Jos mies on ihastunut naiseen miksi hän ei tee aloitetta?
Viettää vapaa-aikaansa naispuolisten kavereidensa kanssa vaikka voisi viettää senkin ajan ihastuksensa kanssa. Ei voi kuin ihmetellä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kulttuurissa naisia saa lähestyä vain kännissä baarissa, muu on seksuaalista ahdistelua.
Asiahan on juuri päinvastoin! Miesten humalainen lähestyminenhän on vain vonkausta, ei se ole aloitteiden tekoa ja jotain "kiinnostuksen osoittamista".
Jos saisin aloitteen selvältä mieheltä Suomessa niin pyörtyisin varmaan hämmästyksestä...
Niin, miksei suomalaiset miehet tee aloitteita selvänä? No helppo vastaus tietenkin, että kun on niin paskoja kaikki miehet ja toista on italialaiset tms. Tai vastaus voi olla joku muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää että miesten omat vastaukset ei kelpaa. Itse ujohkona miehenä kiertelen ihastusta kuin kuumaa puuroa odottaen sopivaa tilaisuutta tehdä aloitetta. Ja ei, en ole perässävedettävä tai selkärangaton tai mitä kaikkea muuta ujoihin miehiin näissä jutuissa monesti liitetään.
Ei kelpaa, en ole eläessäni vielä tietänyt niin ujoa miestä, joka ei aloitetta olisi tehnyt. Jopa sosiaalisten tilanteiden (ja masennuksen) takia varhaiseläkkeellä oleva mies uskalsi soittaa (!!) naiselle josta oli kiinnostunut ja pyytää treffeille. Jos kiinnostaa tarpeeksi niin mies tekee AINA aloitteen naiselle.
Et tunne nykypäivän nuoria miehiä :D ei ne mitään aloitteita tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää että miesten omat vastaukset ei kelpaa. Itse ujohkona miehenä kiertelen ihastusta kuin kuumaa puuroa odottaen sopivaa tilaisuutta tehdä aloitetta. Ja ei, en ole perässävedettävä tai selkärangaton tai mitä kaikkea muuta ujoihin miehiin näissä jutuissa monesti liitetään.
Ei kelpaa, en ole eläessäni vielä tietänyt niin ujoa miestä, joka ei aloitetta olisi tehnyt. Jopa sosiaalisten tilanteiden (ja masennuksen) takia varhaiseläkkeellä oleva mies uskalsi soittaa (!!) naiselle josta oli kiinnostunut ja pyytää treffeille. Jos kiinnostaa tarpeeksi niin mies tekee AINA aloitteen naiselle.
No joo, sun kanssa turha väitellä, kun et miltään välkyltä vaikuta. Noissa omissa narsistisissa höyryissään voi sitten ihmetellä jos miehet sinusta kiinnostu. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua kasvattaa omaa miehistä itsetuntoasi lähestymällä naista? Samalla saisit selkeyden asioihin. Fakta kuitenkin on, että nainen pitää siitä, että miehessä on maskuliinisuutta ja halua tavoitella naista. Tietyt biologiset toimintamallit toimivat asioiden taustalla ja luovat eroottista jännitettä, vaikka tasa-arvoa tässäkin asiassa toitotetaan.
En sanonut etten tee koskaan aloitetta. Olen todennäköisesti tehnyt useampia aloitteita kuin tämän ketjun naiset yhteensä. Pointtini oli, että en välttämättä uskalla tehdä aloitetta heti. Riippuu myös tapauksesta. Joku viehättävä nainen baarissa, saatan lähestyä jos kerään rohkeutta, saatan jättää lähestymättä koska mielessäni olen pelotellut jo että saan pakit kuitenkin, tai sillä on poikaystävä tms. Pakkeja on tullut aika tylyjäkin joskus, käy ne itsetunnon päälle miehilläkin. Joku tutumpi nainen jota näkee useammin, yleensä odotan tilaisuutta tehdä aloitteen. Esim. jos on rauhallinen tilanne jossa ollaan kahdestaan naisen kanssa, niin on helpompi tehdä, mutta jos on muuta porukkaa ympärillä, niin taitaa jäädä tekemättä. Olenko sitten huono ihminen kun olen tällainen? Koittakaapa joskus hahmottaa asiaa toisenkin ihmisten näkökulmasta sen sijaan että hahmotatta maailmaa noiden sukupuolistereotypioiden avulla.
Kannattaa tosiaan vaikka tutustua naisiin myös ihmisinä ja ystävinä niin ei tarvitsisi itse elää stereotypioiden vallassa ja luulla, että naiset eivät tekisi aloitteita. Minä olen elämäni aikana tehnyt miehille useita aloitteita (joista kaikki siis baarien ulkopuolella) ja omassa kaveripiirissäni on myös suhteita, joissa aloite on lähtenyt naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti tunnekaan, mutta ei tässä mistään nuorista miehistä ollutkaan kyse.
Olen itsekin jo 25-vuotias ja tuo mies oli minua vuoden vanhempi.
En tiedä missä mielikuvitusmaailmassa palstan mammat elää, mutta aika harvassa on ne miehet, joille aloitteentekeminen etenkin tuntemattomalle kauniille naiselle on ihan pikku juttu, eikä jännitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kulttuurissa naisia saa lähestyä vain kännissä baarissa, muu on seksuaalista ahdistelua.
Asiahan on juuri päinvastoin! Miesten humalainen lähestyminenhän on vain vonkausta, ei se ole aloitteiden tekoa ja jotain "kiinnostuksen osoittamista".
Jos saisin aloitteen selvältä mieheltä Suomessa niin pyörtyisin varmaan hämmästyksestä...
Niin, miksei suomalaiset miehet tee aloitteita selvänä? No helppo vastaus tietenkin, että kun on niin paskoja kaikki miehet ja toista on italialaiset tms. Tai vastaus voi olla joku muukin.
No, mikseivät tee? Minä olen tehnyt kaikki aloitteeni selvänä ja olen nainen.
Jotenkin outoa, että kuvittelevatko miehet oikeasti, että se teidän 1,7 promillen humalasönkötys olisi hurmaavaa ja pahempi vaihtoehto olisi tulla ottamaan kontaktia selvänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti tunnekaan, mutta ei tässä mistään nuorista miehistä ollutkaan kyse.
Olen itsekin jo 25-vuotias ja tuo mies oli minua vuoden vanhempi.
No huh, sähän olet jo oikeen leidi sitten kun olet noinkin kypsään ikään ehtinyt. Jututkin yhtä kypsiä kuin tuonikäiselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä mielikuvitusmaailmassa palstan mammat elää, mutta aika harvassa on ne miehet, joille aloitteentekeminen etenkin tuntemattomalle kauniille naiselle on ihan pikku juttu, eikä jännitä yhtään.
Kannattais av:n miestenkin yrittää välillä muita kuin niitä 10 kauniita naisia niin voisi olla vähemmän jännittävää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin outoa, että kuvittelevatko miehet oikeasti, että se teidän 1,7 promillen humalasönkötys olisi hurmaavaa ja pahempi vaihtoehto olisi tulla ottamaan kontaktia selvänä?
No ei kuvittele. Vaikea sanoa muiden puolesta, mutta kyllä tää meidän kulttuuriympäristö on sellainen että aloitteenteko tuntemattomalle muualla kuin baarissa tai jossain tinderissä on outoa. Ihailtavaahan se on jos on rohkeutta poiketa yleisestä linjasta, mutta harvalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kuvittele. Vaikea sanoa muiden puolesta, mutta kyllä tää meidän kulttuuriympäristö on sellainen että aloitteenteko tuntemattomalle muualla kuin baarissa tai jossain tinderissä on outoa. Ihailtavaahan se on jos on rohkeutta poiketa yleisestä linjasta, mutta harvalla on.
Ei tässä kukaan ole rajannut aloitteiden tekoa vain tuntemattomille.
