Rv 8+6(oletettavasti) ja raskaustesti haaleaa plussaa!
Tosiaan siis olen raskaana ja ensimmäinen neuvola on vasta ensi viikolla mutta viimeisistä menkoista laskettuna olen n. rv 8+6. Olen ollut hieman epävarma onko kaikki hyvin ja tänään huomasin kaapissa olevan vielä yksi raskaustesti ja ajatteli tehdä sen jotta saisin mielenrauhan ettei plussa ole haalentunut. No, mielenrauhaa en todellakaan saanut sillä plussa viiva todella oli haalentunut , selkeästi sen näki siitä ettei ihan tarvinnut tihrustaa, mutta oli se todella haalea. Edelliset kaksi testiä n.rv 4-6 olivat paljon selkeämpiä viivoja. Tiedän että tämä voi tarkoittaa keskenmenoa ja näin ollen raskaushormoni olisi hiipumassa koska sehän ei samantien kehosta lähde..Kysynkin siis onko kenelläkään tälläistä kokemusta mutta silti kaikki olisi ollut hyvin? Toivon sydämestäni pienellä kaiken olevan hyvin. Raskausoireet eivät silti ole hävinneet, eilenkin oli koko päivän kestävää äklötystä ja maha tuntui tyhjältä koko päivän vaikka olisin syönyt(tätä ollut alusta asti) , palelen ja eilen ensimmäistä kertaa rinnat olivat kipeät ja jomotteli. Myös alavatsassa ollut menkkamaisia tuntemuksia. Olisin kiitollinen jos kertoisitte omia kokemuksia. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan voitaisiinko neuvola-aikaa hieman aikaistaa koska en millään jaksaisi odottaa huolissani montaa päivää. Tämä on toinen raskauteni ja aiempia keskenmenoja ei ole ollut.
Kommentit (30)
Raskaustesti voi näyttää negatiivista vaikka olisi raskaana.
Ethän sä neuvolassa välttämättä saa tuohon vastausta. Soita neuvolaan ja kerro oireet, saat luultavasti lähetteen ultraan. Mutta tosiaan ei tuo testi vielä kerro mitään, hyvin kaikki voi kuitenkin olla. Tsemppiä!
Sydänäänet ei vielä kuulu, eikä kaikissa neuvoloissa ole edes ultraa tai osaamista millä katsoa. Joten mitä hyötyä aikaistamisesta olisi. Aika näyttää, miten raskauden käy.
Minulla vain on ollut kokoajan sellainen epävarma tunne että tässä ei käy hyvin, oon vielä asian suhteen siis hyvin epäuskoinen ennenkuin toisin todistetaan. Olen aina ollut sellainen helposti huolestuva ja stressaava persoona joten johtunee tästä. Aionkin huomenna soittaa josko pääsisin jo näytille, olisin vaikka heti ryykäämässä sinne jos ei olisi sunnuntai. Noh toivon että ottavat mut huomenna näytille ja kaikki olisi kuitenkin hyvin. Ihmetyttää vain miksi se viiva on haalistunut, sehän tarkoittaa että raskaushormoni on vähentynyt? Ja eikös raskaushormonia erity kokoajan vain enemmän aina raskauden ensimmäisen kolmanneksen ajan eli tällä hetkellä hormonipitoisuuden pitäisi olla todella korkea. Oli ehkä typerää tehdä se testi kun olisi voinut vain odotella neuvolaan asti.
Pyydä, jos pääsisit verikokeeseen, jossa katsottaisiin se raskaushormonin määrä? Mulla oli alkuraskaudessa verenvuotoa mutta ultraan en neuvolan kautta päässyt, verikokeeseen kyllä ja siitäkin vähän sai mielenrauhaa.
Voithan sä mennä yksityiselle ultraan, jos se vaan on taloudellisesti mahdollista. Saat ainakin mielenrauhan. Niin mä tein kun tuli yllättäen kirkasta veristä vuotoa 10+1. Kävin vielä lauantaina kun halusin tietää ja koen et on mun stressitaipumuksella yksi parhaiten käytetty 200€.
Toki raskaustesti voi näyttää negatiivistakin vaikka olisi raskaana, tuntuisi vain oudolta muutaman aiemman vahvan plussan jälkeen...ja ei neuvolan aikaistamisesta tietenkää hyötyä muuten olisi muutakin oman mielenrauhani takia ja mielummin tiedän mikä on asian laita kun olen tiedottomana monta päivää, kuten sanoin olen helposti huolissaan oleva persoona joten mulle on tosi vaikeaa olla normaalisti jos joku asia huolettaa. Olisi kiva pystyä keskittymään täysillä tuon taaperon kanssa touhuiluun mutta on vain tämä mielessä että mitä jos kaikki ei olekkaan hyvin. Täällä päin tullut sellainen muutos että ultrat on aivan eri kaupungissa keskussairaalassa, todella toivon siis että neuvolassa sydänäänet kuuluisi jo. Muistaakseni esikoisesta neuvolassa kyllä ultrattiin ja näkyi kuinka sydän sykki, en muista kuunneltiinko sydänääniä vielä.
