Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Australiassa

Vierailija
08.03.2016 |

Huomenna siis kaikki jaksot nähtävissä Areenassa. Ilta-Sanomien jutun mukaan aika hurja kausi tulossa verrattuna kahteen edelliseen.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001134082.html

Kommentit (1010)

Vierailija
621/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten että oli täysi ikäinen? 18v on ihan kakara vielä.

18 v on jo luonnepuoli paketissa osapuilleen siksi tilanne on vähän vakava, jos on kehityksestä jälkeenjäänyt tunnepuoleltaan - se näkyy ja kuuluu !

Armottoman kuvan sai ohjelmasta....

Vierailija
622/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asettukaapatoistenkinasemaan kirjoitti:

Joopasjoo kirjoitti:

Hirveetäihan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että jokin asia voisi olla teoriassa mahdollista, ei mitenkään tarkoita sitä, että se olisi todennäköistä! Tuota terroriasiaa on tuossa ohjelmassa liioiteltu tosi paljon. Susan ekan perheen asuinalue ei ole mitään poikkeuksellisen huonoa aluetta, vaikka siellä onkin muslimeja ja moskeija. Voin kyllä ymmärtää, että alue on Lappeenrantaan verrattuna erilaista, ja jos ei ole suuressa kaupungissa asunut, voi tuntea olonsa pelokkaaksi, jos perhe ohjeistaa välttämään esim. pimeällä yksin ulkonaliikkumista. Vähän yliampuvalta tuntui myös tuon perheen isän aseet jne. Se isä vaikutti muutenkin vähän rasistiselta puheineen, että jos kukaan muslimi tulisi taloon, ampuisi tämän.

Eikö kellekään muulle tullut mieleen, että Susa valehteli noista asejutuista ja perheen muslimipojan tappamisesta? Tai siis, miksei Susa voinut sitten kameroiden läsnäollessa sanoa perheen äidille, että hänestä alue tuntuu turvattomalta JA hän ei tykkää aseista tms. Ei se olisi mikään henkilökohtainen hyökkäys perhettä kohtaan, tottakai aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää, että aseet voivat olla vastenmielisiä joillekin. Sitä paitsi, jos perhe olisi oikeasti noin peloissaan, niin minkä helvetin takia he alunperin muuttivat seudulle? Alue ei voi olla ainoa "huokea" paikka Sydneyssä, eikä perhe voinut olla niin sokea käydessään katsomassa asuntoa etteikö olisi huomannut muslimeita. Vai tulivatko muslimit alueelle sen jälkeen kun perhe oli muuttanut alueelle? En tiedä, kuulostaa vaan vähän siltä, että Susa keksi juttuja päästäkseen pois talosta. (Ja ei tartte tulla mussuttamaan, että mikäs muslimirakastaja minä olen. En ole sen enempää rasisti kuin "suvakkikaan" vaikka jos pitäisi valita niin kallistuisin ehdottomasti "suvakkiuden" puolelle, mutta se ei ole se pointti tässä jutussa. Ihmettelen ainoastaan, että miksi perheen edessä ei puhuttu näistä asioista. Vai onko aseet laittomia Australiassa, niin perhe ei halunnut tuoda sitä julkisuuteen?)

Susan huoneessa näkyy se kaappi! Susa itse kertoo pelkäävänsä ja paljon ja sitte kohta muslimijätkä samaan perheeseen? Onko vaikea tajuta jotain kohtaa! Terroriuhka ollut aika vakava , kirje jätetty POLIISIASEMALLE. Ja uhattu räjäyttää kaikki tän alueen kristityt ilmaan ! Ja sitten kohta mullon muslimipoikaystävä! Tuo muija on minusta melkoinen tyyppi! Kun perheessä 4 lasta huh!

Passiivisagressiiviset toimivat juuri noin tiedostamattaan: järkkää riskitilanteita muille!

Myös Isabella ja Juho kiirehtivät järkkäämään Teagania ja Scottia yhteen kun vissiin hoksasivat Henrietan kiinnostukset, H kiirehti muuttamaan heti väliin mutta ylläri Ilona muuuttaa pois! Aikamoinen shakki! Ei ihme etteivät tapaile enää:)!

Asettukaahan Scottin lasten äidin kannalle , hän kuulee : Scottille tuli ihana vaalea aupair ja sitten se aupair raahaa jonkun toisen aupairin emännän paritettavaksi Scottille ja vielä siihen sama au pairi Isabella raahaa toisen tytön Scottille asustelemaan!!!! Onko jollekin ylläri että tuo nainen ajaa koko setin pois lasten vaikutuspiiristä? Hyvä jumala sentään! Ja äijä eronnut ko äidistä ja äiti ei ees näe mitä lapset tuolla pesässä näkevät! Huh!

