Suomi on tuhon tiellä yhdessä Japanin kanssa, koska syntyvyys on liian matala
Viime vuonna oli Suomessa jo syntyvyys vähintä sitten 1860-luvun nälkävuosien. Nyt tammikuussa syntyvyys oli vielä vuodentakaistakin matalampi. Suomen väestö väheni tammikuussa.
http://www.stat.fi/til/vamuu/2016/01/vamuu_2016_01_2016-02-18_tie_001_f…
Alkaisivat suomalaiset oikeasti jo tekemään enemmän lapsia! Suomi alkaa oikeasti olemaan hyvinvointivaltioista tässä asiassa samalla tiellä jo Japanin kanssa, jossa syntyvyys on jo pitkään ollut hälyyttävän matala ja väestö vähenee ja vanhenee.
Mutta ei, ei kiinnosta tehdä lapsia, koska kun on niin paljon hauskempaa elää ilman lapsia, bilettää, matkustella, harrastaa jne jne. Kyllä on vastuuttomia ihmiset nykyisin Suomessa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät lisäänny jakaantumalla ja miehet eivät halua minua. Vaikka haluaisi, niin vain 30 % miehistä haluaa lapsia.
Naiset sen päättävät kuinka paljon lapsia syntyy ei miehet. Niissä se pullonkaula on.
Yksi mies voi siittää vaikka 1000 lasta.
Se on sitten vaan naisen tyhmyyttä, jos ei tajua tätä miehen biologista tarvetta lisääntyä mahdollisimman monen kumppanin kanssa 😁
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten ihmiset tekevät näinkin paljon lapsia. Toisaalta iso osa asuu niin tynnyrissä, ettei edes tajua kuinka päin helvettiä asiat ovat menossa. Mitään järkeähän tähän taantuvaan maahan ei ole tehdä lapsia, ellei nauti katsella omien lapsien vastoinkäymisiä.
kompaan tätä!
Ei suomessa ole ongelmaa syntyvyyden suhteen. Tänne otetut Somalit tekevät lapsia kaikkien suomalaistenkin edestä. Samoin turvapaikanhakijat, kunhan he saavat perheensä suomeen. Me suomalaiset teemme töitä, että valtiomme kykenee elättämään nämä lapsiautomaatit. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Monien perheen perustaminen on jäissä koska ei ole töitä, työtön mies on niin totaalinen turn off, että se sitten heijastuu yhteiskuntaan. Koska en voi tarjota taloudellisesti mitään, olen lakannut etsimästä naista kokonaan.
Jokaisen syntyvän lapsen tulisi olla toivottu ja rakastettu. Lapsen saaminen on jokaisen henkilökohtainen asia ja jos on sitä mieltä, että ei halua lapsia niin se on ok. Pitää kuunnella herkällä korvalla itseään. Minulla on kaksi ihanaa lasta. En odota heiltä yhtään mitään itselleni. Toivon, että he löytävät oman polun tässä maailmassa. Jos voin jotain matkaevääksi antaa, niin siitä olen iloinen.
Maailmassa on liikaa ihmisiä se on kylmä tosiasia, mutta en sen takia jättänyt perhettä perustamatta. Sekään, että maailma on niin karu paikka ei saanut minua perääntymään. Jokaisen on katsottava peiliin ja siellä se vastaus näkyy aika moneen kysymykseen, myös perheen perustamiseen.
Ja työntekijät eivät maailmasta lopu. Se on aivan naurettava väite. Markkinataloudessa työ ja tekijä kyllä kohtaavat.
Suomea lahaisempi syntyvyys on monessa maassa. Mm. Puolassa, Kreikassa, Virossa, Romaniassa, Saksassa...
Kaikkein vähäisintä syntyvyys on Singaporessa. 0,83 lasta per nainen.
Jopa Thaimaassa on suomea vähäisempi syntyvyys per nainen.
Mihin niitä tulevaisuuden työntekijöitä tarvitaan? Oikeasti Suomessa on nytkin kova työttömyys, ja teknologian kehitys vain lisää työttämyyttä nykyisellä työajalla.
Väärin japani on hallitulla väestön vähennyksellä, kun taas suomeen on otettu paholoisia tuhoamaan suomi lopullisesti
Epävarmassa työtilanteessa olevat nuoret aikuiset pelkäävät omansa ja lastensa tulevaisuuden puolesta, hyvin työllistyneet haluavat puolestaan matkustella nuorena koska eläkepäivät on porvaripuolueiden toiveesta viety saavuttamattomiin.
Ja sitten talous"viisaat" haluavat ratkaista asian aiheuttamalla lisää paniikkia ja pelkoa. Yksikin vihjaus eläkeiän lisänostoista tai pelkästään nuoriin kohdistuvista talkoista, niin voin luvata että tänne syntyy viiden vuoden päästä pelkästään vahinkolapsia ja vieraskielisiä, jotka eivät onneksi ymmärrä Suomen tulevaisuudesta tuon taivaallista.
