Olen liian hidas juoksija. Lopetanko?
Kuinka turhauttavaa on lukea ns hitaista juoksijoista, jotka kertovat vauhtinsa olevan 8-9km/h. Olen tätä huomattavasti hitaampi. Teenkö siis vain itsestäni naurettavan löntystämällä hitaasti?
Kommentit (25)
Käytättekö te ollenkaan sykemittaria tai jotain älyranneketta tai -puhelinta juostessanne? Sehän kertoo teille optimaalisen vauhdin ja sykkeen. Jos syke on jatkuvasti pilvissä, juokset liian lujaa etkä jaksa juosta kauaa. Intervallit on jees, mutta jatkuva, itselle aivan liian nopea ja kovasykkeinen juoksuvauhti ei lisää kuin ketutusta ja vammautumisen vaaraa.
Löysin vanhan ketjun, jatkan tänne koska minulla "sama" ongelma.
Juoksen puolimaratonin aikaan 2h45min näin talvella maastossa. Kesällä maantiellä en ole vielä päässyt kokeilemaan. Olen harjoitellut nyt 6kk, myös juoksumatolla älykellon ohjelman mukaan.
En oikein tiedä mikä tässä rassaa. Lähdin aika nollakunnosta, nyt jaksan juosta puolimaratonin, koko matkan. Miksi en voi vain iloita kehittymisestä ja siitä, että pystyn juoksemaan tuon matkan kremppoineni ja ihan nautinkin juoksusta? Miksi pitäisi juosta se kahteen tuntiin?
Normaali lenkkivauhtini on 7.5 km/h. Pääsen toki kovempaa, mutta idea on pitää sykkeet alhaalla, ettei tarvitse pitää lepopäiviä.
Oisin onnellinen jos pystyisin juoksemaan edes kilometrin...
Ei kun jalat, ei kalat ;)