Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VIHAAN tätä ärtyvää suolta!!!!

Vierailija
06.03.2016 |

Kaksi viikkoa ummetusta ja nyt alkoi ilmeisesti ripulivaihe. Ärsyttää kun heittää toisesta ääripäästä toiseen ihan hetkessä.
Suolta polttaa eikä tiedä mitä uskaltaa syödä. Elä nyt sit "normaalia" elämää tän kanssa. Yritä käydä töissä kun saat viettää aikaasi pöntöllä istuen.
On se nyt kumma että tähän ei ole keksitty hoitoa kun syöpääkin parannetaan. Aaaarrrggghhh.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vihaat sitä, niin tee asialle jotain. Ruokavalio on siihen hoitona.

Vierailija
2/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tarttis tähystää, että onko siellä jotain tukosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään "ärtyvää suolta", lääkärit vaan sanoo noin kun eivät ymmärrä vatsavaivojen syytä. Suoliston bakteerikanta voi olla huono tai ruokavalio vääränlainen.

Vierailija
4/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tähystetty ylä- ja alakautta, on ultrattu, otettu verikokeita, ulostenäytteitä varmaan 100 kertaa. Ei poikkeavaa.

Ruokavaliosta ei apua. Esim. fodmap ei toimi ollenkaan. Välillä elän kaurapuurolla (lähinnä kauralima) ja riisillä.

Välillä vesikin aiheuttaa oireita.

Ap

Vierailija
5/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että hypnoosin on todettu tutkitusti tehoavan juuri ärtyneen suolen oireyhtymästä kärsiville?

Vierailija
6/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt ensin kaikki viljat syömättä. 

Vierailija
7/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi-siblin auttaa

Vierailija
8/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa ummetusta ja nyt alkoi ilmeisesti ripulivaihe. Ärsyttää kun heittää toisesta ääripäästä toiseen ihan hetkessä.

Suolta polttaa eikä tiedä mitä uskaltaa syödä. Elä nyt sit "normaalia" elämää tän kanssa. Yritä käydä töissä kun saat viettää aikaasi pöntöllä istuen.

On se nyt kumma että tähän ei ole keksitty hoitoa kun syöpääkin parannetaan. Aaaarrrggghhh.

Ihme vinkuja. Kokeile viljatonta ruokavaliota, saattaa jopa auttaa.

Vierailija
9/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosi, mielenkiintoista. Täytyy selvittää.

Olen kokeillut viljatonta, maidotonta, sokeritonta. Ei merkittävää apua. Kun tilanne huono, niin kauralima ainoa jota voin syödä.

Vi-siblin on ihan vitsi. Ei vaikutusta.

Ap

Vierailija
10/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan

M55

Vierailija
11/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut viljatonta, maidotonta, sokeritonta. Ei merkittävää apua. Kun tilanne huono, niin kauralima ainoa jota voin syödä.

Ap

Kuinka kauan olit ilman viljoja?

Vierailija
12/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään "ärtyvää suolta", lääkärit vaan sanoo noin kun eivät ymmärrä vatsavaivojen syytä. Suoliston bakteerikanta voi olla huono tai ruokavalio vääränlainen.

Minulle tarjottiin syyksi ärtynyttä suolta, kotitestillä sitten testasin keliakian ja positiivista näytti. Takaisin lääkäriin, verikokeet ja gastroskopia ja keliakia se sitten tosiaan oli.

Vierailija
13/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka kauan olit ilman viljoja?

Kaikkia ruokavalioita kokeiltu 3-4kk.

Ap

Vierailija
14/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö maitohappobakteereja? Niistä voisi olla apua suoliston normaalin bakteerikannan palauttamiseen. En suosittele Gefiluksia, mutta esimerkisi Bioteekin Probiootti Plus on toiminut mulla.

Niitä kannattaa käyttää vaikka kuureina, koska joskus ne saattavat vähän pahentaa oireita niiden sisältämien prebioottien takia.

Tsemppiä! :)

Vierailija
15/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you.

Itse olen 25v ja kärsinyt samasta vaivasta kohta 5 vuotta. Yritä tässä nyt elää sitten normaalia elämää...

Mut tsemppiä meille!

Ehkä vielä jonain päivänä keksitään jotain OIKEASTI TOIMIVAA helpotusta.

Vierailija
16/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis testannut myös tuota tiukkaa fodmapia muutaman kuuauden vai aina ruoka-aine kerrallaan? :)

Vierailija
17/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään tuosta taudista.

Heitän tähän silti hassut irtsarit:

1. Onko psyllium kuitu tuohon auttanut jollain

2. Entäs se akupunktio. On yli 400 oireen / sairauden lista, joita se voi helpottaa (WHO).

Vierailija
18/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosi on täysin lisäaineeton? Ei emulgointiaineita (esim karrageeni), väriaineita, aromeja, na-glutamaattia? Ei karkkia, limsaa, mukakermoja tai muovimargariineja?

Vierailija
19/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Probiootit päivittäisessä käytössä (ollut jo 15 vuotta).

Fodmap-ruokavaliota noudatin kirjaimellisesti ja tiukasti noin 6kk. Lähes kaikki siinä sallitut ruoka-aineet aiheuttaa oireita.

Ap

Vierailija
20/45 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolestyramiini auttaa, käytetään mm.sappihapporipulin hoitoon. Pyydä lääkäriltä resepti kokeilua varten. Itse kärsin ripulista 12 vuotta ja lääkkeen aloituksen jälkeen en ole ripuloinut ollenkaan. On oikeasti toimiva lääke, jostain syystä kaikki lääkärit eivät tätä lääkettä kirjoita kokeiluun. Mitään haittaa siitä ei ole. On alunperin kolesterolilääke, mutta on todettu tehokkaaksi myös ärtyneen suolen hoidossa.