Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko ruotsalainen passin lentääkseen Suomeen?

Vierailija
07.03.2016 |

Olen ymmärtänyt, että laivalla matkustettaessa riittäisi pelkkä henkilökortti, mutta entäs lentäessä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse passia. Lentoyhtiöstä riippuu vaatimukset: joillekin käy ajokortti tai muu henkilökortti, joillekin käy ihan tavallinen henkilökortti (siis se Skatteverketiltä haettava. Poliisilta haettava henkilökortti käy tietysti myös).

Noin käytännössä sillä ei näytä olevan mitään merkitystä, että onko mitään korttia mukana vai ei. Minä matkustan säännöllisesti Tukholma-Helsinki-Tukholma-väliä ja koskaan ei ole kukaan kysynyt henkkareita lentokentällä tuota väliä lentäessä.

Vierailija
2/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin Suomeen pääsee oikeastaan kaikkialta ilman passia - mainitsee vain ohimennen 'asylum'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että laivalla matkustettaessa riittäisi pelkkä henkilökortti, mutta entäs lentäessä?

Ei tarvitse passia, henkilökortti riittää jos on  EU-maan kansalainen.

Vierailija
4/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse passia. Lentoyhtiöstä riippuu vaatimukset: joillekin käy ajokortti tai muu henkilökortti, joillekin käy ihan tavallinen henkilökortti (siis se Skatteverketiltä haettava. Poliisilta haettava henkilökortti käy tietysti myös).

Noin käytännössä sillä ei näytä olevan mitään merkitystä, että onko mitään korttia mukana vai ei. Minä matkustan säännöllisesti Tukholma-Helsinki-Tukholma-väliä ja koskaan ei ole kukaan kysynyt henkkareita lentokentällä tuota väliä lentäessä.

Eikö sulta katota turvatarkastuksessa boardingpassin yhteydessä henkkaria?? Ainakaan Helsinki-Vantaalla ei pääse läpi ilman henkkaria.

Vierailija
5/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ja muiden pohjoismaiden välillä on passivapaus, joka tarkoittaa että ajokorttikin kelpaa matkustusasiakirjaksi. Koska jokaisella ruotsalaisella kuitenkin on id-kortti, niin se sitten mukaan. Terv. Matkatäti

Vierailija
6/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulta katota turvatarkastuksessa boardingpassin yhteydessä henkkaria?? Ainakaan Helsinki-Vantaalla ei pääse läpi ilman henkkaria.

Kyllä pääsee jos määränpääsi on vaikka "vaan" Oslo. Terv. Matkatäti

Vierailija
7/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee jos määränpääsi on vaikka "vaan" Oslo. Terv. Matkatäti

Multa ainakin aina kysytään myös henkkari/passi jos annan vain boarding passin turvatarkastajalle. Ihan sama minne päin maailmaa olen matkalla.

Vierailija
8/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi tarkastaa tilapäisesti jokaisen maahantulijan henkilöllisyyden joten takaisin ei ainakaan pääse. Lentokoneeseen ei myöskään pääse ilman henkkareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi