Hitto. Olen raskaana ja kerroin lapsille siitä...sitten ukko sanoi...
Kerroin siis lapsille että meille tulee vauva. Olen viikolla 24. Lapset olivat iloisia ja kyselivät kaikenlaista. Sitten kun lapset menivät nukkumaan ukko sanoi minulle että oli kertonut esikoiselle (11v) että olen raskaana jo kun olin tehnyt positiivisen testin! Siis mitä??? Raivostuttaa. Ukko sanoi että halusi testata voiko esikoiseen luottaa (???) ja osaako hän pitää salaisuuksia. Nähtävästi osaa kun ei ole vihjannutkaan mulle että tietää.
Siis mua raivostuttaa toi ukko!! Me sovittiin plussatestin jälkeen että kerrotaan meidän vanhemmille rv 12 ja lapsille kun on yli 20 viikkoa täynnä. "Kun kaikkea voi vielä tapahtua".
Ärsyttää kun se idiootti menee tolleen "testailemaan" lasta!!! :( Ja mun mielipiteen yli, en halunnut kertoa aikaisin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on lasta kohtaan ääärettömän julmaa! Isä kertoo lapselle, mutta sanoo, että tämä täytyy pitää salaisuutena, koska äiti ei halua, että sinä tiedät. Isä laittaa lapsen tilanteeseen, jossa lapsi tietää, että isä haluaa pitää äidiltä salassa sen, että lapselle on kerrottu. Ihan kuin isä halveksisi äitiä aivan äärettömästi!
Tai sitten isä ei ole käyttänyt noita sanoja. Vaan ehkä kertonut vaan että "äiti on raskaana ja saat pikkusisaren, mutta ei kerrota sitä vielä muille"
Ihan käsittämätöntä käytöstä mieheltä. Lapsi raukka olisi varmasti kovasti halunnut jutella iloisesta asiasta sun kanssa. Ja se että ei voinut kertoa tietävänsä, kun kerroit vauvasta, oli lapsen pakottamista valehtelemaan.
Kun tulette raskaaksi, kirjoittakaa itsellenne lappu: Kun ylireagoit, naura itsellesi. Säästytään tuhansilta eroilta.