Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako asuntolainaa, jos on 0€ omia säästöjä?

Asuntokuumettapukkaa
07.03.2016 |

Siinä se kysymys olikin. Työpaikka on, mutta tulot tällä hetkellä vain 1300e/kk kun en tee täyttä päivää. Luottotiedot kunnossa, velkaa ei ole.

Ja kertokaa myös mikä pankki ollut kyseessä, mistä kannattaa kysellä, mistä ei.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaajan pyytäminen on mielestäni katalaa. Jokainen vastatkoon itse omista veloistaan.

Vierailija
22/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipaapi tänä päivänä olla niin ettei kyllä lainaa heru, vaikka sulla takaajatkin olis... Korkeammat tulot pitäs olla ja vähintään 10% käsirahaa tilillä. Tietty, voihan sekin vaikuttaa missä asut, ja mikä on paikkakuntasi hintataso.. saahan noita yksiöitä ja kaksioita kuolevista pikkukaupungeista tai kylistä parillakymmenellä tuhannella eurolla.

Kävele ihmeessä pankkiin, sieltä saat sen tiedon, ja sitä kohti vaan tavoitteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolla palkalla saisit minkäänlaisen lainan maksettua? Muista, että vastike/muut asumiskulutkin vievät osansa.

Se on tiedostettu. Ensi vuonna todennäköisesti vakipaikka tulossa, tulot nousee.

Pistänyt vain miettimään asia kun nyt menee vuokraan 800e/kk + vesi ja sähkö, plus muut laskut ja pärjään.

-ap

Mistä päin olet ostamassa asuntoa? Vuokra kuulostaa pk-seudun vuokrilta (oletan, että asut yksin, kun et muuta maininnut), mutta 50-60000 eurolla sieltä ei tietääkseni saa mitään asuntoa. Eli asutko jossain syrjässä ja sulla on alueen hintatasoon nähden järjetön vuokra? Löytyisikö ennemmin edullisempaa vuokra-asuntoa, kunnes olet saanut säästettyä omarahoitusosuuden?

Vierailija
24/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 50-vuotias, jolla vakituinen työpaikka?

Vierailija
25/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolla palkalla saisit minkäänlaisen lainan maksettua? Muista, että vastike/muut asumiskulutkin vievät osansa.

Se on tiedostettu. Ensi vuonna todennäköisesti vakipaikka tulossa, tulot nousee.

Pistänyt vain miettimään asia kun nyt menee vuokraan 800e/kk + vesi ja sähkö, plus muut laskut ja pärjään.

-ap

Odota suosiolla sitä vakipaikkaa. Asuntovelallisen ei ole tarkoitus pärjätä, talouteen pitäisi jäädä reilusti joustoa.

Vierailija
26/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

a) Pankki ei anna lainaa tulevaisuuden tulojen perusteella. Valmistumassa oleva lääkäri saattaa saada, mutta ei se, jolla "todennäköisesti" on vakituinen työpaikka vasta ensi vuonna.

b) Jos vuokrataso on 800e/kk, et saa 60 tonnilla kuin autopaikan.

c) Pankkia ei kiinnosta millä nyt pärjäät, niitä kiinnostaa saatko varmasti lainan maksettua. 1300e/kk (määräaikainen?) työpaikka ei sellainen ole, jolla lainat varmasti maksaa.

Vierailija
27/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näissä tiedoissa nyt mättää. Siis missä menee 800 euroa vuokraan mutta samaan aikaan saa asunnon ostettua 50 000 eurolla ilman omia säästöjä? Eikä sinulla ole edes vakituista työsopimusta(?) Miten olisi halvempi vuokra-asunto, rahaa säästöön ja hakemaan asuntolaina sitten kun on vakisoppari paremmalla palkalla. 

Vierailija
28/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuloilla saa sen lainan mutta ilman säästöjä ei. Valtiontakaus hyvä vaihtoehto.

Eli nyt asp-tili auki ja kuukausittain rahaa sinne.

