Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsisin töihin Jenkkeihin?

Vierailija
05.03.2016 |

Olen it-alan tunnustettu ja kokenut osaaja. Osaatko neuvoa miten kannattaa edetä asiassa eli miten itse onnistuit työllistymään sinne?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin jonkun sellaisen firman kautta, jolla on toimipisteitä sekä Suomessa että USA:ssa.

Vierailija
2/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensin ko. firmaan töihin Suomessa ja sitten sisäisessä haussa johonkin USA:n toimipisteeseen siirto jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että tunnettu ja tunnustettu ammattilainen hakee apua vauvapalstalta työnhakuasioissa...

:=DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
4/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hae ensin kouluun. Opiskele mahdollisimman korkealle, samalla voit saada kansalaisuuden naturalisaation kautta. Rahaahan se vie.

Vierailija
5/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että tunnettu ja tunnustettu ammattilainen hakee apua vauvapalstalta työnhakuasioissa...

Tätä en käsitä... Se, että sinä olet peruskoulupohjainen, työtön kotiäiti ja asut Pihtiputaalla mätänevässä mummonmökissäsi, ei tarkoita, että kaikki av:lla ovat samassa tilanteessa. Täällä käy todella paljon erilaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Moni on asunut Jenkeissä ja asuu siellä parhaillaankin. 

Vierailija
6/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äitiyslomalla, joten siksi olen täällä Vauva-palstalla kyselemässä neuvoja 😊 Oletteko huomanneet, että kun googlaa, vastaus johtaa aina tänne. Nyt olen kiinnostunut nimrnomasn omista kokemuksista ja ajattelin, että joltakulta saattaisi löytyä niitä. Tylsää, että saan ivanaurua tai jonkun mieli pahoittuu.

Minun suunniteömani ei taida olla keltään toiselta pois.

Vierailija
7/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki green card ja värväydy US Armyyn, sinne kelpaa ei-kansalainenkin.

Vierailija
8/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en käsitä... Se, että sinä olet peruskoulupohjainen, työtön kotiäiti ja asut Pihtiputaalla mätänevässä mummonmökissäsi, ei tarkoita, että kaikki av:lla ovat samassa tilanteessa. Täällä käy todella paljon erilaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Moni on asunut Jenkeissä ja asuu siellä parhaillaankin. 

taisit hukata pointin, eiköhän tuossa lähinnä ihmetelty sitä että kovan tason ammattilaisen ja asiantuntijan tarttee kysellä av-mammoilta miten pääsisi jenkkilään töihin

Vierailija
9/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai hae ensin kouluun. Opiskele mahdollisimman korkealle, samalla voit saada kansalaisuuden naturalisaation kautta. Rahaahan se vie.

Kouluun tullaan maara-aikaisella opiskelijaviisumilla jolla ei saa tehda toita muualla kuin kampuksella. Kun opiskelut on opiskeltu pitaa palata kotimaahan.

Vierailija
10/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet avointa työpaikkaa Yhdysvalloista. Very simple. Vaikka Piilaaksosta.

Vierailija
11/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi hakea työpaikkaa jostain jenkkifirmasta?

Vierailija
12/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluun tullaan maara-aikaisella opiskelijaviisumilla jolla ei saa tehda toita muualla kuin kampuksella. Kun opiskelut on opiskeltu pitaa palata kotimaahan.

Viiden vuoden jälkeen voi hakea naturalisaatiota. Tarvitsee vain opiskella korkealle, että ehtii tulla tuo viisi vuotta ja ylikin täyteen

Vierailija
13/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen it-alan tunnustettu ja kokenut osaaja. Osaatko neuvoa miten kannattaa edetä asiassa eli miten itse onnistuit työllistymään sinne?

Voisit vaikka laittaa hakemuksen Googlelle ks. http://www.google.ie/about/careers/

Google on ihan OK työantaja, mutta ei mikään huippu palkanmaksajana ellet sitten todellakin kuulu siihen ylimpään joukkoon top 1%-2%:sta, joista he ovat kiinnostuneita. Googlen tilanne maailmanlaajuisesti kuten myös Applen ja Microsoftin on sellainen, kuin oli Nokian Suomessa viime vuosikymmenen alussa.