No sinänsä sille äidille ei enää mitenkään kuulu mitä eksän talossa tapahtuu.

No sinänsä lasten hyvinvointi kyllä kuuluu. Tuollaisten ihnissuhdepelleilyjen näkeminen ei voi olla hyväksi pienten lasten kehitykselle. Että ensin kiinnytään yhteen auki pairiin, parin viikon kuluttua tulee äitipuoluehdokas kuvioihin - joka lennossa vaihtuu toiseen - ha nyt jo kolmas kuvioissa tän ketjun mukaan. Puolen vuoden sisään.

Lapset tarvitsee vakiintuneita ja pysyviä olosuhteita ja ihmissuhteita, ei jatkuvaa draamaa. Isillä voinee olla vaikka joka ilta uusi nainen, mutta ei sellaisia kuulu lapsille esitellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti eniten se kohtaus, jossa Henrietta tivasi selitystä Juholta kaveripuheistaan. Muistan jo parikymppisenä ihmetelleeni noita ihmisiä, jotka hyökkää toisten kimppuun jostain "paskapuheista selän takana". En ole koskaan ymmärtänyt sitä. Mitä tuolla tinkaamisella voittaa? Että toinen peruu sanansa ja sanoo, että "joo, sori, haluankin olla sun paras kaveri forever"? Eihän tuollaisia asioita tarvi selitellä. Ei kenenkään kaveri voi väkisin olla. Tietysti sitä vähän voi pettyä, että luuli toisesta enemmän, mutta ei se tappelemalla mitään parane. Mikä sen tappelun tavoite on? Tehdä toisesta väkisin kaveri? Ja noin yleisellä tasolla on ilmiselvää, että tuolla erikoistilanteissa kaveeraa ihmisten kanssa, jotka jää sitten tilanteen loputtua. On niitä "sydänystäviä" ollut eri elämäntilanteissa erityisesti ulkomailla ja sisimmässään on tiennyt jo silloin, että yhteydenpito hiipuu myöhemmin.

Muuten kyllä tykkäsin Henriettasta.

No onhan se hemmetin törkeää ja kaksnaamaista jauhaa selän takana paskaa ja päin naamaa esittää niin kaveria. Raukkamaista Juholta, että ei päin naamaa uskalla sanoa asioita. Kaikista ei tarvitse tykätä, mutta selän takana supina on teinien puuhaa.

Vierailija
624/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henrietta oli muuten ok mutta se purkautuminen Susalle kera jatkuvien v sanojen oli vähän wt osastoa.

Vierailija
625/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että suurin osa ohjelmaan osallistuneista katuu sitä myöhemmin. ..

Olikohan se Scott ihan "oikea" ihminen vai palkattu näyttelijä, ja ne suhdekiemurat keksitty juttu? Kuka yli 30-v isipappa suostuisi tv-kameroiden edessä iskemään jotain alle 20-v lasta?

Miten te muuten saitte hänen koko nimensä selville? ??

Epäilin ihan samaa. Mutta kyllä vaan. Tuollaisia on ihan oikeasti oikeassa elämässä. 

Vierailija
626/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Henrietta palannut Suomeen? Hänen asuinpaikkanaan lukee Facebookissa kuitenkin Sydney?

Hänen seinänsä oli vielä eilen julkinen, ja siellä kertoi kuulumisten kyselijälle olevansa Suomessa ja etsivänsä töitä.

Vierailija
627/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä koulutuksen Juho oli käynyt? Huomasin, että osasi tehdä hyvää ruokaa, tai ainakin ruoat näyttivät tosi herkullisilta ja taisi ne syöjätkin niitä ruokia kehua.

Vierailija
628/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonks mä vähän ilkeä ihminen, kun mun tekee mieli laittaa sille Scottin nykyiselle naiselle facebookissa viestiä ja kysellä/kertoa vähän faktoja, miten hänen kultamussukka luultavasti tapaili toista (ellei kolmattakin) naista samaan aikaan ja millaista herran käytös muutenkin oli ohjelman aikana :D

Ohjelmastahan selviää ainoastaan, että Scott on tarjonnut Henriettalle asuinpaikkaa ajatuksella että tämä lähtee heti kun löytää toisen paikan, ja he harrastivat seksiä. Toiseksi viimeisessä jaksossa Henrietta itse sanoo etteivät he ole sopineet keskenään mitään muiden tapailusta, saati seurustelusta.

En tiedä miten painokkaasti Scott on yrittänyt saada Henriettaa muuttamaan, ennen kuin suorasanaisesti pyysi tätä lähtemään, ja luultavasti juurikin uuden suhteen tieltä. Sympatiani ovat kuitenkin Henrietan puolella, ja mies toimi huonosti.

Vierailija
629/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on Juhoa kehunut, mutta minä en kyllä välittänyt hänestä sen kummemmin. Joku täällä kommentoikin jo, että niin jees-jees -perusmies. Vähätteli tyttöjen kokemuksia, kun itselle sattui helppo perhe. Sitten näitä sovinistisia "naiset on aina tuollaisia" -kommentteja, hohhoi! Siitä tosin on pakko antaa Juholle credittiä, kun tosissaan yritti aktivoida Alissaa ja työnsä hoiti mallikkaasti koko ajan.

Ärsytti Juhon ihastuminen Susaan pelkän ulkonäön ja "tavoittamattomuuden" vuoksi - tästä päätellen herralla itselläänkin on vielä paljon matkaa aikuisuuteen. Hauskaa muuten tuo (nuorempien) miesten käsitys hyvin toimeen tulemisesta jonkun naisen kanssa = kunhan nainen on omaan silmään tarpeeksi hyvännäköinen, niin kiinnostaa yrittää tarpeeksi tehdä mitä vain, että tulee juttuun, vaikka nainen olisi millainen biaaatch. :D Toki sama toimii toisinkin päin, mutta jostain syystä olen havainnut tämän olevan enemmän miehinen ominaisuus. Juho vielä avautui negatiivisista tunteistaan Isabellaa ja Henriettaa kohtaan Susalle ja näen tämänkin tietyllä tapaa yrityksenä lähentyä Susan kanssa. Not good! Susalta ehkä paska veto kertoa siitä muille, mutta Juho saattoi saada pienen opetuksen.

Vierailija
630/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta olenko ainoa joka ei oikein usko siihen että Isabellan piti lähteä siksi kun Scottin ex-vaimo näin halusi? :D Kummasti tämä tapahtui juuri silloin kun Isabella oli ollut näkemässä kuinka Scott pyörittää useampaa naista, ja Scott vaivautui tästä. Halusiko silminnäkijän ulos ja syytti eksää :D

Vierailija
631/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonks mä vähän ilkeä ihminen, kun mun tekee mieli laittaa sille Scottin nykyiselle naiselle facebookissa viestiä ja kysellä/kertoa vähän faktoja, miten hänen kultamussukka luultavasti tapaili toista (ellei kolmattakin) naista samaan aikaan ja millaista herran käytös muutenkin oli ohjelman aikana :D

Ohjelmastahan selviää ainoastaan, että Scott on tarjonnut Henriettalle asuinpaikkaa ajatuksella että tämä lähtee heti kun löytää toisen paikan, ja he harrastivat seksiä. Toiseksi viimeisessä jaksossa Henrietta itse sanoo etteivät he ole sopineet keskenään mitään muiden tapailusta, saati seurustelusta.

En tiedä miten painokkaasti Scott on yrittänyt saada Henriettaa muuttamaan, ennen kuin suorasanaisesti pyysi tätä lähtemään, ja luultavasti juurikin uuden suhteen tieltä. Sympatiani ovat kuitenkin Henrietan puolella, ja mies toimi huonosti.

Katsoin kaikki jaksot, mutta missä kohdassa Henrietta ja Scott myönsivät harrastaneensa seksiä? en huomannut tuollaista.

Vierailija
632/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on Juhoa kehunut, mutta minä en kyllä välittänyt hänestä sen kummemmin. Joku täällä kommentoikin jo, että niin jees-jees -perusmies. Vähätteli tyttöjen kokemuksia, kun itselle sattui helppo perhe. Sitten näitä sovinistisia "naiset on aina tuollaisia" -kommentteja, hohhoi! Siitä tosin on pakko antaa Juholle credittiä, kun tosissaan yritti aktivoida Alissaa ja työnsä hoiti mallikkaasti koko ajan.

Joo, olisi ollut kyllä hauska nähdä Juho esim. Isabellan ekassa perheessä. Tuollainen teinin ja ystävällisen nuoren naisen kanssa kaveeraaminen on hiukan eri asia kuin pienten lasten hoito kun vanhemmat on tiukkiksia/asehulluja jne.

