslimijuttuja oltaisiin vähän väritetty, vaikkei hän niistä suoranaisesti olisi valehdellutkaan (kuten jotkut aiemmin täällä spekuloivat). Se mies, jonka luona Susan oli tarkoitus yöpyä ja jonka blogitekstiä täällä jaettiin, oli vastannut kommenttiin, jossa kerrottiin Susan pelänneen häntä ja hänen seisseen oven takana yms. Mies kiisti tämän ja vaikutti tekstinsä perusteella ihan vilpittömältä - en siis todellakaan halua sanoa, että näin ei olisi käynyt, mutta kyllä mulle tuli mieleen, että Susa on voinut vain keksiä koko jutun, koska on alkanut ahdistaa pieni ja nuhruinen huone, mutta ei olisi pelkästään sellaisesta syystä kehdannut lähteä. Ja mikäs ohjelman kannalta herkullisempaa, kuin moiset sattumukset.
Juhossa ärsytti seksistiset "naiset sitä ja tätä"-puheet, joita viljeli yhtenään. Itse kuitenkin puhui ihan yhtä lailla paskaa tytöistä Susalle ja kameralle. Ja se, ettei ota kantaa kun joku käyttäytyy ääliömäisesti koska se olisi "turhaa draamailua" ei mielestäni ole mitenkään kunnioitettavaa. Rispektit Henriettalle, joka uskalsi ottaa kissan pöydälle, vaikka lähestymistapa olikin ehkä väärä. Hänellä oli myös tarpeeksi kypsyyttä pyytää omaa käytöstään anteeksi, vaikka se oli tavallaan ihan oikeutettua. Mielestäni tällainen osoittaa paljon suurempaa luonteen lujuutta kuin Juhon kädenlämpöinen "jeesjees"-meininki.
Musta oli ihan älyttömän hauskaa katsoa Isabellaa... Siis varsinkin se rukoilu, samaan aikaan niin suloista ja kuitenkin tietyllä tavalla vaivaannuttavaa! Ihan vieras maailma tuo uskonto minulle, mutta oli kyllä hienoa nähdä, miten merkityksellinen asia se oli Isabellalle. Eikä hän kuitenkaan tuputtanut uskontoaan muille vaan osasi ihan yhtä lailla pitää hauskaa, heittäytyä ja juhlia.
Katsoin koko kauden putkeen myös ja omat arviot tyypeistä ovat niin monen muunkin kommentin kaltaiset etten jaksa kirjoittaakaan niitä.
Henrietta takertui scottiin ja oli sinisilmäinen. Scott oli hyvin epäkypsä ja epäkunnioittava hymynsä takaa. Sain sellaisen käsityksen että häpesi Henriettaa eikä häntä kiinnostanut olla henrietan kanssa ilman viinin lipitystä ,bileitä yms. Henrietta oli hänelle vain hauska "viihde". Henrietta taas oli alusta asti "rakastunut" Scottiin ja "kilpailutilanne" Teganin kanssa Scottista sai Henriettan tekemään itsestään helpomman. Scott meni liian pitkälle hänen kanssaan ja loppu oli likainen. Ehkä heillä ei ollut vakavia hetkiä/jutteluita ja Henrietta oli sokea kun ei tajunnut vihjailuja työnhausta ja tuleivaisuuden suunnitelmista.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta olenko ainoa joka ei oikein usko siihen että Isabellan piti lähteä siksi kun Scottin ex-vaimo näin halusi? :D Kummasti tämä tapahtui juuri silloin kun Isabella oli ollut näkemässä kuinka Scott pyörittää useampaa naista, ja Scott vaivautui tästä. Halusiko silminnäkijän ulos ja syytti eksää :D
Minusta on sekin mahdollista, että ex-vaimo on vauhkoontunut Isabellasta. Isabella löytyy Scottin fb-kavereista, ja kuvatekstit ovat aikamoista jeesus-hifistelyä. Mahdollisesti hän on säikähtänyt tätä, tai sitten ylipäätään 18-v. kaunista blondia ex-miehensä kotona.
Henrietta itse sanoi viimeisessä jaksossa että ehkä Scott käytti häntä vain yksinäisyyden poistoon, ja luulen että oli tosiaan oikeassa. Scott löysi vakavasti otettavan suhteen ja Henrietta-parka särki sydämensä.
Juuri näin ^
Nimenomaan Scott todellisuudessa hengasi Henriettan kanssa vain silloin kun oli kotonaan ja yksin. Todennäköisesti tapasi tätä nykyistään jossain muualla. Asuukohan tämä malli ausseissa? Jospa Scott tapasi nykyistään tämän asunnolla ja kotona ollessaan leikki henrietan kanssa.
Mun mielestä Juho ei sanonut kuin pari kertaa tuon "naiset on naisia" ym tyylisen heiton ja ite naisena oon osaks ihan samaa mieltä ja onhan sitä kaiketi tutkittukin koulukiusaamistilanteissa ja työpaikoilla, et naiset "kehittää draamaa ja puhuu paskaa selän takana", mutta Juho sortui tähän itteki josta olin hyvin yllättyny, mut osasyynä ilmeisesti ihastuminen Susaan..
Mut Juho oli mielestäni hyvin asiallinen, hoiti hommansa hyvin ja sen seläntakanapuhumiskeskustelun hän hoiti tosi hyvin, ei sortunut väittelrmään asiasta tai keuhkoamaan kuten Henrietta teki. Ei edes korottanut ääntään.
Olis ollut mielenkiintoista nähä Juho Isabellan ekas perheessä, luulisin et hän olis pärjänny siellä.
Ja sekin kävi mielessä kun Isabellan piti lähteä,yrittikö Scott kuitenkin myös että Henriettakin saa lähteä? Mutta ei ymmärtänyt asiaa? Ihmettelin että missä Henrietta silloin on ollut kun lapset ovat olleet isällään? Kun sellaisen käsityksen sai ettei hän ollut lapsia koskaan tavannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonks mä vähän ilkeä ihminen, kun mun tekee mieli laittaa sille Scottin nykyiselle naiselle facebookissa viestiä ja kysellä/kertoa vähän faktoja, miten hänen kultamussukka luultavasti tapaili toista (ellei kolmattakin) naista samaan aikaan ja millaista herran käytös muutenkin oli ohjelman aikana :D
Ohjelmastahan selviää ainoastaan, että Scott on tarjonnut Henriettalle asuinpaikkaa ajatuksella että tämä lähtee heti kun löytää toisen paikan, ja he harrastivat seksiä. Toiseksi viimeisessä jaksossa Henrietta itse sanoo etteivät he ole sopineet keskenään mitään muiden tapailusta, saati seurustelusta.
En tiedä miten painokkaasti Scott on yrittänyt saada Henriettaa muuttamaan, ennen kuin suorasanaisesti pyysi tätä lähtemään, ja luultavasti juurikin uuden suhteen tieltä. Sympatiani ovat kuitenkin Henrietan puolella, ja mies toimi huonosti.
Katsoin kaikki jaksot, mutta missä kohdassa Henrietta ja Scott myönsivät harrastaneensa seksiä? en huomannut tuollaista.
Ööh. Ootsä tyhmä? Eiköhän kyse ollut tasan siitä Scottin puolelta, että saa vähän nuorempaa, mutta kun se piru alkoi hengata siinä kuin seurustelukumppani, eikä tajunnut lähteä. Varmaan viimeinen pisara oli, että hommas työpaikan itselleen. Scott varmaan ajatteli siinä vaiheessa, kun raahas kamppeensa sinne, että tulkoon nyt, kun lähtee pian, mutta tääpä päättikin jäädä ja toinen vaan sanoo "jees, jees", vaikka miettii koko ajan, että miten tästä tilanteesta pääsisi pois.
heini kirjoitti:
Ja sekin kävi mielessä kun Isabellan piti lähteä,yrittikö Scott kuitenkin myös että Henriettakin saa lähteä? Mutta ei ymmärtänyt asiaa? Ihmettelin että missä Henrietta silloin on ollut kun lapset ovat olleet isällään? Kun sellaisen käsityksen sai ettei hän ollut lapsia koskaan tavannut?
Minunkin mielestä Scott yritti vihjata Henriettaa lähtemään jo siinä vaiheessa.
Henrietta sanoi tavanneensa lapset ainakin kerran, mutta ilmeisesti vain isän väliaikaiskämppiksenä. Myöhemmin puhelussa Scott mainisti ettei halunnut lasten tietävän Henrietan edelleen oleilevan hänen luonaan (that you're around). Ohjelmasta on vaikea päätellä kuinka kauan Henriatta todellisuudessa Scottin luona asui, reilun viikon vai useamman.
Scottin uusi suhde vaikuttaa suht vakavalta, jos facebookista voi näin päätellä!
Kiitos tarkennuksesta,nyt ymmärrän miksi lapset eivät saaneet enään nähdä Henriettaa tai Henriettan lämmintä käytöstä Scottia kohtaan. Uusi nainen on ollut jo jonkin aikaa kuvioissa ja lapset eivät koskaan ole tiennetkään että tämä kämppis onkin isin tyttöystävä.
Jos tämä lapsi kortti edes on totta!!! Jos on,voihan se olla että isi on juuri sinä iltana paljastamassa uutta malli naistaan lapsille.
Minusta Juholla ei ole minkäänlaista persoonaa. Täysin väritön tyyppi ja äärimmäisen tylsistyttävä. En jaksaisi olla hänen seurassaan hetkeäkään.
Menikö multa jotain ohi, mutta eikö Henrietta sanonut viimeisessä au pairien yhteisessä tapaamisessa että on saanut töitä Sydneystä. Ralph Laurenilta vai kuulinko ihan väärin? Jäi hämmentämään etteikö sitten ottanut työtä vastaan kun on jo takaisin Suomessa?
Ehkä siinä Henriettan ja Scottin kanssa tuli sekä kulttuurinen että ikään liittyvä törmäys. Aussit on ymmärtääkseni kohteliaampia kuin suomalaiset tai sanotaan, että lupaillaan enemmän kuin oikeasti tarkoitetaan. Ja sitten vielä tuo ikäjuttu, kun Henrietta on nuori, niin ei osaa lukea tilannetta rakastuneena senkään vertaa kuin hiukan iäkkäämpi. Tosin rakastuneena sitä on helposti supertyhmä kaiken ikäisenä.
He olivat ilmeisesti 3 päivää siellä yhteisreissussa. On scott ehtinyt siinä ajassa puuhailla vaikka mitä uuden kanssa,ja jos hänellä on ollut lapset silloin nainenkin,niin kyllä siinä vaiheessa "kämppis" Henrietta saa lähteä. Onkohan nykyinen tietoinen ettei tyttö ollut pelkkä kämppis?
Joo,kyllä sanoi. Hänen piti käydä suomessa ja palata Ausseihin takaisin?
Nyt kyllä herää kysymys...Olettko te mammat aikuisia vai teinejä täällä foorumilla? Minusta suurimman osan jutut vaikuttavat aivan keskenkasvuisten jutuilta. Katsokaapa peiliin....ja arvostelkaa sitten toisten ulkonäköä, jos vielä sen jälkeen on vara arvostella. Aikuiset ihmiset ei arvostele toisia ulkonäön perusteella. Mielipiteitä ohjelmasta ja sen kulusta saa olla ja pitääkin olla. Mutta asiallisuutta niissäkin odottaisi aikuisilta, joka itsekin olen. Miltähän itse näyttäisitte televisiossa? Meikillä tai ilman meikkiä? Televisio on ankara kaikinpuolin, valaistus on kirkas ja tv:ssä kaikki näyttää suuremmalta kuin ne todellisuudessa on. Olen kerran joutunut itse vahingossa tv-kameroiden eteen ja se vääristi ulkonäköäni. Ja mites on mammat, onko pientä kateutta näitä au paireja kohtaan, kun itsellä ei ole siihen enää mahiksia? Ja jos toisia haukkuu, täytyy olla itse myös valmiina siihen, että haukutaan. Kiusaamista on monenlaista ja tällä palstallakin aikuiset osaa sen taidon. Toivottavasti arvon mammat ette opeta ja näytä lapsillenne esimerkkiä..muuten kasvaa lisää kiusaajia ja haukkujia. Ja voihan olla että oma lapsesikin joutuu jossain vaiheessa kiusatuksi ulkonäkönsä tai muun ominaisuuden johdosta. Hyvä sarja kaikin puolin, normaalia elämää.
Jos/kun sarja jatkuu niin missä voisi olla seuraava kausi? Minulle tuli mieleen Etelä-Afrikka, esimerkiksi Kapkaupunki, mutta onko jo turhan vaarallinen kaupunki, kuitenkin nuoria tyttöjä pääasiassa. Tai sitten New York tai Florida, Uusi-Seelanti... varmaan englanninkieliset paikat olisivat etusijalla.
Sarjaan voisi tulla myös joku selvästi vanhempi au pair, nythän on suosiossa, että eläkeikäiset lähtevät au paireiksi.
Minusta olisi kiva jos tulisi sellainen kausi, jossa seurattaisiin Suomessa asuvien au pairien elämää.
En kyllä tiedä mitä ajatella tästä kaudesta. Keskitytty liikaa draamaan, itse työ ei tule esiin mitenkään.
Isabellaan meni hermot. Semmoinen ihmeellinen kikattelu on monissa tilanteissa jo töykeää, huonoja käytöstapoja. Kertoo vakavaa asiaa perheelle ja kikattelee vaan. Kuvittelee varmaan sen olevan hyvä että on positiivinen koko ajan vaikka todellisuudessa se on kaikkea muuta. Ärsyttävä tyyli puhua "siis jeesus niinku siunaa niinku tää *hihihihihii* matka ihan oikeesti et kaikilla olis *hihihihihi* ihan oikeesti hyvä olla *hihihihi* aamen!" Kaunis tyttö mutta meikki, hiukset ja vaatteet pilasivat. Tunkkainen vaikutelma.
Susa ei tykännyt kun ensimmäinen perhe oli vähän köyhempi ja huonolla alueella. Ei halua tutustua. Mutta kun pääsi varakkaampaan paikkaan joka vastasi omaa tasoaan niin kyllä alkoi sujua. Kauniit lapset ja kaunis koti. Ruma sisin.
Henrietan puolesta tuli vähän paha mieli. Semmonen naiivi nuori. En tykännyt kun koko ajan valitti että ei itsenäisyyttä ja valitti töistä. Luuliko että on vain lomaa? Hän meni australiaan töihin, ei vaan bilettämään. Tekosyyllä lähti perheestä pois...
Juhosta nyt ei oikein mitään sanottavaa. Joi aika paljon alkoholia ja olihan hänellä helpoin perhe...