Mitä tekisitte tilanteessani (pyykkivuoro kerrostalossa)
Olin varannut kaksi tuntia pyykkiaikaa, ja minulla oli paljon pestävää. Kuitenkin kesken vuoroni kun olin viemässä uutta pyykättävää pari kassillista niin vastaan käveli naapuritalon mies pesuainepurkki kädessään. Hän oli kesken minun vuoroni laittanut omat pyykkinsä pyörimään. Ottaisitteko tässä tapauksessa hänen vasta laittamansa pyykit pois koneesta ja laittaisitte omat tilalle? Olin vähän tuohtunut asiasta mutta ajattelin että koska minulla on paljon vapaa aikaa tällä hetkellä elämässäni niin ei se elämää kaada ja annoin asian olla. Mutta minun pitäisi tulla pyykkäämään sitten uudestaan joku toinen kerta, varata uusi aika. Kertokaa myös omia kokemuksia.
Kommentit (42)
Sikamainen tilanne. Eikö mies ollut huomannut varaustasi?
Ap tässä vielä. Pesutuvassa on kaksi pyykkikonetta ja kuivausrumpu, niin sentään toiseen pyykkikoneeseen sain osan uusista pyykeistä laitettua.
Kertaisin vielä säännöt, että onko luvallista varata kaksi tuntia. Meillä se onnistuu vain tunniksi saman päivän aikana.
Ap tässä, minun on vaikea uskoa että hän ei olisi tietänyt että hän tulee toisen pyykkiajalla pyykkäämään, tuolla on sen verran selkeä systeemi ja iso taulukko mistä näkee että jos on jonkun vuoro meneillään. Käveli lisäksi minua vastaan tosiaan kun olin uusia pyykkiä viemässä, ei voinut edes siinä korjata tilannetta ja mainita että hän oli tehnyt vahingon tai myöntää, moikkasi vaan.
Jättäisin jonkin lapun siihen, jossa kirjoittaisin, että oli minun vuoroni ja toivottavasti sama ei toistu.
AP tässä, on kaksi tuntia aikaa pyykätä kerrallaan, lisäksi oman vuoron jälkeen on vielä 2 tuntia kuivausrumpu aikaa. Uskon että hän tietää nämä asiat, eihän hän uusikaan asukas ole minun tietämykseni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertaisin vielä säännöt, että onko luvallista varata kaksi tuntia. Meillä se onnistuu vain tunniksi saman päivän aikana.
Ilmeisesti tuo vaihtelee. Meillä on kahden tunnin pesukerta ja saa varata korkeintaan kaksi pesukertaa peräkkäin, siis yhteensä neljä tuntia.
Menisin sinne hänen pesuajan lopulla odottamaan ja kysyisin että huomasiko hän että kone oli varattu. Sanoisin että annoin tämän kerran asian olla enkä poistanut hänen pyykkejään mutta ensi kerralla en ole niin joviaali.
Et sitten saanut suutasi auki? Minä olisin heti kysynyt, että hei, veitkö sä mun vuorolla tuonne pyykkiä koneeseen? Ja kun myöntää, niin olisin sanonut, että se ei nyt kyllä käy, mulla on tässä pyykkiä toiseenkin koneeseen, tulepa mukaan, niin otetaan ne sun pyykit pois koneesta.
Napakka asenne, ap, napakka asenne. Tietenkään toisen vuorolla ei panna pyykkiä pyörimään.
Jos et huomannut asiaa ajoissa, ota ne pyykit pois itse koneesta ja pane ne sivuun. Pese oma koneellisesi, huom itse paikalla ollen, ja jos se tyyppi tulee sinne kuikuilemaan, sano siinä vaiheessa rauhallisesti, että otin sun pyykit koneesta, koska olit pannut ne pesuun min vuorolla, laitan ne takaisin kun saan omani pestyä, jos siihen jää aikaa ennen seuraavaa vuoronvaraajaa.
Ketään ei tarvitse haukkua tai riitaa haastaa, mutta totta kai pidät vuorostasi kiinni, etkä anna kusipäiden kävellä ylitsesi.
Ei kuulosta asialliselta. Mielestäni se on OK ja tiedänkin että omassa talossa se on OK että kuivattaa omia pyykkejä narulla myös toisten pyykkivuoron aikana, vaikka jotkut suuttuvat jopa siitä. Mutta naruja on niin paljon että se ei haittaa mitään jos jonkun omaa konetta käyttävän pyykit ovat kuivumassa myös. Oman koneen hankkiminen on kyllä elämää paljon helpottava juttu; vähentää negatiiviset naapuri yms.kontaktit minimiin.
-Mies 29v + 1v-
Vierailija kirjoitti:
Valittaisin Vauva-palstalle...
Jokohan fb-jakokin on tehty?! Tai soitettu iltapäivälehtiin...
No kävisin kyllä sanomassa/ kysymässä mieheltä. Jos kerran tiedät hänet, niin varmaan tiedät missä asunnossa asuu.
Olen nostanut naapurin vaatteet pois kuivausrummusta ja jättänyt pahoitteluni vihkoon. Naapuri oli kirjoittanut, ettei hän huomannut varausta ja pahoitteli toimintaansa.
Pyykeissä miettisin, koska märkä pyykkiläjä on kurja. Siitä huolimatta, että naapuri toimi väärin.
Olen ottanut pois koneesta. Maksan pyykkivuorostani, joten käytän sen kokonaan ja hyvin suunnitellusti (varaan sopivaa pyykkiä tarpeeksi, jotta aikaa ei mensi maksettuna hukkaan) itse.
Minulla on tapana pestä ensiksi 60 C ohjelma, koska en voi tietää, että mitä edellinen on koneessa pessyt. Enhän tahdo kenenkään hiivasieniä yms. Oman koneen hankkiminen oli ihanaa, kun siihen vihdoin oli varaa!
entinen opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas saa varata 3h/pv.
Olisin vain ottanut pyykit koneesta, jos olisin varannut sen vuoron itselleni. Niin laitoksessa kun tehtiin. Jos ei ole jaksanut varata omaa vuoroa, niin voi voi.
N18
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin jonkin lapun siihen, jossa kirjoittaisin, että oli minun vuoroni ja toivottavasti sama ei toistu.
Meillä on pesutuvassa varauskirja ja siihen jätetään joskus hyvinkin tulikivenkatkuisia viestejä toisille. :D Ne ovat enimmäkseen sottaisuudesta ja kuivausrummun puhdistamattomuudesta, mutta aina silloin tällöin valitetaan vuoroistakin. Itselleni kävi joulukuussa niin, että mennessäni varatulla vuorollani pesutupaan jonkun aikaa varaamattoman asukkaan pyykit pyörivät siinä uudemmassa koneessa, jota minä aina käytän. Kun kone pysähtyi varttia minun varaamani ajan alkamisen jälkeen, poistin väärät pyykit koneesta. Minun pyykkini olivat koneessa vajaan tunnin ja toisen vajaan tunnin kuivausrummussa. Kun lähdin puhtaine pyykkeineni pesutuvasta kotiin, ei niitä edellisiä pyykkejä ollut vielä kukaan tullut hakemaan, sinne vanhemman koneen päälle minne olin ne nostanut, ne jäivät.
Olisin ottanut hänen pyykkinsä pois ja pessyt omani.
Ostaisin oman pesukoneen.