Lisäksi myöskään määräaikainen työ ei ole este. Liity kuitenkin liittoon ellet kuulu jo.

Rohkeasti yhteydenotto pankkiisi, auttavat eteenpäin!

Ja nämä ei ollut höpöjuttuja vaan juuri omassa lainaneuvottelussa kuultuja.

Vierailija
29/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lainaa ilman säästöjä, tosin tulot isommat ja vakuutena 2 kpl velattomia sijoitusasuntoja. Omia. Käytännössä pankki saa omansa aina takaisin, jos en pysty maksamaan lainaa.

Vierailija
30/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lainaa ilman säästöjä, tosin tulot isommat ja vakuutena 2 kpl velattomia sijoitusasuntoja. Omia. Käytännössä pankki saa omansa aina takaisin, jos en pysty maksamaan lainaa.

Kiva, kun kerroit. Tästä tiedosta ap:lle on varmasti paljon iloa. Eli nyt vain ostamaan pari asuntoa käteisellä varastoon ja hankkimaan isommat tulot, niin ap:n ongelma on ratkaistu! Hyvä, että mainitsit, ei oltaisi muut kyllä keksitty tuota!

Vierailija
31/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vain vähän isommalla palkalla isomman lainan joten kyllä saa. Mutta säästöjä on oltava ellei ole omaisuutta vakuudeksi.

Mulla oli vain määräaikainen työ enkä ole hoitoalalla.

Kyllä helpotti kun asumiskulut laski 700eurosta 350euroon:)

Vierailija
32/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vain vähän isommalla palkalla isomman lainan joten kyllä saa. Mutta säästöjä on oltava ellei ole omaisuutta vakuudeksi.

Mitä sä lasket asumiskuluihin? "Vähän isomman" eli esim. 70 000 euron lainan lyhennykseen menee (20 vuoden lainalla) noin 300e ja korkoihin noin 50e. Entäs vastike tai muut asumiskulut? 

Vierailija
33/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä lasket asumiskuluihin? "Vähän isomman" eli esim. 70 000 euron lainan lyhennykseen menee (20 vuoden lainalla) noin 300e ja korkoihin noin 50e. Entäs vastike tai muut asumiskulut? 

Omakotitalo kyseessä. Sähkö,jäte ym kulut n.150€/kk. Kaikkien tuollaisten jälkeenkin asumiskulut ovat pienemmät. Hyväkuntoinen vanha ok-talo.

Vierailija
34/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo kyseessä. Sähkö,jäte ym kulut n.150€/kk. Kaikkien tuollaisten jälkeenkin asumiskulut ovat pienemmät. Hyväkuntoinen vanha ok-talo.

Aiemmin maksoin siis vielä vuokran päälle sähkön, autopaikan ym.

Vierailija
35/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, missäpäin Suomea on mahdollista että asumiskulut ovat vain 350 euroa kuussa? :D Miten 350 eurosta riittää lainan lyhennykseen, lainan korkoihin, vastikkeeseen, entä vesi, sähkö? :O Miten pankillekaan riittää jokin 200 euron lyhennys per kk? Vai onko otettu laina jokin max. 30 000 euroa?

Vierailija
36/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä pankista sait tuollaisen ?

Vierailija
37/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Op:)

Vierailija
38/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Op:)

Mun ystävä ei saanu OP:stä.

Vierailija
39/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vakuudella vielä asuntoa?

Me saatiin Danskesta viime vuonna, ei säästöjä, vanhempien talo kiinni.

Vierailija
40/41 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun kerroit. Tästä tiedosta ap:lle on varmasti paljon iloa. Eli nyt vain ostamaan pari asuntoa käteisellä varastoon ja hankkimaan isommat tulot, niin ap:n ongelma on ratkaistu! Hyvä, että mainitsit, ei oltaisi muut kyllä keksitty tuota!

Pieni esimerkki siitä, miten pankit toimivat. Miksi antaa lainaa, jos lainanottajalla ei ole maksukykyä? Ja lainaa taas kannattaa antaa, jos takaisinmaksu on varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän