Synnytyksen jälkeen "tavallisessa" huoneessa osastolla
Kokemusta vain perhehuoneesta. Nyt emme sitä ajatellut pyytää ja synnytys luultavimmin Kätilöopistolla. Siellä tietysti on omat vierailuajat niinkuin oerhehuoneissakin, oliko nyt tunti päivässä ip. Mutta miten lapsen isä saa siellä olla? Vain tuon tunninko? Entä vanhempi lapsemme, saako hänkin tulla vauvaa katsomaan vain tunniksi per päivä?
Kommentit (33)
Olin Naistenklinikalla 6 h huoneessa. Minusta siellä oli vierailuaika joko päivän, ihan aamusta myöhäiseen iltaan oli koko ajan isoja porukoita joillain kylässä. En nukkunut siellä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole varmasti suurimmassa osassa sairaaloita niin, että isä ja sisarukset saavat olla siellä huoneessa muuten paitsi yöaikaan.
Okei, kiva jos on näin! Tai no ei oo kauheen kiva siinä vaiheessa jos vierustoverilla on 5 meluavaa lasta ja piereskelevä mies siellä koko päivän! :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole varmasti suurimmassa osassa sairaaloita niin, että isä ja sisarukset saavat olla siellä huoneessa muuten paitsi yöaikaan.
Jos näin on niin kyllä on perseestä. Pitäisi ajatella muitakin huoneessa olevia äitejä ja vauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on niin kyllä on perseestä. Pitäisi ajatella muitakin huoneessa olevia äitejä ja vauvoja.
Se, että on sallittua olla siellä huoneessa, ei tarkoita sitä, että ei voisi ajatella muita huoneessa olevia äitejä ja vauvoja. Esim. mun huonekaverilla oli mies ja pieni lapsi siellä huoneessa aika paljon, mutta eivät he mua mitenkään häirinneet. Jos sisaruksella alkoi mennä vähän lujaa, mies vei lapsen päiväsaliin tai jonnekin muualle vähän höyryjä päästelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kyllä mä haluaisin että mun mies olisi siellä koko pöivän, me osataan kuitenkin kunnioittaa muiden yksityisyyttä ja olla hiljaa. Ois kiva myös jos esikoinen sais siellä olla vähän pidempään kuin vierailuajan mutta vaikka rauhallinen tapaus onkin niin en häntä siellä koko päivää pitäisi. Kyllä rauhallisestakin 3-vuotiaasta ääntä lähtee vikm.sitten kun kyllästyy siellä.
Ois kauheeta joutua joidenkin meluajien kanssa samaan huoneeseen jotka eivät välittäisi toisten yksityisyydestä mitään. Ap
Synnytin kättärillä 2014 ja isit saa olla koko päivän yöaikaa lukuunottamatta :) vierailuaika on sitten perheen ulkopuolisille henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kyllä mä haluaisin että mun mies olisi siellä koko pöivän, me osataan kuitenkin kunnioittaa muiden yksityisyyttä ja olla hiljaa. Ois kiva myös jos esikoinen sais siellä olla vähän pidempään kuin vierailuajan mutta vaikka rauhallinen tapaus onkin niin en häntä siellä koko päivää pitäisi. Kyllä rauhallisestakin 3-vuotiaasta ääntä lähtee vikm.sitten kun kyllästyy siellä.
Ois kauheeta joutua joidenkin meluajien kanssa samaan huoneeseen jotka eivät välittäisi toisten yksityisyydestä mitään. Ap
No se ei edelleenkään tarkoita, että jos saa olla, että ihmiset eivät osaisi ottaa toisia huomioon. Sellaiset, jotka eivät osaa ottaa, eivät ota, vaikka säännöt sanoisivat mitä.
Polikliininen synnytys on mahdollista niin ei tarvitse ottaa riskiä joutua melujien kanssa samaan huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Polikliininen synnytys on mahdollista niin ei tarvitse ottaa riskiä joutua melujien kanssa samaan huoneeseen.
Ei ole automaattisesti mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei edelleenkään tarkoita, että jos saa olla, että ihmiset eivät osaisi ottaa toisia huomioon. Sellaiset, jotka eivät osaa ottaa, eivät ota, vaikka säännöt sanoisivat mitä.
Sanoinko mä että se sitä tarkottaisi? En tainnut sanoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko mä että se sitä tarkottaisi? En tainnut sanoa. Ap
Rauhoitu nyt hyvä ihminen.
Me oltiin ekan lapsen kanssa perhehuoneessa, ja tokan sellaisessa, missä oli kahdelle paikat. Oli tuuria, kun olin sen kaksi päivää yksin vauvan kanssa. Ei ollut ruuhkaa silloin siis. Mies ja esikoinen olivat melkein koko päivän kanssamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?! Eikö se olekaan auttamatta aina mahdollista?!
Miksi siellä potilashuoneessa pitäisi miehen saada olla koko päivän?? Eikö automaattisesti olisi ok ottaa huomioon muut ihmiset siellä huoneessa, vaikka omasta mielestä olisikin tosi "häiritsemätön". Jos vaikka jotain toista äitiä itkettää tai pierettää tai haluaa vaikka "tuulettaa" sektiohaavaa, voi olla kiusallista, kun naapurivuoteen asukin mies istua napottaa siellä 7h putkeen. Eikö se olisi sama ottaa se perhehuone...
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä potilashuoneessa pitäisi miehen saada olla koko päivän?? Eikö automaattisesti olisi ok ottaa huomioon muut ihmiset siellä huoneessa, vaikka omasta mielestä olisikin tosi "häiritsemätön". Jos vaikka jotain toista äitiä itkettää tai pierettää tai haluaa vaikka "tuulettaa" sektiohaavaa, voi olla kiusallista, kun naapurivuoteen asukin mies istua napottaa siellä 7h putkeen. Eikö se olisi sama ottaa se perhehuone...
Entäpä, jos se sektioitu äiti tarvitsee sen miehen sinne hoitamaan sitä vauvaa? Tai joku muu huonossa kunnossa oleva äiti? Mitä sitten?
Mitä kiukkupusseja tähän keskusteluun on oikeen eksynyt? ;) Tai taitaa olla yks ja sama. Ähh mee pois!
No kyllä sektionkin jälkeen voi hoitaa vauvaa ihan omatoimisesti..ainakin itse olen tähän pystynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?! Eikö se olekaan auttamatta aina mahdollista?!
Prinsessoille se on mahdollista. Muutama tunti synnytyksen jälkeen hehkeänä kotiin, kun taas av-mamma lojuu sairaalasängyssä mässyttäen suklaataa ja päivittäen somea.
Eikö sulla ollut muuta tekemistä, esim. vauvanhoitoa?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sektionkin jälkeen voi hoitaa vauvaa ihan omatoimisesti..ainakin itse olen tähän pystynyt..
Entäpä, jos ei voi? Jos on kipuja ja komplikaatioita? Auttaako silloin se, että sä olet voinut?