Mitä tekisitte tilanteessani (pyykkivuoro kerrostalossa)
Olin varannut kaksi tuntia pyykkiaikaa, ja minulla oli paljon pestävää. Kuitenkin kesken vuoroni kun olin viemässä uutta pyykättävää pari kassillista niin vastaan käveli naapuritalon mies pesuainepurkki kädessään. Hän oli kesken minun vuoroni laittanut omat pyykkinsä pyörimään. Ottaisitteko tässä tapauksessa hänen vasta laittamansa pyykit pois koneesta ja laittaisitte omat tilalle? Olin vähän tuohtunut asiasta mutta ajattelin että koska minulla on paljon vapaa aikaa tällä hetkellä elämässäni niin ei se elämää kaada ja annoin asian olla. Mutta minun pitäisi tulla pyykkäämään sitten uudestaan joku toinen kerta, varata uusi aika. Kertokaa myös omia kokemuksia.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin oman pesukoneen.
En ole ap mutta vastaanpa tähän kuitenkin, koska minua ärsyttää tällainen näsäviisastelu. Minulla on pesukone, mutta käytän pesutuvan isoa konetta lakanapyykkiin, koska sinne mahtuu iso pyykki paremmin kuin pieneen omaan koneeseen, ja sitä paitsi pesutuvassa on kuivausrumpu, jota meillä ei ole. Pienessä asunnossa ei ole tarpeeksi isokokoisen pyykin kuivatustilaa. Meillä on vielä pesutuvan käyttö ilmaista, siis siitä ei joudu erikseen maksamaan. Joten miksipä ei sitä sitten hyväkseen käyttäisi?
Ap tässä taas, jätin lapun pyykkitupaan koneen päälle jossa kehoitan ettei jatkossa pesisi muiden vuorolla pyykkejä.
Itse olen vastaavassa tilanteessa ottanut toisen asukkaan pyykit pois koneesta kesken ohjelman. Kun tulin omalla vuorollani pesutupaan, oli edellisen pesijän ohjelmasta vielä vartti jäljellä. Kyse ei voinut olla vahingosta, koska kone näyttää ohjelmaa valittaessa kauanko se kestää. Laitoin vettä valuvat pyykit ämpäriin ja jätin lapun, jossa totesin, etten valitettavasti ehtinyt jäädä odottelemaan ohjelman loppumista. Aina löytyy ihmisiä joiden mielestä on ihan ok tunkea pyykkinsä koneeseen toisen vuorolla, mutta luulen ettei kyseinen ihminen tee sitä toiste minun vuorollani. ;)
Polkisin pyykit pihalle mutaan ja hakkaisin ukon tajuttomaksi.
Ap tässä vielä , korjaan että tunti kuivausrumpuaikaa oman vuoron jälkeen, vaikka ei ole nyt niin oleellinen asia korjata.
Vierailija kirjoitti:
Tää on se normitapa :D
Ap tässä, molemmissa pyykkikoneissa oli pyörinyt minun pyykkini ja ne olivat valmiita, hän oli tyhjentänyt yhden koneista kärryyn ja laittanut omansa tilalle. Sitten minä kävelin häntä vastaan kahden uuden pyykkikassin kanssa ja moikattiin, ja pyykkituvassa huomasinkin että hän oli vienyt toisen koneista minun pyykkivuorollani. Ehkä hän jotenkin ajatteli tai oletti että minulla tosiaan vain oli nuo pyykit jotka olivatkin jo valmiit, tosin se ei ole mikään syy viedä omia pyykkejä toisen pyykkiajalla ilman lupaa.
Keskeyttäisin ohjelman ja latoisin vieraat pyykit johonkin (lavuaariin tms) oikein lappusen kera.
Ap tässä en tunne miestä, tai muutenkan missä asunnossa tarkalleenottaen asuu. Olen nähnyt ohimennen monta kertaa, tullut ulos kerrostalosta missä asuu tai kävellyt sinne sisään. Joskus nähnyt pyykkeinensä. No jatkossa en ole näin kiltti mutta olen tällä hetkellä työtön ja aikaa riittää. Lappu sentään toi jotain hyvää mieltä etten nyt ihan jättänyt asiaa sikseen, eihän tämä ollut reilua toimintaa yhtään.
Minusta olisi kamalaa, että joku ihminen koskee minun pyykkeihini.
Myönnän olevani neurootikko tuossa asiassa.
Vastaisuudessa jää vahtimaan. Ota kaikki ne pyykit, jotka aiot pyykätä, mukaan kerralla ja sitten peset ne, etkä lähde paikalta välillä pois. Meidän pyykkituvassa on aivan viidakonlaki. Sieltä jopa varastetaan vaatteita vaikka suoraan koneesta. Pyykkipäivänä varaan kaksi tuntia pesuaikaa, siinä ehtii pyykätä yhden 60 asteen ja kaksi 40 asteen pesua, eli kolme koneellista pyykkiä. Istun siellä pyykkituvassa naistenlehteä lukien tai kännykkää räpläten. Näin ei tule yllätyksiä tai väärinkäsityksiä.
Mulle on käynyt muutaman kerran sama. Olen keskeyttänyt sen naapurin pesun, nostanut pyykit ulos koneesta ja laittanut omat tilalle. Vuoro on aina vuoro ja niitä tulee noudattaa.
Mies pyykkituvassa! Se on varmasti joku pervo joka on siellä vain tirkkimässä ja mutustelemassa naisten kaliiseja. Hyvä ettei raiskannut sua! Tee rikosilmoitus
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta asialliselta. Mielestäni se on OK ja tiedänkin että omassa talossa se on OK että kuivattaa omia pyykkejä narulla myös toisten pyykkivuoron aikana, vaikka jotkut suuttuvat jopa siitä. Mutta naruja on niin paljon että se ei haittaa mitään jos jonkun omaa konetta käyttävän pyykit ovat kuivumassa myös. Oman koneen hankkiminen on kyllä elämää paljon helpottava juttu; vähentää negatiiviset naapuri yms.kontaktit minimiin.
-Mies 29v + 1v-
Jos omien melkein kuivien pyykkien sekaan laitetaan märkiä, niin jotkut kankaat imevät ilmasta sen uuden kosteuden itseensä. Joten ei kiitos märkiä melkein kuivien joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, molemmissa pyykkikoneissa oli pyörinyt minun pyykkini ja ne olivat valmiita, hän oli tyhjentänyt yhden koneista kärryyn ja laittanut omansa tilalle. Sitten minä kävelin häntä vastaan kahden uuden pyykkikassin kanssa ja moikattiin, ja pyykkituvassa huomasinkin että hän oli vienyt toisen koneista minun pyykkivuorollani. Ehkä hän jotenkin ajatteli tai oletti että minulla tosiaan vain oli nuo pyykit jotka olivatkin jo valmiit, tosin se ei ole mikään syy viedä omia pyykkejä toisen pyykkiajalla ilman lupaa.
Aika törkeää poistaa pyykit eikä edes kohdatessa maininnut asiasta. Mielestäni siinä mies antaa luvan koskea toisen pyykkeihin, eli ottaa ne miehen pyykit pois ja laittaa omat tilalle. Aikaisemmin sanoin, etten koskisi miehen pyykkeihin, mutta tuon jälkeen koskisin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Ap tässä, kohtasinkin tämän pyykkimiehen pyykkituvalla kun hain kuivausrummun pyykit. Hän pahoitteli asiaa ja sanoi että voin kyllä pestä pyykkejä hänen vuorollaan nyt jos haluan. Sanoi syyksi että ajatteli että olen jo pessyt pyykit koneessa, ettei ole enempää pyykkejä. Varasin kuitenkin huomiselle oman ajan kun on menoja enkä jaksa rampata edes takaisin.
ITSE OLISIN LAITTANUT PYYKKIEN SEKAAN JOTAKIN ESIMERKIKSI VESSAPAPERIA JOKA SILPPUUNTUU JA SOTKEE KAIKKI PYYKIT JOTA EI SAA VAATTEISTA IRTI KUN NYPPIMÄLLÄ JA SITTEN EHKÄ VIELÄ KESKEYTTÄNYT OHJELMAN JA LAITTANUT UUDESTAAN PYÖRIMÄÄN 90-ASTEESSA NIIN KAIKKI KUTISTUU TAI JOS ON VALKOISIA NIIN LAITTANUT SEKAAN PUNAISEN SUKAN <3
Laittaisin sille kuuluisan heippalapun. Oliko kone tyhjä, vai ottiko hän pyykkisi pois? Jos olis tyhjä niin mies ehkä luuli, että pyykit oli pesty jo. Vastaantulevan miehen olisi pitänyt avata suu ja sanoa jotain. Ehkä hän on tottunut, että naiset alistuu ja hänen pyykit pyörii milloin vain.
En ottaisi toisen pyykkejä pois, ellei sitten minulla olisi joku tosi kiireeellinen juttu tai tuo olisi toistuvaa.