Käyttekö joka aamu koko suihkussa?
Minulle on tulossa niin aikaisia työaamuja, ettei ehtisi ihan alusta lähtien pestä aamulla. Ajattelinkin, että jos pesisi muun kropan aina illalla ja hiukset aamuisin. Olisiko se riittävän hygieenistä? Tosin alapesusuihku ja kainalonpesu tulisi aamuun myös.
Kommentit (53)
Iltaisin käyn suihkussa ja se riittää. En ymmärrä aamusuihkuttelijoita, toki se varmasti piristää ja karistaa unihiekat, mutta ällöttäisi nukkua likaisena.
Itsellä niin pitkä tukka ettei tulisi kerrassaan mitään jos aamulla alkaisin hiuksia pestä :D tajusin muutenkin vähän aikaa sitten että tukka tykkää kun pesee vain joka toinen päivä. Paljon tuuheamman oloinen. Jotkut pesee hiuksensa vain n. kerran viikossa tai jopa harvemmin mutta siihen en ole vielä pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suihkussa mene kuin kaksi minuuttia aikaa. Kuinka helvetin kauan sun pitää itseäsi hinkata? Kuinka likainen voi ihminen olla jos joka aamu käy suihkussa? Minä käyn joka aamu suihkussa, en pese joka päivä hiuksia, mutta eipä siihenkään aikaa minuuttia kauempaa mene. Herään puoli tuntia ennenkuin pitää olla töissä ja työmatkaan menee joku 5-10 minuuttia (riippuu pitääkö autoa putsata lumesta), ja yleensä ehdin, meillä tosin on liukuva työaika niin ei ole niin minuutin päälle.
Sulla on ilmeisesti todella lyhyet hiukset? Mulla menee vartti pelkästään hiusten kuivaamiseen kuivaajalla.
Tarviiko niitä kuivata? Itse annan kuivahtaa 10 min meikkauksen + aamupalan ajan ja sen jälkeen jotain kohottavaa ainetta ja lähden kosteilla hiuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä käy kuin ehkä joka toinen tai kolmas päivä suihkussa. Taidat olla joku hygieniafriikki?
Ei kun hiki haisee jo iltaan mennessä ja en haluaisi kenenkään nenään haista. Hiukset on aamulla totaalisen sekaisin ja niitä ei millään saa ojennukseen pesemättä, että se on pakko ainakin tehdä joka aamu. Lisäksi ammatissani pitää olla puhdas ja hygieeninen olemus. ap
Onhan sulla hyvä antiperspirantti? Siis ihan apteekista hommattu ei mitään markettikamaa.
Marketin Rexonalla mennään. Mutta sekin pitää paremmin hajun pois kuin joku muu merkki. Työssäni tulee välillä kuumat paikat, että hikoilemista ei voi välttää. ap
Alapääsuihkussa aamuin illoin ja tarvittaessa. Kasvot joka aamu ja ilta. Saunassa kerran viikossa. Koko suihkussa n 3 kertaa viikossa.
Inhoan aamusuihkuja ja vältän niitä viimeiseen asti. Ensiksikin, aamulla on kylmä, joten jäätyisin suihkuun mennessä ja sieltä pois tullessa. Sitten pitäisi laittaa vaatteet nihkeälle iholle, inhottavaa ja vaikeaa. Ja entäs ne hiukset, jos ne on pesty, alkaisi hirveä kuivatus hiustenkuivaimella, menee aikaa ja kuuluu kauhea meteli (muu perhe nukkuu vielä). Jos taas niitä ei pese, mikä merkitys koko suihkulla, en mä yöllä hikoile.
Iltaisin taas on ihan loogista käydä suihkussa. On aikaa kuivattaa hiuksia, kylppärin saa kuivaksi myös (meillä pitää säätää suihkun jälkeen ilmanvaihtoa isommalle, joten se pitää lopuksi myös pienentää, aamulla ei olisi siihen aikaa), saa pestyä päivän hiet, liat ja pölyt pois hiuksista ja iholta, on ihana mennä puhtaana lakanoihin nukkumaan jne.