Hauskaa oli myös miten Juho jaksoi kokoajan huokailla naisten draamailusta ja samalla itse puhuu heistä pahasti selän takana, naiset sentään uskalsi sanoa päin naamaa. :D

Vierailija
633/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jen444 kirjoitti:

Tunnen Susan ja meikkaa hiusrajaa koska ei pidä otsastaan. Älkää tehkö liian suurta numeroo asiasta palstoilla. :D

Siis meikkaa hiusrajaa??? Minusta Susan hiukset näyttää peruukilta! Tai sitten hänellä on sivusta katsoen erittäin iso päälaki/takaraivo ja paksut hiukset?! Koko pikkulikka täys feikki!

Vierailija
634/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki jaksot, mutta missä kohdassa Henrietta ja Scott myönsivät harrastaneensa seksiä? en huomannut tuollaista.

Sen Scottin puhelun aikana, Scott sanoo jotensakin näin  ; " We will co-ordinate a time for when you come back cos I don't want the girls to know I sleep with you." Voihan se tietysti tarkoittaa pelkkää nukkumistakin..

Vierailija
635/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jen444 kirjoitti:

Tunnen Susan ja meikkaa hiusrajaa koska ei pidä otsastaan. Älkää tehkö liian suurta numeroo asiasta palstoilla. :D

Siis meikkaa hiusrajaa??? Minusta Susan hiukset näyttää peruukilta! Tai sitten hänellä on sivusta katsoen erittäin iso päälaki/takaraivo ja paksut hiukset?! Koko pikkulikka täys feikki!

Tosi. outoo. Ja ne jalat takaa kuin koivuhalot, turvokset.

Vierailija
636/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kaikki jaksot olen kattonut, niin pakko sanoa että huh huh. Miksi lähteä töihin missä pää-asia on _hoitaa lapsia ja siivota_, kun ei löydy tippaakaan lapsirakkautta tai halua oppia? Luulisi tulevan itsestäänselvyytenä se että kannattaa olla oma -aloitteinen, reipas ja täysillä edes yrittää lähentyä lasten kanssa, mutta ei. Joo, kamerat ei varmasti kaikkea kuvannut, mutta nuo Susan touhut varsinkin ensimmäisessä perheessä oli aika ala-arvoiset. Ei yhtään semmoista halua puhua lasten kanssa, kysellä heidän harrastuksistaan tai hullutella. Surullista miten jengi lähtee au pairiksi asenteella että "no mä meen tästä vähän asustelee niiq ilmaseks perheessä ja vähän Australian yöhön, en kyllä tykkää lapsista mutta ihan sama, ulkomaille on päästävä!!". Ihan varmasti kaikki perheet ei oleta että olisi heti täydellinen, mutta kun ei ole edes halukas kehittymään.

Isabella oli vähän semmonen hempukka, muutamia ärsyttäviä maneereita mutta muuten ihan mukavanoloinen. Juhasta en hirveästi välittänyt, kävi jotenki sääli sitä sen perheen teinityttöä, itse en ainakaan 13v olisi halunnut vierasta miestä meidän taloon, joka vie mun huoneen ja "vahtii".

Vierailija
637/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki jaksot Areenasta ja täytyy sanoa, kuten äitini aikanaan: voi hellanlettas sentään! Kaikki neljä halusivat vain julkisuutta. Kellään heistä ei ollut mitään kokemuksia lasten/kodinhoidosta.

Luulisi, että tämänkaltaiseen ohjelmaan au-pairiksi pyrkiville, olisi edes jonkinlaiset vaatimukset /kokemukset lasten - ja kodinhoidosta! Ei ketään saisi pestata maksua vastaan edes tv:n julkimoiksi suoraan tissistä erotettuna, mitään osaamattomana pikkutytön äänellä inisevänä jeesustelijana!

Ja Henrietta: osoittaa todellista piittaamattomuutta heittää palava fimpinpuolikas kadulle kuivassa, paloarassa maastossa!

Itse olen 15-vuotiaana hoitanut 2vuotiaan tytön ja 3 viikon ikäisen poikavauvan sekä kodin, ruoan, vaippapyykit... Palkka 70 markkaa/kk v.61. Kokemusta oli edelliseltä kesältä 1vuotiaan ja kodinhoidosta toisella paikkakunnalla, kaukana kotoa....

Itse en olisi omien lasteni hoitajaksi palkannut heistä ketään!

Vierailija
638/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Susa ei ollut mikään hirviö. Jotkut hänen puheistaan tietenkin olivat kyseenalaisia, mutta uskon että 10v päästä hän voi tuntea myötähäpeää nykyisistä ajatuksistaan. Muistan miten itse pidin itseäni hänen iässään jotenkin erikoisena jonka tekemisiä muut seuraa ja jota muut naiset kadehtii. Nykyään 28v iässä tuo on kaukainen muisto vaan ja olen jo vuosia pitänyt itseäni ihan tavallisena pulliaisena.

Muutenkin hän vaan oli luonteeltaan tasaisempi ja ilmeettömämpi sekä jäykempi kuin muut tytöt. Kaikille vaan ei ole luontaista koko ajan höpöttää ja kiljua ja hihittää ja tunteilla joka asiasta. Tuonkin piirteen tunnistan täysin itsessäni. Olen vähän jäykkä ja ilmeetön ja juuri tuollainen jatkuva höpötys ja kikatus ei vaan ole itselleni luontevaa vaan koen sen todella vaivaannuttavana. En ole kuitenkaan mitenkään kylmä tai ylimielinen.

Ei tartte höpöttöö ja kiljua ja hihittää ja tunteilla, mutta ootko ikinä kuullut sellaisesta asiasta kuin käytöstavat? Jos ei osaa esitellä itseään isäntäperheen tutuille eikä osaa sanoa koskaan kiitos eikä tajua edes onnitella lasta kun hänellä on syntymäpäivä, niin huhhuh. Kasvatuksella on varmasti ollut osansa, mutta aikuisen ihmisen pitäisi se tajuta, edes vaikka sen Henriettan tylytyksen jälkeen (joka olisi kyllä voinut olla asiallisempi). Mutta onneksi Susa näköjään oppi loppua kohden (tai sitten vain esitti). Tai sitten koko käytös oli tarkaan käsikirjoitettu.

Vierailija
639/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeentuntuinenlikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jen444 kirjoitti:

Tosi. outoo. Ja ne jalat takaa kuin koivuhalot, turvokset.

Ja kaikki 'entiset' Lappeenrannan poikaparat itkee Susan perään! Ainakin hän kuvittelee niin kertomansa mukaan. Mutta hän pysyy 'coolina'!

Vierailija
640/1010 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki jaksot muutamassa päivässä. Tytöt oli kyllä tulleet sinne kaikkea muuta tekemään kuin töitä. Itse en tuollaisia palkkaisi.

Susa oli aluksi todella ylimielisen oloinen ja huono kommunikoimaan perheen kanssa. Ihanaa oli nähdä kuinka hän kypsyi ohjelman aikana, selvästi uuden perheen kanssa natsasi. Nätti tyttö joka oli luonut itsellensä kovan kuoren suojaksi. Toivon hänelle kaikkea hyvää.

Inhokkini oli Henrietta. Susalle palautetta antaessaan olisi voinut keskustella järkevästi ja rakentavasti eikä tulistua niin ja haukkua ja ilkkua. Vaikutti kevytkenkäiseltä ja arvasin heti miten Scottin suhteen käy. Taisi kuvitella että heillä oli jotain syvempää, vaikka se oli toiselle vain hauskan pitoa. Valittu isäntäperheestä myös ihan turhaan ja otti kaikesta helposti nokkiinsa. Oikea dramaqueen.

Isabella oli herttainen hihittelijä, ihmettelin miten hän joka tilanteessa hymyili ja naureskeli vaikka olisi puhuttu vaikeasta tai surulliselta asiasta. Kaunis ja kokemattoman oloinen tyttö.

Juho oli vähiten kiinnostava persoona. Oli kyllä kypsennä oloinen kuin muut, mutta olihan hän vanhempikin. Saman ikäinen kuin minä ja en nyt kovin kypsäksi sanoisi ikäisekseen. Ihan mukava nuori mies kuitenkin.

Täytyy sanoa että suosikkini oli loppujen lopuksi Susa, mitä ei ensimmäisten jaksojen perusteella olisi arvannut. Ei kaikkien tarvitse olla sellaisia sosiaalisia perhosia jotka on joka tilanteessa nauravaisia ja heittäytyviä. Liika kylmyyskääm ei kyllä ole hyvä, lopussa hän vaikutti sellaiselta ihmiseltä josta saattaisin tykätä livenäkin. Kunhan oppisi näkemään ihmiset samanarvoisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä