Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikonlopun kasvisinventaario: mitä rehuja teillä on syöty?

Vierailija
06.03.2016 |

Ja mitä ruokia niistä tuli?

Meillä:
Purjo, tomaattimurska, selleri, oliivit (nopea tonnikalapasta)

Sipuli, porkkana, selleri, kesäkurpitsa, maissi, oliivit, vihreä paprika, kidneypapuja, tomaatteja (kasvislasagne pakkaseen... paljon pekonia ja juustoja:) )

Savoijinkaali, sipuli, porkkana, selleri, valoisia papuja (kaalipata, jauhelihaa tulee myös)

Kurkkua, paprikaa, tomaattia, selleriä, kevätsipulia lisukkeiksi.

Jälkkäriksi ja välipaloiksi hedelmiä (bansku, omena, päärynä, marjoja) ja lemmikeille tarkoitettuja pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä.

Valkosipulia ja yrttejä vähän kaikkeen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua en edes tiedä noista osaa XD mä ostin tollasen lidlin bolognesekastikkeen. Kai siinä on jotain tomaattia ja porkkanaa. Sen kanssa pastaa

Vierailija
2/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita mustikoita on mennyt... öööh... 5 x 125g. Olen vähän addiktoitunut :).

Lisäksi kaksi banaania, omena, 250g parsakaalia, 250g kirsikkatomaatteja, kaksi isoa paprikaa, papuja tölkillinen, linssejä joku pari desiä, puolikas kurkku, ja neljä aika ohutta porkkanaa.

Normi viikonloppu - ja kaiken olen syönyt minä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa noin yksityiskohtaisesti luetella. Käytössä on ollut muistaakseni maissia, vihreitä papuja, porkkanaa, tomaattia, kanttarelleja, herkkusieniä, kesäkurpitsaa.

Ruokina mm. kanarisottoa, nakkikastiketta, kinkkukiusausta, pyttipannua kasviksista.

Vierailija
4/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli possun ulkofileen lisukkeena parsakaalia ja kukkakaalia keitettynä.

Lauantaina oli sellaisen "pizzavuoan" seassa paseerattua tomaattia, paprikaa ja sipulia.

Sunnuntaina Kanan ja riisin kanssa kukkakaali-parsakaaligratiini.

Olen yleensä suosinut tuoreita kasviksia mutta nyt ostin kokeilumielessä Lidlin pakastimesta kukkakaali- ja parsakaalipussit kun ovat niin edullisia ja säilyvät pitkään (yhden hengen talous). Ei ollut iso ero tuoreeseen :)

Vierailija
5/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, muistankohan edes kaikkia.. Kasvispiirakan tein, siihen tuli punasipulia, paprikaa, tomaattia ja kesäkurpitsaa.

Salaatissa kahta eri vihersalaattia, kurkkua, aurinkokuivattuja tomaatteja, punasipulia, paprikaa, viinirypäleitä.

Risotossa herneitä, maissia ja parsaa.

Hedelmiä meni ihan sellaisenaan.

Noi nyt ainakin.

Vierailija
6/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisia papuja???  hmm, pitää varmaan lisätä listaan viinirypäleet, tuoreina ja ilmiselvästi myös jalostetussa muodossa  :D

ap

Vierailija
7/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa noin yksityiskohtaisesti luetella. Käytössä on ollut muistaakseni maissia, vihreitä papuja, porkkanaa, tomaattia, kanttarelleja, herkkusieniä, kesäkurpitsaa.

Ruokina mm. kanarisottoa, nakkikastiketta, kinkkukiusausta, pyttipannua kasviksista.

Ai niin ne hedelmät. Päärynää, banaania, mandariinia. On myös rouskittu tuorekurkkudippiä. Itse olen syönyt puntillisen varsiselleriä sellaisenaan. Ja tietysti ruuanlaitossa sipulia ja yrttejä. Tykkään käyttää varsinkin timjamia.

Vierailija
8/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli, valkosipuli, lehtikaali, myskikurpitsa, kesäkurpitsa, munakoiso, tomaatti, paprika, parsakaali, valkokaali, salaatti, porkkana, borlottipavut, herneet, kukkakaali. Mansikka, kiivi ja mango, ne tosin eivät ole kasviksia. (Olen kasvissyöjä joten kasviksia kuluu melko paljon)

Vierailija
9/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa luetella ruokia, mutta perunaa, porkkanaa, lanttua, sipulia, valkosipulia, avokado, salaattia, kurkkua, tomaattia, appelsiinia, mandariinia, mustikkaa, mansikkaa, vadelmaa nyt ainakin. Teen talvella paljon ruokaa juureksia.

Vierailija
10/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipuli, valkosipuli, lehtikaali, myskikurpitsa, kesäkurpitsa, munakoiso, tomaatti, paprika, parsakaali, valkokaali, salaatti, porkkana, borlottipavut, herneet, kukkakaali. Mansikka, kiivi ja mango, ne tosin eivät ole kasviksia. (Olen kasvissyöjä joten kasviksia kuluu melko paljon)

AI niin, ne ruoat. Kasvislasagne, minestrone, pasta ja kastike. Salaatteja.

Vierailija
11/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt kuin tomaattia, sipulia, valkosipulia, perunaa, paprikaa, papuja, persiljaa, basilikaa

Vierailija
12/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on myskikurpitsa? Miten valmistit sen? Minkälaisia ruokia teit?

ap utelee kiinnostuneena  :)

Vierailija
13/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... jäävuorisalaattia, avokadoa, verigreippiä, Picnic paahtopaisti-juuressalaatti (ainakin punajuuria, toista juuresta en tunnistanut ja), mansikoita, kurkkua, kasvissosekeittoa (paljon juureksia).

Vierailija
14/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa luetella ruokia, mutta perunaa, porkkanaa, lanttua, sipulia, valkosipulia, avokado, salaattia, kurkkua, tomaattia, appelsiinia, mandariinia, mustikkaa, mansikkaa, vadelmaa nyt ainakin. Teen talvella paljon ruokaa juureksia.

Ai pavutkin? Vihreitä ja punaisia linssejä, kidneypapuja.

Vierailija
15/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina oli possun ulkofileen lisukkeena parsakaalia ja kukkakaalia keitettynä.

Lauantaina oli sellaisen "pizzavuoan" seassa paseerattua tomaattia, paprikaa ja sipulia.

Sunnuntaina Kanan ja riisin kanssa kukkakaali-parsakaaligratiini.

Olen yleensä suosinut tuoreita kasviksia mutta nyt ostin kokeilumielessä Lidlin pakastimesta kukkakaali- ja parsakaalipussit kun ovat niin edullisia ja säilyvät pitkään (yhden hengen talous). Ei ollut iso ero tuoreeseen :)

Ja varsiselleriä sekä yksi päärynä :D

Vierailija
16/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "rehu" todellakin yleisnimi kaikille syötäville kasvikunnan tuotteille? Luulin, että se olisi vain makkaraperunamiesten käyttämä pilkkanimi.

Vierailija
17/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kasvislasagnea, siinä oli artisokkaa, tomaattia, sipulia, valkosipulia, vaaleita papuja ja päällä rucolaa. Lisäkkeenä oli maissia ja raakaa tomaattia (ts. kypsentämätöntä).

Tänään pääruuan kasvisosuus oli kaikkea muuta kuin terveellistä (mutta hyvää oli): mausteisessa kuorrutteessa friteerattua parsakaalia ja sipulirenkaita. Kastikkeessa oli sipulia, valkosipulia ja pähkinöitä, jos ne lasketaan kasviksiksi.

Vierailija
18/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt luettelen kaikki kasvikunnan edustajat, mitä olen parin päivän aikana popsinut. Banaani, mustikka, porkkana, punajuuri, kaali, lanttu, sipuli, peruna, omena, appelsiini, jäävuorisalaatti, tomaatti, paprika, kurkku, maustekurkku, mandariini, herne, siemenet ja pähkinät.

Näistä on tullut: banaanilettu mustikoilla (la ja su aamiainen), sekasalaattia, leivänpäällistä, näkkäriä, juureskuulloke, perunamuusi, ja sitten noita hedelmiä on syöty sellaisenaankin. Niin ja noista herneistä ei ole vielä tehty mitään, ne on olleet hapantumassa perjantaista asti ja kohta ajattelin paistaa hernekakkaroita päivälliseksi.

Vierailija
19/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt kuin tomaattia, sipulia, valkosipulia, perunaa, paprikaa, papuja, persiljaa, basilikaa

chili unohtui ja punaviinissä kait jotain rypäleitä tai marjoja :)

Vierailija
20/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja noista herneistä ei ole vielä tehty mitään, ne on olleet hapantumassa perjantaista asti ja kohta ajattelin paistaa hernekakkaroita päivälliseksi.

Voisitko hiukan avautua aiheesta enemmän... puoliksi etoo ja puoliksi kiinnostaa! :D ap