Aika usein harmittaa miehen pienet tulot.
Miehellä siis brutto 2200€/kk eli käteen tulee n. 1650€/kk. Itselläni on huomattavasti isommat tulot, tosin aina näin ei ole ollut vaan olen itse ollut opiskelija/äitiyslomalla tms. niin että olen ollut vieläkin pienituloisempi kuin mieheni. Meillä on myös aina ollut rahat yhteiset, enkä nytkään missään nimessä halua rahoja eriyttää.
Harmittaa vaan, kun voisi olla paljon parempi elintaso, jos miehelläkin olisi vähän paremmat tulot. Hän on älykäs kyllä, mutta ei ole koskaan ollut mikään opiskeluihminen. Olen joskus ehdottanut, että nyt kun omat tuloni ovat nousseet niin jospa hän menisikin opiskelemaan lisää (esim. amk insinööri tms., nyt amis) mutta ei kuulemma halua. Tykkää työstään kyllä ja plussana on säännölliset työajat ja suht varma työpaikka. Mutta silti, miksi ei ole yhtään ammatillista kunnianhimoa, varsinkin kun hänelläkin oikeasti olisi lahjoja jos vaan viitsisi nähdä vaivaa.
Ja opiskelun ajan tietysti olisi taas vielä tiukempaa, mutta pärjättäisiin varmasti ja sitten sen jälkeen voisi olla mahdollisuuksia parempaan tulotasoon.
Ollaan oltu yhdessä ihan nuoresta lähtien, en siis ole tieten tahtoen valinnut pienituloista miestä, tähän nyt vaan ollaan elämässä tultu parinkymmen yhteisen vuoden jälkeen.
Varmaan pääsen tästä harmituksestani joskus yli, eikä tämä koko ajan vaivaa, mutta vähän kuitenkin. En myöskään koe miestä miksikään elätiksi tai loisijaksi, hän kuitenkin tekee koko ajan töitä ja osallistuu myös kotona arjen pyörittämiseen yhtä lailla minun kanssani (ja enemmänkin silloin kun minulla on enemmän töitä).
Kommentit (25)
Vähän sama juttu. Mies tekee kuitenkin työtä, joka on tärkeää hänelle ja monelle junnulle (lajipäällikkö). Tekee myös paljon ylimääräistä, jotta kaikki voisivat päästä urheilemaan. On niin kiltti ja kultainen, siksi häntä rakastankin. Olisi vain joskus mukavaa elää vähän leveämmin. En tosin itsekään tienaa opena mutenkään järjettömästi, mutta hieman paremmin.
Ota ilo irti miehen säännöllisistä työpäivistä: mies hakee lapset, tekee ruuan ja sä voit painaa ylitöitä toimistolla tai tehdä reissuhommia ja tienata vielä paremmin.
Amiksella ei myöskään ole yleensä peukku keskellä kämmentä, joten laskepa mitä säästät kun mies hoitaa timpurin, putkarin, mekaanikon ja puutarhurin hommat sen lyhyen työpäivänsä päälle.
Terkuin samassa jamassa
Ei näennäinen lukutaito tarkoita, että on jotain lahjoja! Siitä on vielä melkoinen matka lahjakkuuteen, älykkyyteen ja luovan soveltamiskykyyn!
"Aika roisia tekstiä ja hupasaakin jotenkin. Mitä vit..ua se nyt puolisoa kiinnostaisi mitä toinen työkseen tekee ;D"
Olen hämmästynyt mies- jos nyt sukupuolellani on mitään merkitystä- mutta siis kyllä minua ainakin kiinnostaisi -tark. olen siis sinkku- , että mitä puolisoni tekee työkseen. Iha niin kuin minua muutenkin kiinnostaisi kuulla, että mistä hän pitää mistä hän nauttii, iloitsee... Mutta toki myös päinvastaisetkin tunteet, mikä saa hänet voimaan mahd. pahoin, mistä hän ei pidä, tai mitä hän mahd. välttelee....
En sano, että puolison tulisi ymmärtää kaikki, mitä minä teen työkseni. Kaikkea en hänelle -vaitiolovelvollisuuden nimissä- voi kertoa, mutta koska työ on minulle tärkeä niin toivon, että puolisoni osaisi antaa sille arvon ja yksi arvostamisen muoto on mielestäni se, että osaa olla, vaikka sitten vain kohteliaisuudesta hieman kiinnostunut siitä, mitä teen. Kysehän on myös siitä mihin tai mille (toinen) haluaa käyttää aikansa.
Minun on paljon helpompi tulla toimeen ja löytää yhtieisä kiinnostuksen kohteita ja intressejä ihmisten -miksei siis mahd. elämänkumppanikseni valikoituvan- kanssa, jotka ovat reippaita, peruspositiivisia ja aktiivisia. Sen sijaan minulla on vaikeuksia muodostaa suhteita ihmisten kanssa, joiden elämän sisällöksi riittää vain jatkuva narina ja kitinä ilman, että yrittäsi itse tehdä jotain ympärillä oleville asioille; siis muutakin maata sohvalla ja arvostella muita isoon ääneen.
En usko, että täydelliset vastakohdat ovat parhaimmillaan muodostettaessa parisuhdetta.
-"Aika usein harmittaa miehen pienet tulot (munat) tulot (munat) tulot joo."
"- - Kurja juttu :/ Meillä sentään miehen pieniä tuloja kompensoi 19cm penis ja pienet kiinteät kivekset (ja muutenkin komea ulkonäkö). Ja on onneksi muutenkin kiltti ja mukava. ap"
Uskaltaisin melkeinpä väitttää, että ellei näin olisi, niin mahdollisesti olisit jo nostanut kytkintä ja lähtenyt liitosta. En sano, että paremmin ansaitsevan naisen tulisi kompensoida tilannetta sillä, että ottaisi itselleen yksinkertaistaen hankalan miehen.
Mutta sen sanon, että hyvin usein miehen joka tienaa naistaan (kumppaniaan) vähemmän on usein oltava, jollain yhteisen kodin ulkopuolisella sektorilla, tai muulla tavalla erinomainen. Hyvin harva taloudellisesti menestynyt nainen "tyytyy" tai päätyy yhteen sellaisen miehnen kanssa, joka olisi "vain" edustuspuoliso/kodin hengetär, joka omistautusi yhteisen kodin ylläpidolle, pesten pyykkiä laittamalla ruokaa ja huolehtimalla päävastuullisena mahd. lapsista ja pitämään itsensä kaunnina, tai no komeana, joka vapaa-ajallaan harrastaisi kulttuuria, kahvittelisi ja shoppailisi (seurapiiri) ystäviensä kanssa