Heille olisi ja on tulossa ihmisiä ovista ja ikkunoista, joten heidän ei tarvitse maksaa hyvää palkkaa ennen kuin he näkevät että todellakin olet sen arvoinen.

Ei muuta kuin hakemusta sisään ja onnea.

Vierailija
14/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdimme ensimmäisellä kerralla miehen työpaikan kautta expatikdi. Itse olin vain kotiäiti ja siivellä pääsis siis Jenkkeihin 😊. Tuolla ollessamme syntyi kontakteja, joita nyt muutaman Suomi-vuoden jälkeen lämmitelty ja ollaan taas lähdössä. Nyt paikallisella sopimuksella. Miehen ja minun työnantajat hoitavat työluvan.

Palkka on kaksinkertainen Suomeen verrattuna, Washington Statessa ei ole tuloveroa. Hankimme noin 100ten auton 50tella ja toisen pienemmän auton, joten kai niistäkin vähän nettoa myydessä. Kannattaa neuvotella työnantajalta hyvä sairauskuluvakuutus ja kohtuulliset lomat. Kuulin, että sick leave -kiintiöpäivöt voi lisäksi pitää vuoden lopussa (eikä joudu miksikään saikkuhuijariksi). Toki aina pitää olla tavoitettavissa, mutta niin se on täällä Suomessakin vastivimmissa tehtävissä.

Vierailija
15/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äitiyslomalla, joten siksi olen täällä Vauva-palstalla kyselemässä neuvoja 😊 Oletteko huomanneet, että kun googlaa, vastaus johtaa aina tänne. Nyt olen kiinnostunut nimrnomasn omista kokemuksista ja ajattelin, että joltakulta saattaisi löytyä niitä. Tylsää, että saan ivanaurua tai jonkun mieli pahoittuu.

Minun suunniteömani ei taida olla keltään toiselta pois.

Siis jos googlaat työpaikkoja jenkkilässä englanniksi, niin google tuo vauvapalstalle???? Kyllä mulle google antoi vinon pinon amerikkalaisia työpaikkasivustoja ja avointen paikkojen hakusivustoja. Osaatko käyttää google hakutoimintoja oikein?

Vierailija
16/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit vaikka laittaa hakemuksen Googlelle ks. http://www.google.ie/about/careers/

Google on ihan OK työantaja, mutta ei mikään huippu palkanmaksajana ellet sitten todellakin kuulu siihen ylimpään joukkoon top 1%-2%:sta, joista he ovat kiinnostuneita. Googlen tilanne maailmanlaajuisesti kuten myös Applen ja Microsoftin on sellainen, kuin oli Nokian Suomessa viime vuosikymmenen alussa.

Heille olisi ja on tulossa ihmisiä ovista ja ikkunoista, joten heidän ei tarvitse maksaa hyvää palkkaa ennen kuin he näkevät että todellakin olet sen arvoinen.

Ei muuta kuin hakemusta sisään ja onnea.

Jenkeissä kuitenkin työnantajan pitää pystyä osoittamaan, että on hakenut ensin omasta maasta osaajaa ja sellaista ei löytynyt, ennen kuin voi palkata ulkomaalaisen.

Vierailija
17/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni on voittanut Green cardin arpajaisista. Googlailepa. Green cardin kanssa olet sitten paljon vapaampi hakemaan työpaikkaa. Mm. Peter Franzen ja puolisonsa saivat Green cardit arvonnalla jos en nyt ihan väärin muista.

Vierailija
18/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni on voittanut Green cardin arpajaisista. Googlailepa. Green cardin kanssa olet sitten paljon vapaampi hakemaan työpaikkaa. Mm. Peter Franzen ja puolisonsa saivat Green cardit arvonnalla jos en nyt ihan väärin muista.

Sitähän ei "voita" vaan pitää vielä täyttää tietyt vaatimukset. Kuinka kauan tuollainen voitettu green card on voimassa?

Vierailija
19/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, Asuminen New Yorkissa -ketjun provoaloittaja on aloittanut uuden sivuketjun :D

Vierailija
20/37 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nai kansalainen, green cardin saat kaupan päälle.