Yli 20v samassa työpaikassa. Onko AV.lla muita
henkilöitä, jotka ovat olleet näin pitkään samalla työnantajalla ja samassa työssä?
Olen itse sellainen henkilö ja nyt keskellä suurta kriisiä. Aiemmin pidin itseäni työhöni sitoutuneena nykyisin pelkurina.
Kommentit (27)
Kyllähän se näin on nykyisinkin. Jos oot pitkään samalla eikä mitään kehitystä - koulutusta tms. niin aika heikoilla olet. Jos nyt vaikka puhutaan toimihenkilöpuolen tehtävistä. Sopivasti kun on toimenkuvaa vaihtanut ja edennyt, niin turvaa hyvin eläkepäiviin työllisyytensä yrityspuolella. Kyllä huonosti kiinnostava persoona oot, jos jumiudut vain samaan. Pitkäkin voi työsuhde olla, mutta muutoksia. Tietynlaiset repäisyt näyttävät CV:ssä myös hyvälle, mutta eihän se aina mahdollista ole.
Vasta 18 vuotta. En alun alkaen tullut näin pitkäksi aikaa, mutta olen oppinut työn niin hyvin ja tullut nopeaksi, etten missään saa näin hyvää palkkaa näin vähällä työnteolla.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 18 vuotta. En alun alkaen tullut näin pitkäksi aikaa, mutta olen oppinut työn niin hyvin ja tullut nopeaksi, etten missään saa näin hyvää palkkaa näin vähällä työnteolla.
Sama! En kaipaa isoja uusia haasteita ja uuden työpaikan opettelua. Olen kehittänyt hyvät rutiinit nykyiseen työhön ja pystyn hoitamaan hommani nopeammin kuin muut paremmalla laadulla. Palkka on ok haastavuuteen nähden mutta isoin etu työssäni on vapaus suunnitella ja aikatauluttaa työpäiviäni itse. Ehkä silloin jos esimies vaihtuu ja tämä vapaus katoaisi, alkaisin katsella uutta työpaikkaa.
Kesällä tulee 30v saman työnantajan palveluksessa ja hyvin olen viihtynyt. Palkka on noussut työtehtävien mukaisesti paremmin kuin muualle vaihtaneilla. Tosin olen vuosien varrella täsmäkouluttautunut alani eri osa-alueilla ja viimeisin ponnistus oli RI-Amk-tutkinto. Olen firman kantava voima ja vt-toimari työnantajan eläköitymisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaa pitää vaihtaa viimeistään viiden vuoden välein. Se on myös tapa nostattaa palkkaansa ja kehittää ammattitaitoaan. Jos on samassa paikassa kauemmin kuin viisi vuotta, laiskistuu henkisesti ja menettää otteen työhön. Työnantajatkaan eivät katso hyvällä niitä, jotka jumittavat kauan samassa paikassa.
Ei tämmöisenä aikana kannata tuosta vaan vaihtaa työpaikkaa, jos on hyvä, vakaa paikka, ja jossa viihtyy.
Koskaan ei ole hyvä aika.
Samalla työnantajalla 24v kunnes sain kenkää viidenkympin rajapyykin ylitettyäni. Tehtävät vaihtuivat, lisää vastuuta jne. Palkka ei noussut samaan tahtiin koska isossa yrityksessä asiat ei hoidu niin. Olin hölmö, olisi pitänyt käydä jossain muualla puoli vuotta töissä ja palata tuplapalkalla. Turha itkeä mennyttä mutta jos voisin mennyttä muuttaa niin en jäisi samaan firmaan noin pitkäksi ajaksi.
Tulin lukemaan aloittamaani ketjua. Voi surkeus, jotkut kommentit olivat juuri sitä miltä itsestänikin tällä hetkellä tuntuu. Aiemmin olin ylpeä siitä, että olen ollut situtunut työhöni,nyt tuntuu siltä , etten enää kehtaa sanoa kahvituntikeskusteluissa uusille työntekijöille kuinka kauan olen ollut työssäni. Onneksi täällä oli muutama "kohtalotoverikin".
Tällaiset pitkät työurat samalla työnantajalla alkavat varmaan olla nykypäivinä historiaa. Olen itse kasvanut siihen, että kaikki vanhemmat sukulaiseni ovat olleet eläkeikään samassa työpaikassa.