Määräaikaisen liittymän irtisanominen
Olen muuttamassa asuntoon, missä vuokraan sisältyy netti (Elisa). Mulla on welhon netti määräaikainen ja se päättyy lokakuussa.
Olen jäänyt työttömäksi, eikö sillä perusteella kuluttajaviraston mukaan saa purkaa? Mitä vaaditaan näytöksi? Maksuhäiriöitä minulle ei ole.
Kommentit (4)
Käsittääkseni molemmat netit toimii Elisa eth/vdsl2-tekniikalla ja Welho kaapelista. En ole tekniikan ihme niin en ole varma tästä. Sulkeeko toinen tekniikka toisen. Helpompaahan olisi jos Elisan jälkee Welho ei toimisi. Mutta kokeillaan tuota työttömyys casea, jos ei muuta:) Harmittaa maksaa 30e/kk turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos uuteen osoitteeseen ei saa nykyistä siirrettyä niin se puretaan automaattisesti kun otat yhteyttä ja ilmoitat muutosta. Muussa tapauksessa toimitat työvoimatoimiston lausunnon että työttömyys on alkanut sen jälkeen kun olet määräaikaisen liittymän ottanut niin yleensä se riittää. Laita spostia sinne :)
Mikä merkitys tuolla työvoimatoimiston lausunnolla voi olla. Eihän operaattori mikään sosiaalitoimisto ole. Ettei ole rahaa tarkoittaa vaan että laskut menee perintään. Lisäksi jotkut sopimukset voi tosiaan purkaa mutta tulee jäljellä oleva lasku ja lisäksi purkukustannukset maksettavaksi.
Mitä Welhon kanssa olevassa sopimuksessa lukee. Onko se purettavissa ilman kustannuksia kun siirtyy sen tominta-alueen ulkopuolelle.
Kaapelinetti siis toimii, joten pelkkä muuttoilmoitus ei riitä. Työttömyydestä pitää olla mustaa valkoisella, mutta sopimusehtojen mukaan jos työttömyys (eli siis muutos taloudellisessa tilanteessa, esim avioerokin usein kelpaa) on alkanut sen jälkeen kun sopimuksen on tehnyt niin määräaikaisen sopimuksen purku onnistuu.
Jos uuteen osoitteeseen ei saa nykyistä siirrettyä niin se puretaan automaattisesti kun otat yhteyttä ja ilmoitat muutosta. Muussa tapauksessa toimitat työvoimatoimiston lausunnon että työttömyys on alkanut sen jälkeen kun olet määräaikaisen liittymän ottanut niin yleensä se riittää. Laita spostia sinne :)