Au pairit Australiassa
Huomenna siis kaikki jaksot nähtävissä Areenassa. Ilta-Sanomien jutun mukaan aika hurja kausi tulossa verrattuna kahteen edelliseen.
Kommentit (1010)
Vierailija kirjoitti:
Mulla jotenkin särähti korvaan kun Susa tapasi sen toisen perheensä ja tyyliin ensimmäinen kommentti lapsista oli, että nää lapset on niin kauniita... Oli vissiin kivempi hoitaa nätimpiä lapsia.
Sama. Selvästikin ulkonäkö on se asia minkä perusteella arvottaa ihmiset, niin itsensä kuin muutkin. T. se lähes 50-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Mulla jotenkin särähti korvaan kun Susa tapasi sen toisen perheensä ja tyyliin ensimmäinen kommentti lapsista oli, että nää lapset on niin kauniita... Oli vissiin kivempi hoitaa nätimpiä lapsia.
Juu, sama homma. Muutenkin tuli semmoinen olo, että kunhan puitteet on kunnossa, niin sitten viittii lapsiakin hoitaa. Viitaten siis siihen, että Susa sai huoneen, josta näki merelle ja jossa oli oma sisäänkäynti.
Katoin koko kauden tänään ja koko ajan ärsytti Henrietan pukeutumistyyli. Henrietta on kaunis, mukavan oloinen ja ihan normaalikokoinen, mutta vaatevalinnat eivät imarrelleet yhtään! Saivat näyttämään isommalta kuin on.
Vähän samantyylinen ongelma isabellalla, mutta meikin kanssa. Hän näytti tosi hyvältä siinä jaksossa missä oli Henrietan kanssa Scottin asunnolla ja ilmeisesti Henrietta oli meikannut hänet. Isabellan normi meikki näytti siltä kuin 10 vuotias tyttö olisi eksynyt äidin meikkikaapille...
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se, että selkeästi kaikki tytöt lähtivät aupaireiksi vain saadakseen lentoliput ja työviisumin. Kellään ei ollut kokemusta lastenhoidosta, eikä oikein kiinnostustakaan. Susa oli lapsia kohtaan täysin tunnekylmä, Henrietta odotti vain biletystä ja Isabella suhtautui lapsiin kuin koiranpentuihin.
Ainahan au pairiksi lahteminen on ollut lahinna vain tapa paasta ulkomaille vahan pidemmaksi aikaa. Eipa munkaan au pair -aikana 15 vuotta sitten mitaan maijapoppasia oltu. Kellaan ei ollut ammattihaaveina mitaan lapsiin liittyvaa. Pojat ja biletys kiinnosti. Au pairin tehtavat hoidettiin siina sivussa, useimmat tyydyttavasti, jotkut tosi huonosti ja aina tavatessa kamala nillitys ja valitus, kuinka arsyttava se hoitokakara on. Olen joskus miettinyt, mita ihmetta liikkuu niiden vanhempien paassa, jotka ottavat au pairin pienille lapsille. Kouluikaiset on jo eri juttu, osaavat ihan eri tavalla kertoa tekemisistaan au pairin kanssa kuin pikkulapset.
18-30 -vuotias saa Australiaan working holiday viisumin ihan helposti. Ei tarvi mitaan kummempaa tyolupaa.
Henrietasta saisi kyllä oikeanlaisella pukeutumisella tosi kauniin. Meikkaaminen hänellä oli jo hyvin hallussa.
Onhan se varmasti aikamoinen vapauden menetys jos on jo kotimaassaan tottunut asumaan itsekseen ja sitten isäntäperhe asettaakin kotiintuloajat sun muut säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Selvästikin ulkonäkö on se asia minkä perusteella arvottaa ihmiset, niin itsensä kuin muutkin. T. se lähes 50-vuotias
Älkää ny jaksako syväanalysoida joka asiaa.
Varsinkin Australiassa, niinkuin muuallaki ulkomailla, lauotaan paljon kehuja ja "turhia lauseita", vaikka niitä ei tarkottaiskaan. On kohteliasta kehua lapsia/taloa/pihaa/eläimiä /vaatetta/mitä tahansa.
Eräs australiais/englantilainen kaverini tän kertoi, että varsinkin Australias on vaan tapana esimerkiksi kutsua kylään toinen kylään sitä tarkoittamatta. (mikä varmaan Henrietan ja Scottin-tapaukses on käyny :D)
Olikohan sillä Teaganilla oikeasti mitään sutinoita sen Scottin kanssa? Nehän tuli sinne porukalla; myös Alissa oli mukana - minne se katosi? Vai oliko Alissa nukkumassa toisessa huoneessa ja äitee sitten vetää vinkkua sen verran reilusti, että päättää mennä kuvausryhmästä yms. välittämättä juuri tapaamansa tyypin kanssa muhinoimaan. Eli todennäköisesti silloin vierailu on päättynyt vasta aamupalan jälkeen; nippa nappa ehtivät poistua ennen Henriettan saapuimista. Makes me wonder...
Vierailija kirjoitti:
Olikohan sillä Teaganilla oikeasti mitään sutinoita sen Scottin kanssa? Nehän tuli sinne porukalla; myös Alissa oli mukana - minne se katosi? Vai oliko Alissa nukkumassa toisessa huoneessa ja äitee sitten vetää vinkkua sen verran reilusti, että päättää mennä kuvausryhmästä yms. välittämättä juuri tapaamansa tyypin kanssa muhinoimaan. Eli todennäköisesti silloin vierailu on päättynyt vasta aamupalan jälkeen; nippa nappa ehtivät poistua ennen Henriettan saapuimista. Makes me wonder...
Sekin oli outoa, kun Scott jutteli Isabellan kanssa keittiön pöydän ääressä siitä, mitä mieltä on Teganista ja taustalla istui Teganin tytär Alyssa kuuntelemassa. :D
Mikäs se juttu oli, kun siinä Scottin ja Teganin ekassa tapaamisessa, (jossa Alissa, Juho ja Isabella oli mukana), Isabella ja Juho kertoivat pimeydessä kameralle, että Tegan ja Scott menivät nukkumaan yhdessä? Eli siis whaat? "Nukkumaan yhdessä" nyt tarkoittaa yleensä vain sitä yhtä asiaa, ja missä Alissa oli siinä vaiheessa?
Susaa katsoessa tulee mieleeni, että olin itse samanlainen 18-vuotiaana, en osannut kiittää enkä tervehtiä vieraita, olin kovin ujo ja sosiaaliset taidot uusien ihmisten kanssa heikot (johtuen juuri kasvatuksesta kotona ja ongelmista vanhempien kanssa teini-iässä, vaikka perheeni olikin paperilla siis mallikas, ei mitään avioeroa ym.) mutta nyt kolmekymppisenä toimin opettajana aikuisten kanssa ja hyvä kun tunnistan itseäni tuon ikäisenä, olen siis muuttunut ja kasvanut ihmisenä elämänkoulussa. :D En edelleenkään ole sillä tavalla sosiaalista tyyppiä, viihdyn yksikseni mutta osaan puhua vieraille ihmisille edes jotain ja olen saanut palautetta työssäni, että olen ollut tykätty opettaja.
Tosin siltikään en ollut ihan noin paha kuin Susa, ainakin luulen niin, tosin kun katsoin hänen seisomistaan toimettomana ekan perheen synttäreillä, olisin itse ollut juuri samanlainen. Siinä yhteydessähän Susa sanoi jotain tyyliin "täällä ihmiset ovat hirveen ulospäinsuuntautuneita ja olisi kiva oppia sitä" tjsp.
Ja eikö kukaan kummastellut, kun Juho ja Tegan eivät edes kätelleet, kun Juho astui ekalla tapaamisella sisään?
Se awkward moment, kun Isabella kysyi ekan perheen hirviömutsilta, että "sä oot varmaan kiinnostunut tosi paljon muodista, kun olet kampaaja" ja hirviömutsin vastaus, et "joo, oonhan mä", kun näkihän sen jo kaukaa, ettei asia nyt välttämättä oo ihan niin. :D
Vierailija kirjoitti:
Se awkward moment, kun Isabella kysyi ekan perheen hirviömutsilta, että "sä oot varmaan kiinnostunut tosi paljon muodista, kun olet kampaaja" ja hirviömutsin vastaus, et "joo, oonhan mä", kun näkihän sen jo kaukaa, ettei asia nyt välttämättä oo ihan niin. :D
Se oli kyllä aika hirveä se mutsi.
Tuli mieleen Susasta, että milloinkahan täällä Suomessakin joudutaan pelkäämään muslimeiden räjäyttävän vääräuskoisia taivaan tuuliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, vieläpä Scottin lasten äiti kommentoinut parisuhdeuutista "what an upgrade" tms 😂
On kyllä Scottin sisko tuo, joka noin kommentoi.
Ja saattoi tarkoittaa sitä äitiä. Tosin kaikki asuanosaiset on kauniita.
No aivan varmasti viittasi kommentilla lasten äitiin. Ei kai kukaan ajatellut että olisi tarkoittanut Henriettaa? En usko että heidän tapailunsa oli edes lähipiirin tiedossa.
Scottin ja Henriettan tapailu oli lähipiirin tiedossa. Viettivät aikaa myös Scottin ystävien kanssa. Yhdessä. Pariskuntana. Scottin sisko tiesi tilanteesta myös ja oli tavannut Henriettan.
Mihin tämä tieto perustuu?
