Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"jos pienituloisissa perheissä vain toinen vanhemmista käy töissä, se on yleensä äiti" Subj. hoito-oikeuden rajoitus koskee siis useimmiten isiä

Vierailija
06.03.2016 |

Miten minusta tuntuu että useimmiten on ajateltu että se työtön joka vie lapsen koko päiväksi päiväkotiin on yleensä äiti. Tilastot kuitenkin kertoo, että se onkin isä, joka ei työttömänä ollessaan hoida lapsia.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/852702/KSML+Yha+useampi+nainen+perheen…

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pelottavaa ajatella mitä tapahtuu kun syrjäytyneet isät pakotetaan hoitamaan lapsia. Moni nainen on täällä kirjoittanut sohvaloisesta, joka ei hoida kotia eikä lapsia. Nyt on sitten pakko... Millä seurauksin?

Vierailija
2/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että monelle tulee ainoaksi vaihtoehdoksi ero. Työssäkäyvä yh-äiti saa toki kokopäiväisen hoitopaikan.

Miten muuten käy jos on yhteishuoltajuus ja se työtön vanhempi asuu vaikkapa ihan toisella paikkakunnalla. Lapset pakko antaa tälle arkipäiviksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisten luusereiden kanssa teette oikein lapsia? Ikinä en voisi ajatella, että mieheni olisi huonompi lastenhoitaja kuin minä. Toisaalta ei hän kyllä ole työtönkään. Mutta oikeasti eikö miehiä voisi pitää ihan täysivaltaisina ihmisinä?

Vierailija
4/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö mun antaa lapset arkipäiväiksi työttömälle isälle joka asuu 300 km:n päässä? Minä käyn töissä mutta en varmaan ole enää oikeutettu kokopäiväiiseen hoitopaikkaan koska isä on työttömänä? Nuorempi on vasta 2 v, ovat nähneet isäänsä vain kaksi kertaa kuussa. Meillä on yhteishuoltajuus.

Vierailija
5/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisten luusereiden kanssa teette oikein lapsia? Ikinä en voisi ajatella, että mieheni olisi huonompi lastenhoitaja kuin minä. Toisaalta ei hän kyllä ole työtönkään. Mutta oikeasti eikö miehiä voisi pitää ihan täysivaltaisina ihmisinä?

Siinä vaiheessa kun mies käyttäytyy kuin vajaavaltainen niin vaikea on häntä pitää täysivaltaisena...

Vierailija
6/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteet muuttuu. Jos et ole huomannut, työttömyys, etenkin miesten, on lisääntynyt huimasti viime vuosina. Monellet tuo on aiheuttanut masennusta ym. Ihminen ei olekaan ihan sama kuin silloin vuosia sitten kun perhettä perustettiin.

Vierailija
7/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö mun antaa lapset arkipäiväiksi työttömälle isälle joka asuu 300 km:n päässä? Minä käyn töissä mutta en varmaan ole enää oikeutettu kokopäiväiiseen hoitopaikkaan koska isä on työttömänä? Nuorempi on vasta 2 v, ovat nähneet isäänsä vain kaksi kertaa kuussa. Meillä on yhteishuoltajuus.

Ei koske etävanhempaa

Vierailija
8/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koske etävanhempaa

Jos on viikko-viikko-systeemi, niin sittenkö pitää?

Vierailija
9/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin pelottavaa ajatella mitä tapahtuu kun syrjäytyneet isät pakotetaan hoitamaan lapsia. Moni nainen on täällä kirjoittanut sohvaloisesta, joka ei hoida kotia eikä lapsia. Nyt on sitten pakko... Millä seurauksin?

Onko syrjäytynyt isä lapsia hoitamassa jotekin pelottavampi kuin syrjäytynyt äiti? Miksi?

Vierailija
10/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko syrjäytynyt isä lapsia hoitamassa jotekin pelottavampi kuin syrjäytynyt äiti? Miksi?

Kyse on siitä että nämä syrjäytyneet vanhemmat ovat usemmiten isiä, eivät äitejä. Eli esimerkiksi tämä päivähoito-oikeuden muutos koskettaakin todennäköisemmin miehiä.

Vierailija
11/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koske etävanhempaa

Jos on viikko-viikko-systeemi, niin sittenkö pitää?

Jos on viikko-viikko-systeemi, niin ei kai se isä omalla viikollaan muutenkaan lähde kuskaamaan lapsia hoitoon sieltä 300km päästä?

Vierailija
12/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotipaikkakunnalla on paljon kotiäitejä, joita voi pitää jollain lailla syrjäytyneinä.

Peruskoulun jälkeen on menty ammattikouluun sille linjalle, jolle on sattunut pääsemään. Paikallisessa ammattikoulussa on tytöille tarjolla luonnonvara-ala (eläintenhoitaja) ja palveluala tytöille (kokki ja lähihoitaja), sillä sukupuolirooleja ei siellä ylitetä, eikä tytöt edes hae sähköasentajaksi tai maalariksi. Kun töitä ei paikkakunnalla ole, eikä itsellä ole minkäänlaista aloitekykyä (joskus muutetaan poikaystävän perässä isompaan kaupunkiin, jossa saattaa avautua uusia mahdollisuuksia), niin lasten tekeminen on oikeastaan ainoa vaihtoehto "päästä elämässä eteenpäin". Lapset hoidetaan tietenkin kotona tai viedään isovanhemmille, jotka ovat työkyvyttömyyseläkkeellä tai työttömänä. Lapset eivät saa "varhais-" tai muutakaan kasvatusta, sillä äidit (ja isät) itsekin ovat jääneet henkisesti ikuiseen teini-ikään. Mammat sanovat  kouluttautuvansa uudelleen, kun lapset ovat vähän isompia, mutta eihän se tilanne ole sen parempi sitten 30 - 40 -vuotiaanakaan peruskoulupohjalta ja ilman työkokemusta. Toivottomuus ja näköalattomuus periytyy ties kuinka monessa sukupolvessa. Esimerkkini on Itä-Suomesta, mutta tällaista on varmasti paljon muuallakin. 

Vierailija
13/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kotipaikkakunnalla on paljon kotiäitejä, joita voi pitää jollain lailla syrjäytyneinä.

Peruskoulun jälkeen on menty ammattikouluun sille linjalle, jolle on sattunut pääsemään. Paikallisessa ammattikoulussa on tytöille tarjolla luonnonvara-ala (eläintenhoitaja) ja palveluala tytöille (kokki ja lähihoitaja), sillä sukupuolirooleja ei siellä ylitetä, eikä tytöt edes hae sähköasentajaksi tai maalariksi. Kun töitä ei paikkakunnalla ole, eikä itsellä ole minkäänlaista aloitekykyä (joskus muutetaan poikaystävän perässä isompaan kaupunkiin, jossa saattaa avautua uusia mahdollisuuksia), niin lasten tekeminen on oikeastaan ainoa vaihtoehto "päästä elämässä eteenpäin". Lapset hoidetaan tietenkin kotona tai viedään isovanhemmille, jotka ovat työkyvyttömyyseläkkeellä tai työttömänä. Lapset eivät saa "varhais-" tai muutakaan kasvatusta, sillä äidit (ja isät) itsekin ovat jääneet henkisesti ikuiseen teini-ikään. Mammat sanovat  kouluttautuvansa uudelleen, kun lapset ovat vähän isompia, mutta eihän se tilanne ole sen parempi sitten 30 - 40 -vuotiaanakaan peruskoulupohjalta ja ilman työkokemusta. Toivottomuus ja näköalattomuus periytyy ties kuinka monessa sukupolvessa. Esimerkkini on Itä-Suomesta, mutta tällaista on varmasti paljon muuallakin. 

Miten ne on peruskoulupohjalla jos ovat käyneet amiksen?