Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatin kysely lasten vanhemmilta milloin missäkin kaavakkeessa

Vierailija
07.03.2016 |

Olen kahden teinin äiti ja taas viikonloppuna vastailin toiselle kysymyksiin työnkuvastani. Lapsi on menossa vierailulle yrityskylään.

Mutta oikeesti, mitä ihmettä se kenellekään kuuluu missä ammatissa vanhemmat toimivat ja mikä heidän koulutus on? Suolsin piruuttani mahdollisimman kankeaa ja kryptistä ammattijargonia uteliaiden ihmeteltäväksi.

Mitä se kenellekään kuuluu mitä minä ja mies teemme? Miten kysyjät mahtavat näitä tietoja käyttää? Saako lapsi erilaista kohtelua vanhempien asemasta ja koulutuksesta riippuen?

Jätän palstan trollitutkien arvioitavaksi olemmeko mieheni kanssa töissä vai työttömiä tai jopa eläkkeellä ja onko minulla oikeasti miestä tai edes lapsia. :-D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaupan kassa tai siivooja tms.

Kukaan ei muuten väheksy tuota kohtaa ellei itse ole jättänyt koulutusta ja työnsaantia hunningolle.

Kaikki hiekan fiksummat ymmärtää mikä kasvatuksellinen merkitys näillä kyselyillä on lapsille.

Veikkaan että kohta ap tulee kertomaan miten tärkeässä työssä on...

*tirsk* yeah right

Vierailija
2/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuuh. D u autoc. Hieman...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten niin totta. Todella epäammattimaista kysellä tuollaista asiaa.

Ja pakko on arvata, kun heitit haasteenkin, niin arvelen että olet suht hyväpalkkaisessa työssä, mutta sulla ei ole koulutusta siihen. Jos meni väärin niin ainakaan et ole poliisi tai opettaja koska he ovat aina niin herkästi kertomassa ammatistaan. ;D

Vierailija
4/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt suuresti joo vaikuttaa äitiyteen tai tunne-elämän tasapainoisuuteen se koulutustaso:)

Vierailija
5/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei muuten väheksy tuota kohtaa ellei itse ole jättänyt koulutusta ja työnsaantia hunningolle.

Kaikki hiekan fiksummat ymmärtää mikä kasvatuksellinen merkitys näillä kyselyillä on lapsille.

*tirsk* yeah right

Kasvatuksellinen merkitys? Yeah right!

Vierailija
6/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kysyttiin lapsettomuusklinikalla että mitkä on meidän vanhempien (siis minun vanhempieni ja miehen vanhempien) ammatit. Jälkeenpäin järkeilin että se varmaan oli vain lääkärin tapa tiedustella onko meillä millaiset tukiverkot ja millaisista taustoista tulemme. Mutta kyllä siinä aika kulmat kurtussa vastasin kun tuntui käsittämättömältä kysymykseltä :D 

Vierailija
7/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mä heitän niihin aina jonkun Senior Engineer Manager....niin siinähän ihmettelevät mitä teen.

Vierailija
8/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kertoa, että arvostan kaupan kassoja ja siivoojia oli heillä koulutusta tai ei kunhan hoitavat työnsä hyvin. Samaten arvostan poliiseja ja opettajia samoilla kriteereillä.

Enempää en itsestäni sano. :-)

Vierailija
9/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*tirsk* yeah right

"hiekan fiksummat"

Yeah right.

Lukeudut itse tähän porukkaan varmasti. Oli niin pirun fiksu vastauskin. Muiden mollaaminen, haukkuminen ja alentaminen onkin niitä fiksuuden merkkejä.

T. Ohikulkija

Vierailija
10/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kertoa, että arvostan kaupan kassoja ja siivoojia oli heillä koulutusta tai ei kunhan hoitavat työnsä hyvin. Samaten arvostan poliiseja ja opettajia samoilla kriteereillä.

Enempää en itsestäni sano. :-)

Tämä siis ap:ltä. Kristallipalloni kertoi oikein millaista palautetta on luvassa.

Vierailija
11/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua hävetä kertoa ammattia, päinvastoin olen ylpeä ammatistani. Meillä kyllä onkin ihan hyvät työpaikat, aiemmin myyjän hommissa hävetti kyllä kertoa. Mitä te sitten oikein teette kun on niin salaista? Ymmärrän jos on työtön niin voi olla kova pala, mutta kyllä oman ammatin kertominen pitäisi kestää päivänvalon :)

Vierailija
12/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*tirsk* yeah right

"Kaikki fiksummat ymmärtää että mikä kasvatuksellinen merkitys näillä KYSELYILLÄ on lapsille."

Oletko ihan varma, että tarkoitit asiasi noin? Vanhempien omalla koulutuksella tai suhtautumisella koulutukseen siis ei olisi niinkään väliä vaan nimenomaan näillä kyselyillä, joissa asiaa tiedustellaan...

Vierailija
13/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden teinin äiti ja taas viikonloppuna vastailin toiselle kysymyksiin työnkuvastani. Lapsi on menossa vierailulle yrityskylään.

Mutta oikeesti, mitä ihmettä se kenellekään kuuluu missä ammatissa vanhemmat toimivat ja mikä heidän koulutus on? Suolsin piruuttani mahdollisimman kankeaa ja kryptistä ammattijargonia uteliaiden ihmeteltäväksi.

Mitä se kenellekään kuuluu mitä minä ja mies teemme? Miten kysyjät mahtavat näitä tietoja käyttää? Saako lapsi erilaista kohtelua vanhempien asemasta ja koulutuksesta riippuen?

Jätän palstan trollitutkien arvioitavaksi olemmeko mieheni kanssa töissä vai työttömiä tai jopa eläkkeellä ja onko minulla oikeasti miestä tai edes lapsia. :-D

Ihan normi asiaahan tuo on. Merkitsee ammattinsa ja sillä selvä. Meidän jokaisen tulee olla ylpeä ammatistaan olipa se sitten mikä hyväänsä. Mutta ei voi mitään jos sinun itsetuntosi ei kestä kertoa oletko käynyt kouluja vai et.

Vierailija
14/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa se ammatti koulutukseen pääsemiseenkin; jos on opettajan lapsi pääsee helpommin opiskelemaan opettajaksi, jos hakijat ovat samalla viivalla muilla mittareilla.

Vierailija
15/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua hävetä kertoa ammattia, päinvastoin olen ylpeä ammatistani. Meillä kyllä onkin ihan hyvät työpaikat, aiemmin myyjän hommissa hävetti kyllä kertoa. Mitä te sitten oikein teette kun on niin salaista? Ymmärrän jos on työtön niin voi olla kova pala, mutta kyllä oman ammatin kertominen pitäisi kestää päivänvalon :)

En ole ap, mutta ihmettelen välillä samaa. Olen hammaslääkäri enkä todellakaan häpeä ammattiani. Ihmettelen vain, että mitä tällä tiedolla tehdään. Ymmärrän myös hyvin, että jossain ammateissa ei välttämättä haluta huudella työpaikkaa/ koulutusta ympäriinsä.

Vierailija
16/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun minulla on lapsi niin saa kertoa kaikille että hänen äitinsä on ammatiltaan kotirouva

Vierailija
17/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasluokkalaisen terveystutkomus kyselylomakkeessa kysyttiin seuraavia:

- Mikä on perheenne vahvuus?

- Missä asioissa olette onnistuneet?

Mitä noihin nyt vastaa? Kolmasluokkalainen ehdotti ekaan vastaukseksi remontointi. :)

Vierailija
18/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää että lapset saavat tietää mitä vanhemmat tekevät työkseen. Mitä vaaditaan että voi tehdä kyseistä työtä. Millainen elintaso voi olla kun tekee työtä jota tekee.

Millainen persoonallisuus voi vaikuttaa siihen millaista työtä voi tehdä. Miten omat mielenkiinnon kohteet vaikuttaa. Miten omia lahjakkuuksia voi hyödyntää työssä.

Mitä työtä tehdään sisätiloissa, mitä ulkona. Mitkä työt vaativat hyvää kuntoa. Missä työssä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, missä ei.

On paljon meille aikuisille itsestäänselviä asioita jotka ovat täysin uusia lapsille.

Nämä kaikki vaikuttaa lapseen ja hänen käsitykseendä työelämästä ja opiskelujen tarpeellisuudesta/ tarpeettomuudesta.

Kyllä, kasvatuksellinen merkitys on tärkeä.

Vierailija
19/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*tirsk* yeah right

Meinaatko, että kaupan kassan lapselle opetetaan matikkaa ja historiaa eri tavalla kuin korkeakoulutun johtajan lapselle? Vai miten se kasvatus eroaa? Joko alaluokilla leimataan sosiaaliekonominen asema loppuelämäksi otsaan ja miten se tehdään?

Vierailija
20/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä. On tärkeää että lapsi ymmärtää koulutuksen ja työn merkityksen elämässä.

Jos päättää käydä vain elämäm koulun , ei voi paljoa lomareissuja harrastaa....