Mitä jos katsoisit ohjelman josta on kyse niin et kyselisi selviä asioita?
Miten minultakin on sitten mennyt tämä Henriettan ja siskon tapaaminen ohi? Sitä paitsi sisko asuu Englannissa, josta Scottkin on alunperin kotoisin. Se että Scott vei Henrietan joihinkin juhliin on kuitenkin eri asia kuin esitellä perheelle, tai edes niille kavereille, uutena tyttöystävänään.
Sisko asuu Englannissa. Ei tosiaan tavannut Henriettaa, mutta ovat Scottin kanssa läheisiä ja Scott kertoi suhteestaan. Olivat jutelleet Skypessä useaankin otteeseen Henrietta mukana. Sisko viittasi juurikin Henriettaan sillä upgrade-kommentillaan. Sarjassa kun ei ihan kaikkea näytetty ja sisko (samoin kuin ex-vaimo) ei ohjelmaan halunnut. Scott ja Henrietta todellakin viettivät aikaa viikonloppuisin Scottin ystävien kanssa, se on myös totta.
Mistä tämä tieto on peräisin..? :)
Selkeästi Scottin siskon fb-heitto on ymmärretty ex-vaimoon viittaavaksi muiden sitä kommentoineiden taholta.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet naiset on muodista kiinnostuneita ja seuraavat sitä, vaikka eivät itse ole muodikkaita. Tääkin nainen voi ihan hyvin seurata (vähintään oman alansa) trendejä, vaikka ei niitä itselleen haluaisikaan. Kyllä mun kävi sitä naista muutenkin jotenkin sääliksi, vaikka se olikin aika hirveä, koska se vaikutti niin kamalan väsyneeltä koko ajan. Voin kuvitella sen pettymyksen, jos on odottanut osaavaa au pairia avukseen, ja sitten saakin Isabellan kaltaisen hihittelevän pikkutytön. En käsitä miten edes lähettivät Isabellan tuollaiseen perheeseen, jossa olisi pitänyt osata olla vauvan kanssa, kun Isabellalla ei kerran ollut oikein mitään kokemusta vauvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ny jaksako syväanalysoida joka asiaa.
Varsinkin Australiassa, niinkuin muuallaki ulkomailla, lauotaan paljon kehuja ja "turhia lauseita", vaikka niitä ei tarkottaiskaan. On kohteliasta kehua lapsia/taloa/pihaa/eläimiä /vaatetta/mitä tahansa.
Eräs australiais/englantilainen kaverini tän kertoi, että varsinkin Australias on vaan tapana esimerkiksi kutsua kylään toinen kylään sitä tarkoittamatta. (mikä varmaan Henrietan ja Scottin-tapaukses on käyny :D)
Kyllähän tosiaan tää susa oli jo kuin natiiviaussi, kun oli muutaman viikon kyyhöttäny naama kännykässä omassa huoneessaan?
Eikö ketään muuta häirinnyt henrietan lapsellisuus tässä scott-asiassa? Tosiaan ne pyynnöt tulla kylään oli varmasti kohteliaisuutta vain. Mutta myös kaikki muu kanssakäyminen. Lähinnä mies kyselee koko ajan että joko oot löytänyt töitä, milloin muutat, mitä aiot tehdä. Ja tyttö kikattaa ja hiplaa miestä että voi kun ollaan onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin oli outoa, kun Scott jutteli Isabellan kanssa keittiön pöydän ääressä siitä, mitä mieltä on Teganista ja taustalla istui Teganin tytär Alyssa kuuntelemassa. :D
mun mielestä törkeä veto siltä henrietalta ruveta tyrkyttää itteään vaikka tiesi tästä virityksestä aikuisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä törkeä veto siltä henrietalta ruveta tyrkyttää itteään vaikka tiesi tästä virityksestä aikuisten kesken.
Samaa mieltä että aika tyrkkyä Henrietalta "sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua"-tyyppinen miehen vamppaus. Mutta hän on tosi nuori ja oppi ainakin kantapään kautta että teoilla, ainakin tällä oli seuraukset ja niin vaan jäi Henrietta ilman Scottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä että aika tyrkkyä Henrietalta "sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua"-tyyppinen miehen vamppaus. Mutta hän on tosi nuori ja oppi ainakin kantapään kautta että teoilla, ainakin tällä oli seuraukset ja niin vaan jäi Henrietta ilman Scottia.
Siis joo, nuorihan hän on, enkä monella tapaa ite ollut tuon ikäisenä parempi tai fiksumpi. Mutta muiden ihmisten kunnioitus mulla oli jo tuolloin, vaikken itteäni yhtään henriettaa enempää oiskaan osannut kunnioittaan. Hassua muuten että just tää Henrietta piti saarnaa käytöstavoista vaikkei itsellä niitä ollut.