En näe yhtään syytä mennä suihkuun tavallisena arkiaamuna. En, vaikka olisi ns. vaikeat hiukset. Tangel teezer poistaa takut, ei siihen pesua ja hoitoainetta kiireessä tarvita.
Mä käyn suihkussa silloin, kun olen sen tarpeessa, mutta jos nyt pohditaan, että käynkö iltasella vaiko aamusella, niin enimmäkseen illalla päivän päätteeksi, ja joka suihkukerralla en pese tukkaani tai edes koko vartaloa vaan intiimialueen, kainalot ja jalkaterät, ja joskus myös kaulan sekä niskan alueen kuin myös korvieni taustat putsailen. Aamuisin käyn suihkussa peseytymässä yleensä silloin, jos ja kun on menoa esim. lääkäriin tai lähden reissuun tai juhliin jo päivällä.
Hiukseni pesen yleensä joka toinen päivä.
Käyn joka aamu suihkussa. Mun pitää aamuisin pestä hiukset, ja siuhku saa mun kropan kankeuden veke ja herättää. Kroppaa ei tarvitse kamalasti aamulla hinkata, koska...
... käyn myös iltaisin suihkussa. Minähän liikun ja teen päivät pitkät kaikennäköistä, niin ei voi iltasuihkua väliin jättää.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka aamu, meneeköhän siihen se 3 minuuttia..
Ihmettelen, mitä ehdit kolmessa minuutissa pestä suihkussa? Kyllä itse ainakin käytän minuutteja enemmän suihkussa käyntiini, vaikka pesisin vain kainalot ja alakertaosaston.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka peseydytte aamulla: käyttekö pesulla illalla?? Menettekö hikisinä, antiperspiranteissa, pölyssä, ihvissä, työpaikan bakteereissa (etenkin hoitsut) nukkumaan omaan sänkyynne?
En minä niin paljon normaalissa työssä likaannu, vaatteet on kuitenkin päällä, ne otan kaikki pois nukkumaan mennessä ja aamulla puhtaat päälle suihkun jälkeen. Mitä on ihvi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä käy kuin ehkä joka toinen tai kolmas päivä suihkussa. Taidat olla joku hygieniafriikki?
Yäk.
Tuskin ainakaan saat suuseksiä koskaan.
koskaan? Eikös sitä silloin ole puhtaimmillaan joka toimen tai kolmas päivä suihkun jälkeen?? Eikö sulle riittäisi että otat suihin pari kertaa viikossa, hehehehh
Mutta paitövei, meillä käydään saunassa joka lauantai, siinä ne on viikon peseytymiset. Näin on olllut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka aamu, meneeköhän siihen se 3 minuuttia..
Ihmettelen, mitä ehdit kolmessa minuutissa pestä suihkussa? Kyllä itse ainakin käytän minuutteja enemmän suihkussa käyntiini, vaikka pesisin vain kainalot ja alakertaosaston.
Kyllä minuutti on aika pitkä aika hinkata haaraa tai yhtä kainaloa, ja muita paikkoja ei tarvikaan hinkata.
Tietenkin käyn. En voi lähteä kotoa, jos olen epäsiisti.
Käyn suihkussa kuntosalin jälkeen. Toisinaan käyn suihkussa myös illalla.
Lakanat vaihdan kerran viikossa, joten ne eivät pääse siistillä yksin asuvalla sotkeutumaan kovin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suihkussa mene kuin kaksi minuuttia aikaa. Kuinka helvetin kauan sun pitää itseäsi hinkata? Kuinka likainen voi ihminen olla jos joka aamu käy suihkussa? Minä käyn joka aamu suihkussa, en pese joka päivä hiuksia, mutta eipä siihenkään aikaa minuuttia kauempaa mene. Herään puoli tuntia ennenkuin pitää olla töissä ja työmatkaan menee joku 5-10 minuuttia (riippuu pitääkö autoa putsata lumesta), ja yleensä ehdin, meillä tosin on liukuva työaika niin ei ole niin minuutin päälle.
Sulla on ilmeisesti todella lyhyet hiukset? Mulla menee vartti pelkästään hiusten kuivaamiseen kuivaajalla.
Mulla on ollut ennen pitkät, ja mulla on todella paksut hiukset, ja hiuslaatu paksua. En ole koskaan hiustenkuivaajaa käyttänyt, pitkiin hiuksiin ihan toivotonta, kyllä ne iltaan mennessä oli ihan itsellään kuivat. Nyt kun on lyhyet, niin ei tarvi käyttää kuivaajaa, kuivuvat suht nopeasti kun kotoa lähtee, tosin pesun jälkeen ensimmäisenä päivänä ovat vähän normaalia pöyhkeämmät, mutta hiusmalli on onneksi aina sellainen hyvin leikattu, että hiuksia ei tarvi laittaa mitenkään, ovat joko pöyheämmin tai sitten vähän hillitymmin, jos ei kammata ehdi, sekään ei haittaa. Hiustenkuivaaja vaan pilaa hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hidas lähtijä. Juon puolitajuttomana kahvia sen puolituntia ja sydän hakkaa niin että pyörryttää. Tuollaisella vauhdilla en pysty mihinkään aamulla. ap
Minä nukun mielummin sen puoli tuntia lisää.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka aamu suihkussa. Mun pitää aamuisin pestä hiukset, ja siuhku saa mun kropan kankeuden veke ja herättää. Kroppaa ei tarvitse kamalasti aamulla hinkata, koska...
... käyn myös iltaisin suihkussa. Minähän liikun ja teen päivät pitkät kaikennäköistä, niin ei voi iltasuihkua väliin jättää.
No niinpä tietenkin. Sekä ilta- että aamusuihku joka päivä. Mahdat likaantua paljon ja usein.
Mä kävisin kaikkein mieluiten aamuisin, mutta koska olen niin aamu-uninen, niin joudun käymään iltaisin. Viikonloppuisin käyn aamulla.
Suihkussa käyn n. 3 kertaa viikossa enkä harrasta mitään puolipesuja. Jos en pese hiuksia suihkussa, niin tuntuu siltä kiin en olisi suihkussa käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko niitä kuivata? Itse annan kuivahtaa 10 min meikkauksen + aamupalan ajan ja sen jälkeen jotain kohottavaa ainetta ja lähden kosteilla hiuksilla.
En voisi kuvitellakaan meneväni töihin märillä hiuksilla.
Joudun heräämään aikaisin, joten pesen hiukset vain joka toinen päivä. Jos olen treenannut jonain päivänä, niin sitten käyn treenien jälkeen suihkussa ja seuraavana aamuna vaan pikasuihkussa.
Yritän myös säästää alakerran naapurin hermoja, kun joudun kumminkin heräämään viideltä, niin toisinaan käyn iltasuihkussa ja aamulla sit suoraa puhtaat vaatteet päälle.
Ihmiset ilmeisesti kuvittelee, etteivät hikoa nukkuessaan eikä iho eritä talia yön aikana. Itselläni jää tyynynliinoihin ainakin rasvaa, vaikka pesen kasvot illalla. Ja kainaloissa haisee hiki, siksi käyn aamulla suihkussa. Saippuaa tosin laitankin vaan kasvoihin, kainaloihin, selkään, niskaan, nivusiin ja varpaiden välit. Esimerkiksi käsivarsien jokapäiväinen saippuointi saan ne kuivumaan ja hilseilemään, siksi vedän yleensä vain vedellä.
Minä ainakin käyn joka aamu suihkussa ja vaikka atm olen työtön, niin aikaiset aamuherätyksetkään eivät ole este aamusuihkulle. Hikoilen yön aikana paljon joten aamulla on kaikkea muuta kuin puhdas olo. Joten suihku joka aamu ja tämän takia puoli tuntia aikaisempi herätys, nou kän duu.