Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avainsanat: ylipaino, kuukautiset, ovuloimattomuus

07.03.2016 |

Olisko täällä ketään joita mietityttää lapsen saaminen mutta esteenä olisi ehkä ylipaino, ovuloimattomuus, joku hormoonihäiriö , kuukautisten puuttuminen jne.. Mitä näitä syitä nyt onkaan.. Vertaistukea meille kaikille tämmöisessä tilanteessa oleville.

Kommentit (4)

1/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tähän pitkän kommentin, mutta ei näy näköjään mobiilina, ainoastaan koneelta :(

2/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin viestin nyt tähän, josko oikeasti tulisi näkyviin. Mistäköhän syystä olen alapeukunkin saanut, masentaa muutenkin.

---

Meillä vähän tuollainen tilanne.

Meillä on ikää nyt sen verran, että ei ole hetkeäkään hukattavana. Yhdessä ollaan oltu kuutisen vuotta.

Siemen on hyvää, minä en vaan ovuloi. Kuukautiset ovat todella niukat ja kestävät vain päivän. Ne on saatu tulemaan Primolut norrin kanssa nyt 9kk ajallaan. Ilman niitä kierto voi olla vaikka 3kk. Ylipainoa löytyy, eikä nyt niskaan kaatunut talous auta painonpudotuksessa yhtään. Taloudellista tilannetta voidaan kuitenkin parantaa myöhemminkin, lasta on ehkä turha myöhemmin yrittää.

Kohdusta/munasarjoista, arvoista ei olla löydetty mitään vikaa. Munasarjat olivat ilmeisesti täydessä unessa yrityksen ensimmäiset 10-11kk. Söin ennen tätä e-pillereitä 14 vuotta. Aukiolotutkimukseen en ole vielä suostunut, koska en edes ovuloi.

Clomeja koitettiin, mutta mitään vastetta ei saatu. (annostus oli ensin 1, sitten 2/pv)

Nyt testataan letrot. Ensimmäiset syöty, kyllä jännittää.

Aviomies ei uskalla varmaan enää edes toivoa. Hänellä ei ole lapsia, ensimmäisessä avioliitossa oli myös lapsettomuus.

Minulla on yksi 15 vuotias lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Niiskuneiti !

Kiva että on muitakin tässä tilanteessa olevia.

Itse poistatin nexplanon ehkäisykapselin tammikuussa. Ehdin pitää sitä 3 ja puoli vuotta, jonka aikana minulla ei kertaakaan tullut kuukautisia. No poiston jälkeen tietenkin odotin että kuukautiset alkaisivat ja nyt sitten vihdoin alkoivat, kuitenkin erittäin niukkoina.

Ja minua myös mietityttää ylipainoni. Olen yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa pudottamaan painoa, mutta en vain saa aikaiseksi.

Lapsesta haaveilen kovasti, kuten myös miehenikin. Nyt vasta siis aloitetaan "yrittäminen".

Kuitenkin kovasti huolettaa ylipainoni, joka voi vaikuttaa paljon raskautumiseen :(

Ja ikää on kohta 24v :)

Olisi kiva jos tulisi aktiivista keskustelua ja kannustusta kaikilta!

Vierailija
4/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä 1608: olin kirjoittanut tämän saman viestiketjun kahteen paikkaan ja toisessa niissä oli myös sinun vastaus.

11kk sitten lopetin nuvaringin. Ajatuksena tulee jos on tullakseen. Kauhukseni tajuttiin että koulussa on uskoteltu että raskaaksi tulee pelkästä ajatuksesta. Paskan marjat sanon minä. Kuukautisia ei näkyny ei kuulunu ja nyt viimeisen 11kk aikana ollut mulla 4 vai 5 kuukautiset. Kierto 3-4kk.

Lääkärissä kävin ja todettiin että munasarjat on terveet. Suositteli tiputtamaan painoa. Se on jostain syystä haastavaa koska olen todella huono ruokatottumuksissani. Liikun paljon ja olen muuten terve. Miehen nesteitä ei ole vielä testattu. Sain tässä taannoin ovulaatiotestiin viivoja ekaa kertaa elämässäni. Nyt on just lusittu viikon mittaiset kuukautiset. Katsotaan mitä seuraava kuukausi tuo tullessaan: tasaisemman kierron, raskauden vai edelleen harvat kuukautiset..