Jos ihastuneelta vaikuttava ihminen ei tee aloitetta edes siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli on tehnyt itseään tykö, syyt voi nähdäkseni jakaa näin:
A) Hän ei ole oikeasti ihastunut, vaan on käyttäytynyt vain ystävällisesti/kohteliaasti. Kaikki on toisen osapuolen kuvitelmaa/toiveajattelua. Tämä on vaihtoehdoista todennäköisin.
B) Hän on jossain määrin kiinnostunut, muttei tarpeeksi.
C) Hän on oikeasti ihastunut, mutta ei uskalla tai osaa tehdä aloitetta.
Oli oikea vaihtoehto mikä näistä tahansa, asia kannattaa jättää sikseen. Jos suhdetta ei saada edes alkuun, ei se olisi toiminut muutenkaan.
Yleisin syy on se että mies ei oikeasti ole niin kiinnostunut kuin nainen luulee.
Jos on oikeasti ihastunut, niin silloin haluaa olla toisen kanssa.
Miehet harvoin pelaavat mitään "leikin vaikeasti tavoiteltavaa"-pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihastuneelta vaikuttava ihminen ei tee aloitetta edes siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli on tehnyt itseään tykö, syyt voi nähdäkseni jakaa näin:
A) Hän ei ole oikeasti ihastunut, vaan on käyttäytynyt vain ystävällisesti/kohteliaasti. Kaikki on toisen osapuolen kuvitelmaa/toiveajattelua. Tämä on vaihtoehdoista todennäköisin.
Oli oikea vaihtoehto mikä näistä tahansa, asia kannattaa jättää sikseen. Jos suhdetta ei saada edes alkuun, ei se olisi toiminut muutenkaan.
Noin avuttomalla naisella tulee koko elämä olemaan vaikeaa.
Naiset aina tuppaavat tarrautumaan "sekaviin signaaleihin" jotka he ovat itse omassa päässään kuvitelleet.
Olen itsekin ihastuneena sortunut tähän.
Jos mies ei halua tavata tai viettää aikaa, niin eiköhän peli ole selvä. Tietysti kaverit ovat tärkeitä, mutta yleensä uusi ihastus ajaa miehilläkin ainakin hetkellisesti kavereiden ohi.
Kuinka hyvin pitää tuntea ollakseen tarpeeksi kiinnostuntu? Puoleensavetäviä naisia tapaa tämän tästä, mutta ei niille kaikille rupea aloitetta tekemään pelkästään sen vuoksi että jollain hyvä pylly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin avuttomalla naisella tulee koko elämä olemaan vaikeaa.
Kyllä nainen voi yhtä lailla tehdä itse aloitteen. Eikö se ole itsestäänselvää? Jos tarkoitit avuttomalla minua, niin tein ihan itse aloitteen miestäni kohtaan. Olen kyllä sitä mieltä, että jos kumpikaan ei syystä tai toisesta saa tehtyä aloitetta, he eivät todennäköisesti sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tosiaan koskee vain suomalaisia miehiä. Ulkomaalainen on "ihanan sosiaalinen" ja "ulospäinsuuntautunut" lähestyessään naista.
En sanonut etten tee koskaan aloitetta. Olen todennäköisesti tehnyt useampia aloitteita kuin tämän ketjun naiset yhteensä. Pointtini oli, että en välttämättä uskalla tehdä aloitetta heti. Riippuu myös tapauksesta. Joku viehättävä nainen baarissa, saatan lähestyä jos kerään rohkeutta, saatan jättää lähestymättä koska mielessäni olen pelotellut jo että saan pakit kuitenkin, tai sillä on poikaystävä tms. Pakkeja on tullut aika tylyjäkin joskus, käy ne itsetunnon päälle miehilläkin. Joku tutumpi nainen jota näkee useammin, yleensä odotan tilaisuutta tehdä aloitteen. Esim. jos on rauhallinen tilanne jossa ollaan kahdestaan naisen kanssa, niin on helpompi tehdä, mutta jos on muuta porukkaa ympärillä, niin taitaa jäädä tekemättä. Olenko sitten huono ihminen kun olen tällainen? Koittakaapa joskus hahmottaa asiaa toisenkin ihmisten näkökulmasta sen sijaan että hahmotatta maailmaa noiden sukupuolistereotypioiden avulla.