Mäkin olin ihan varma, etten edes olisi raskaana, vaikka tekemäni testi olikin ihan selkeä plussa. Neuvolassa kävin toki ja vk 9+jotain kokeiltiin nlalääkärillä kuunnella sydänääniä (siis rutiinisti, ei pyynnöstäni) mutta ei niitä kuulunut vielä.
Olin koko ajan ihan varma että ei siellä ketään ole, ei ollut oireen oiretta ja muutenkin ihan epäuskoinen olo. Sitten 12+2 ultrassa tuli varmuus eläväisestä sikiöstä joka sinkoili ympäri kohtua villinä. Kaikki ne kuukaudet siis murehdin turhaan :D
Ei menkkajomotusta enää pitäs olla.
Näkeekö terveyskeskuksen veritestistä hormonin määrän vai vain sen että raskaushormonia on? Yksityistä jo mietinkin, se vaan tosiaan on aika kallista hommaa ja kun kuitenkin ensi viikolla se neuvola olisi...täytyy nyt katsoa kuinka pärjään mielenrauhani kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, sitä voi tulla pitkin raskautta kun kohtu kasvaa ja kääntyy ymsyms. Itselläni ainakin tuli yli puolivälin, kohtu oli pieni (tämä todettu siis ihan gynekologilla) ja taaksepäin kallistunut, jomotuksia tuntui vähän väliä kun alamahassa venyi ja paukkui millon mikäkin.
Vierailija kirjoitti:
Perustuu mihin? Jomotuksia voi olla läpi raskauden.
Menkkajomotuksesta en tiedä mutta ei se jatkuvaa ole, joskus jotain pientä jomottelua on ja näin oli esikoisestakin ja kaikki meni loppuun asti hyvin. Johtunee kohdun ja liitosten kasvusta?
EräsMamma kirjoitti:
Näkeekö terveyskeskuksen veritestistä hormonin määrän vai vain sen että raskaushormonia on? Yksityistä jo mietinkin, se vaan tosiaan on aika kallista hommaa ja kun kuitenkin ensi viikolla se neuvola olisi...täytyy nyt katsoa kuinka pärjään mielenrauhani kanssa..
Ei meillä ainakaan ekassa neuvolassa katsottu/kuunneltu/ varmistettu raskautta mitenkään, tiedoissakin luki np-ultraan asti varmistamaton raskaus. Mutta ymmärtääkseni kaikissa neuvoloissa ei ole sama käytäntö, näin siis Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Sydänäänet ei vielä kuulu, eikä kaikissa neuvoloissa ole edes ultraa tai osaamista millä katsoa. Joten mitä hyötyä aikaistamisesta olisi. Aika näyttää, miten raskauden käy.
Sydänäänetkin näkyy viikolla 6+3 mahan päältä
Tätä mäkin pelkään jos ei täälläkään enään ekassa neuvolassa saa minkäänlaista varmistusta raskaudesta nyt kun ultrat ovat eri kaupungissa, esikoisesta kun oli vielä ei käytännöt niin et tiedä yhtään mitä tällä kertaa odottaa.
Jos ei sulla oo vuotoa niin kaikki on varmasti ihan hyvin <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydänäänetkin näkyy viikolla 6+3 mahan päältä
Tulin samaa kirjoittamaan, että sydänäänet saattavat hyvinkin näkyä, vaikka ne ei vielä noin varhaisilla viikoilla yleensä kuulukaan.
(Mä siis ehdotin tuota verikoetta) Kyllä siitä verikokeesta näkyy hormonin määrä. Ei täälläkään olisi raskautta muuten nlan puolesta varmennettu, mutta tosiaan tohon kokeeseen pääsin kun surkeana soitin neuvolaan verenvuodosta... eihän siitä verikokeestakaan välttämättä mitään voi päätellä, mutta tulos oli sen verran korkea, että rauhoituin sitten (ja kaikki olikin hyvin).
En vetäisi mitään johtopäätöksiä tuon perusteella. Mene lääkäriin varmistamaan asioiden oikea laita. Mikä edes sai sinut epäilemään, ettei kaikki olisi hyvin?