Poliitikot tulevat ratkaisemaan miten tämä homma toimii. Harmi vaan, ettei kaikissa puolueissa osata katsoa omaa napaa kauemmaksi.
Pakol.aisia tulee vielä miljoonan verran suomeen. Joten kuka tänne haluaa lapsia tehdä. Ei ole turvallista. Suomea ei pian enää ole. Turha syyttää valepaskamedian syrjäytyneisyyttä vaikka totuus on aivan muu
Ainostaan loputtomaan kasvuun perustuva kulutuskulttuuri ja fiat-raha vaatii pohjalleen loputtoman väestönkasvun. (Joka on mahdoton yhtälö pitkässä juoksussa) Populaation pieneneminen ei tarkoita sukupuuttoa. Eurooppa haalii väestönkasvunsa kehitysmaista, japani on viisas ja maltillinen ja panostaa robotteihin. Kumpi on parempi, siitä ollaan montaa mieltä.
Mihin Japani on tuhoutumassa? Japanin talous rankattiin just maailman kilpailukykyisimpien joukkoon taas. Maailma on ylikansoitettu ja jostain väestön vähenemisen pitää alkaa. Toivon mukaa Afrikka seuraa perässä.
Maailma (poliittisesti, ilmastonmuutos ja muu ympäristön tila) on tällä hetkellä sellainen, ettei ainakaan minua innosta tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna oli Suomessa jo syntyvyys vähintä sitten 1860-luvun nälkävuosien. Nyt tammikuussa syntyvyys oli vielä vuodentakaistakin matalampi. Suomen väestö väheni tammikuussa.
http://www.stat.fi/til/vamuu/2016/01/vamuu_2016_01_2016-02-18_tie_001_f…
Alkaisivat suomalaiset oikeasti jo tekemään enemmän lapsia! Suomi alkaa oikeasti olemaan hyvinvointivaltioista tässä asiassa samalla tiellä jo Japanin kanssa, jossa syntyvyys on jo pitkään ollut hälyyttävän matala ja väestö vähenee ja vanhenee.
Mutta ei, ei kiinnosta tehdä lapsia, koska kun on niin paljon hauskempaa elää ilman lapsia, bilettää, matkustella, harrastaa jne jne. Kyllä on vastuuttomia ihmiset nykyisin Suomessa.
Kun on hauskempaa ilman lapsia, bilettää ....
No siinähän sitä on jo vastuulliselle aikuiselle hyviå syitå olla tekemättä lapsia.
Lapset ovat valtava terveysriski odotuksesta lähtien naiselle ja ääretön elämänkutistaja ja joutuu luopumaan aivan valtavasti jopa työpaikasta lähtien.
Älkää naiset tehkö lapsia.
Kumpa olisin ollut itse hiukan viisaampi ja jättänyt lapset kokonaan tekemättä.
Toivo kirjoitti:
Jokaisen syntyvän lapsen tulisi olla toivottu ja rakastettu. Lapsen saaminen on jokaisen henkilökohtainen asia ja jos on sitä mieltä, että ei halua lapsia niin se on ok. Pitää kuunnella herkällä korvalla itseään. Minulla on kaksi ihanaa lasta. En odota heiltä yhtään mitään itselleni. Toivon, että he löytävät oman polun tässä maailmassa. Jos voin jotain matkaevääksi antaa, niin siitä olen iloinen.
Maailmassa on liikaa ihmisiä se on kylmä tosiasia, mutta en sen takia jättänyt perhettä perustamatta. Sekään, että maailma on niin karu paikka ei saanut minua perääntymään. Jokaisen on katsottava peiliin ja siellä se vastaus näkyy aika moneen kysymykseen, myös perheen perustamiseen.
Ja työntekijät eivät maailmasta lopu. Se on aivan naurettava väite. Markkinataloudessa työ ja tekijä kyllä kohtaavat.
Kerrotko miksi Suomessa on silti työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Pakol.aisia tulee vielä miljoonan verran suomeen. Joten kuka tänne haluaa lapsia tehdä. Ei ole turvallista. Suomea ei pian enää ole. Turha syyttää valepaskamedian syrjäytyneisyyttä vaikka totuus on aivan muu
T. Suomen Kansa Ensin -äänestäjä.
ENsin haluatte kaikki tyttölapset pois ja sitten pitäisikin syntyä lisää? En ole synnyttämässä yhtäkään lasta niin kauan kun miesten sukunimet dominoivat perheitä :) Jos naisilla ei ole oikeuksia, ei tule velvollisuuksiakaan. En todellakaan kasvata masturboivaa poikaa joka tulee alistamaan naisia.
Järkevintä olisi Suomen asukasmäärän hallittu väheneminen neljään miljoonaan.
Ei vaikuta kauhean kestävältä, että täällä tekevät lapsia eniten ne, kenet yhteiskunta elättää.
Pankkiireille kyllä löytyy ratkaisu, kun tosi ongelmat alkavat...