Käyttekö joka aamu koko suihkussa?
Minulle on tulossa niin aikaisia työaamuja, ettei ehtisi ihan alusta lähtien pestä aamulla. Ajattelinkin, että jos pesisi muun kropan aina illalla ja hiukset aamuisin. Olisiko se riittävän hygieenistä? Tosin alapesusuihku ja kainalonpesu tulisi aamuun myös.
Kommentit (53)
On vain järjestelykysymys, ehtiikö aamulla käydä suihkussa vain ei. Menee vain illalla sen verran aikaisemmin nukkumaan, että herää vaikka varttia aikaisemmin.
Jos kävisin joka päivä, joko illalla tai aamulla suihkussa, niin iho ei sitä kestäisi, kun se jo nytkin harvempien kertojen jälkeen on kuiva ja kutisee. Kosteusvoidetta pitäisi olla hölväämässä jatkuvasti.
Käyn aina iltaisin suihkussa, koska on ihanampaa mennä nukkumaan puhtaana.
Tietenkin käyn joka aamu suihkussa. Ällöttäisi ajatuskin lähteä likaisena töihin. Ihminen erittää yöaikaan hikeä noin puoli litraa. Moni ei sitä tajua, koska pienenpienet hikipisarat kuivuvat ihoon. Pesen myös hiukset joka aamu, sillä päänahka kuuluu niihin eniten hikoaviin osiin.
Tämä vaatii tietysti sitä, että nousee ajoissa ylös. Itse nousen 2,5 tuntia ennen töihinlähtöä. Saa peseytyä rauhassa, syödä aamupalan rauhassa, lukea lehdet rauhassa. Se on minulle pientä elämän luksusta.
Käyn suihkussa myös illalla, haluan pujahtaa lakanoiden väliin ihan puhtaana.
kyllä mä yleensä illalla peseydyn kunnolla ja aamulla sitten pikasuihku.joskus aamulla peseydyn kunnolla, jos tiedän että pitkä ja kiireinen päivä on edessä.hiukset pesen noin joka toinen päivä,joskus keskellä päivää mutta useimmiten illalla.kosteuspyyhkeitä käytän päivisin ehkä kerran.
Käyn joka ilta suihkussa. Jokatoinen päivä kokonaan niin että pesen hiukset. Olis kamalaa mennä nukkuun likaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka aamu suihkussa. Mun pitää aamuisin pestä hiukset, ja siuhku saa mun kropan kankeuden veke ja herättää. Kroppaa ei tarvitse kamalasti aamulla hinkata, koska...
... käyn myös iltaisin suihkussa. Minähän liikun ja teen päivät pitkät kaikennäköistä, niin ei voi iltasuihkua väliin jättää.
No niinpä tietenkin. Sekä ilta- että aamusuihku joka päivä. Mahdat likaantua paljon ja usein.
Miten tämä asia ottaa sua nyt niin koville? Juu, liikun paljon, ja hikoan. Käyn kolme kertaa koiran kanssa ulkoilemassa, käyn kaupassa/asioila/joka paikassa jalan tai pyörällä ja lisäksi aloitin taas lenkkeilyn.
Voin paljastaa, että välillä on suihkukertoja päivässä enemmänkin kuin kaksi. Kesällä vilvoitus, talvella menen lämmittelemään. Ja kun lihaskipuun ei muu auta, niin silloinkin menen suihkuun. Helpottaa oloa.
RAKASTAN SUIHKUN ALLA SEISOMISTA.
Naurettavaa käydä joka päivä suihkussa. Ainoastaan silloin tuntuu järkevältä jos hikoilee töissä tai harrastaa hikiliikuntaa. Ihme porukkaa...
Itse käyn lähes joka ilta saunassa ja suihkussa. Olen viluavaa sorttia, joten ilman saunomista suihkut kestäisi ikuisuuden ja kuluisi paljon lämmintä vettä. Saunan jälkeen pesen nopsaan viileällä vedellä. Hiukset pesen shampoolla 3-2 kertaa viikossa. En voisi kuvitellakaan meneväni aamulla suihkuun, sen sijaan pesen kasvot ja kainalot aamulla.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä käy kuin ehkä joka toinen tai kolmas päivä suihkussa. Taidat olla joku hygieniafriikki?
No jotkut harrastaa esim. liikuntaa. Minun on pakko käydä 6 krt/vko suihkussa ja tukkakin on pestävä joka kerta, koska en voi liikkua hieltä haisten ihmisten ilmoilla.
Liika peseminen ei ole iholle hyväksi. Käyn suihkussa ehkä 2 kertaa viikossa, hiukset pesen viikon välein. Ovat niin paksut ja pitkät etteivät kuivu edes yön aikana kunnolla. En kuitenkaan ole likainen, ja jos hiki haisee, toki kainalot pesaisen ja vaihdan vaatteet.
En käy koskaan aamulla. Inhoan kastella itseäni juuri herättyäni eikä ole oikein aikaakaan kun pitää huolehtia lapset kouluun ja hoitoon. Käyn illalla suihkussa enkä edes joka ilta. Aamulla alapesu vessassa suihkulla ja vaatteet niskaan. Jos hiukset ovat toivottoman pörrössä niin kastelen ne vessassa hammaspesun jälkeen/ennen ja laitan sitten.
Apteekista saa antiperspiranttia nimeltä Bats. Takaan että ei haise hiki. Vinkki: Toimii myös murkkuikäisille pojille (ja tytöillekin), jotka haisee muutoin normaalisti jo tunnin kuluttua suihkusta. ;-)
En menis mistään hinnasta aamulla suihkuun, hyi! Kuinka paljon te oikein hikoilette öisin? Suihkussa kuuluu käydä illalla pesemässä päivän hiet ja liat pois, tämä on totuus ;D
Kyllä mulla menis aamulla ihan varmasti ainakin yhtä kauan siihen että pesen hiukset ja kainalot ja alapään kuin että antaisin veden valua olkapäille ja selkäänkin samalla. Eihän koko ihoa voi joka päivä saippuoida kuitenkaan.